کد خبر : 25722 / /
/

ایران خودرو | محصولات ایران خودرو | قیمت محصولات ایران خودرو

جزییات طرح پیش فروش ایران خودرو دیزل اسفند 1401 اعلام شد.

با پایان یافتن مهلت ثبت نام طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو،قرعه کشی ایران خودرو انجام شد. قیمت محصولات ایران خودرو رو به کاهش است. مراسم قرعه کشی ایران خودرو یکشنبه  برگزار شد. قرعه کشی ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد. قرعه‌کشی ایران خودرو به پایان رسید. آخرین اخبار مرتبط با طرح جدید ایران خودرو را در سایت خبر روز مشاهده کنید.

به گزارش سایت طلا، بدینوسیله به اطلاع می رساند طرح پیش فروش با قیمت زمان تحویل کامیون های واگن هود، شامل 1924 باری، 1924 کمپرسی و 2624 کمپرسی در تاریخ 1401/12/03 راس ساعت 10 صبح به صورت اینترنتی آغاز می گردد.

شرکت ایران خودرو دیزل از آغاز پیش‌فروش انواع کامیون‌های باری و کمپرسی این شرکت از روز چهارشنبه سوم اسفندماه خبر داد.

معاونت بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو دیزل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام داشت که در راستای مشتری‌مداری و تنظیم بازار، پیش‌فروش کامیون‌های بنز باری و کمپرسی (تک و جفت) را از روز چهارشنبه سوم اسفندماه، از ساعت 10 صبح و صرفاً به‌صورت اینترنتی آغاز خواهد کرد.

مشتریان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به نمایندگی‌های مجاز و یا وب‌سایت رسمی شرکت ایران خودرو دیزل مراجعه کنند.

جزئیات این بخشنامه بزودی منتشر خواهد شد.

چنانچه قصد ماشین‌دار شدن دارید، به‌طورکلی با ۴ گزینه مواجه خواهید شد:

خرید نقدی خودرو صفر

خرید شرایطی از کمپانی سازنده

خرید نقدی ماشین دست دوم

خرید اقساطی خودرو

در ادامه به بررسی هر کدام از این گزینه‌ها خواهیم پرداخت.

 خرید نقدی خودرو صفر

چند درصد مردم کشور ما در حال حاضر به اندازه خرید نقدی یک خودرو مدرن، موجودی در حساب پس‌انداز خود دارند؟! شاید کم‌تر از یک سوم! خرید نقدی همیشه جذاب است؛ پول در جیب باشد و بدون دغدغه بتوان خرید کرد. اما مساله این است که اولا شرایط مالی مردم در سالی که گذشت، شرایط مناسبی نبود. تورم افسار گسیخته، نوسان شدید قیمت‌ها را در پی داشت و قیمت کالاهای اساسی و به تبع همه چیز، گران و گران‌تر شد. از طرفی درآمدها با رشد چندانی مواجه نشد و شرایط زندگی سخت‌تر گردید. به همین دلیل چاره‌ای جز شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو، ملک و حتی لوازم خانگی برای بخش قابل توجهی از مردم که حساب بانکی قابل توجهی نداشتند، باقی نماند.

پیش فروش ایران خودرو

به‌هرحال اگر شما در زمره طبقه مرفه جامعه هستید، به احتمال زیاد انتخابتان گزینه خرید نقدی است. اما بد نیست بدانید که کارشناسان مالی در همه دنیا معتقدند، وقتی در جامعه‌ای اقتصاد درگیر تورم وجود دارد، خرید اقساطی خودرو، مغازه، زمین و ... یک نوع سرمایه‌گذاری است. زیرا به جای اینکه خریدار همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارد، آن‌ها را در بازارهای مالی متعدد پخش می‌کند و میوه سودآور آن را برداشت می‌کند. از طرفی به نرخ امروز می‌خرد و به نرخ فردا که با افزایش قیمت همراه است، می‌فروشد! به همین علت خرید اقساطی ایران خودرو، سایپا و دیگر خودروهای داخلی و خارجی در شرایط فعلی عاقلانه‌تر از خرید نقدی خودرو صفر است.

 خرید شرایطی از کمپانی سازنده

خرید شرایطی از کمپانی‌های ایرانی سازنده خودرو مدت‌هاست که به ثبت‌نام چند هزار نفره و برنده شدن چند ده نفره خلاصه شده است! خبری هم از خرید شرایطی طی چند مرحله نیست، اگر همای سعادت بر شانه‌های شما نشست و در قرعه‌کشی برنده شدید، می‌بایست بخشی از هزینه تمام شده خودرو را واریز کنید و مابقی مبلغ در زمان تحویل خودرو باید پرداخت شود. بنابراین نه خبری از خرید اقساطی ایران خودرو یا سایپا است و نه تحویل فوری و آنی خودرو! در نتیجه باز هم عده زیادی از مردم نمی‌توانند با این شیوه ماشین‌دار شوند، چون سرمایه کافی برای پرداخت دو مرحله‌ای را ندارند. پس باید گفت همچنان شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو، بهترین گزینه است.

 خرید نقدی ماشین دست دوم

اگر تصورتان این است که خرید نقدی ماشین دست دوم یعنی پرداخت پول کمتر برای دست‌یابی به ماشین مورد نظر، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید! شما ظاهرا پول کمتری می‌پردازید، اما در یک بازه زمانی شش ماهه یا یک ساله مدام ناچار هستید ایرادات ریز و درشت ماشین دست دوم را رفع کنید. این در حالی است که شانس بیاورید و ماشین کارکرده‌ای که خریداری کرده‌اید ایرادات فنی و موتوری نداشته باشد که هنگام خرید از دید شما پنهان مانده باشد، وگرنه باید به همان اندازه که پول بابت خرید پرداخت کرده‌اید، بابت تعمیرات هم هزینه کنید! بنابراین باز هم خرید اقساطی خودرو صفر گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

خرید اقساطی خودرو

وقتی شرایط اقتصادی سخت باشد، تصمیمات مالی باید منطقی‌تر گرفته شود، نه صرفا ارزان‌تر! برخی گمان می‌کنند وقتی حرف از ماشین اقتصادی به میان می‌آید، منظور یک خودرو ارزان قیمت با متوسطی از توانمندی است. ابدا این‌طور نیست. خودرو اقتصادی، خودرویی است که سطح بالایی از ایمنی، توان فنی و امکانات رفاهی را در اختیار شما بگذارد، استهلاک کم و مصرف سوخت پایین داشته باشد و هزینه جانبی ان هم اندک باشد. در نهایت نسبت به رقبا از محدوده قیمتی بهتری هم برخوردار باشد. آیا یک خودرو دست دوم کم‌مصرف است؟! استهلاک کمی دارد؟! راحت فروخته می‌شود؟! و هزینه تعمیر و نگهداری آن اندک است؟! پاسخ منفی است! با این تفاسیر چرا باید در چنین اوضاعی ضرر مالی را به خود تحمیل کنید وقتی می‌توانید با شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو، صاحب ماشین صفر شوید؟!

 خرید اقساطی خودرو

خرید اقساطی خودرو بهترین و منطقی‌ترین گزینه موجود برای ماشین‌دار شدن است. مزایای استفاده از این روش بسیار است.

۱. خرید قسطی خودرو شما را در زمینه مالی منضبط می‌کند

قدیمی‌ترها معتقد بودند تا قسط نباشد، هیچ‌کس پیشرفت نمی‌کند! زیرا فشار اقساط، سبب می‌شود تا افراد بیشتر کار کنند و بدانند پایان ماه باید چگونه درآمد خود را صرف کنند. این نظریه قدیمی‌ترها را بزرگان علوم حسابداری و اقتصاد نیز تایید می‌کنند. آنان معتقدند فردی که در طرح فروش اقساطی خودرو شرکت کرده است، به‌خوبی می‌داند که پایان ماه باید چه مبلغی را قسط بدهد، این اقساط تا چه زمانی ادامه دارد، مخارج معمول زندگی چقدر است و چگونه باید انواع مخارج را مدیریت کند. در نتیجه هزینه‌های اضافی را حذف می‌کند و اولویت تعیین می‌شود.

۲. خرید اقساطی خودرو دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد

وقتی قرار باشد قسطی بخرید، فرقی نمی‌کند موجودی حسابتان چقدر است. این در حالی است که برای خرید نقدی چه خودرو صفر چه دست دوم، باید همواره سقف موجودی حسابتان را در نظر بگیرید. بنابراین می‌توانید پایتان را بیشتر از گلیمتان دراز کنید و بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر ته جیبتان مانده است با شرکت در طرح‌های خرید اقساطی ایران خودرو، سایپا و دیگر کمپانی‌های خودروساز به بهترین و مدرن‌ترین محصولاتشان فکر کنید.

۳. با خرید قسطی ماشین سرمایه‌گذاری کنید

خرید اقساطی خودرو یک نوع سرمایه‌گذاری است. امروز می‌خرید 300 میلیون، هفته دیگر می‌فروشید 320 میلیون، شش ماه دیگر 400 میلیون و سال دیگر؟! همه این‌ها در حالی است که شما با پرداخت قسطی هزینه ماشین، کمترین فشار مالی را تحمل می‌کنید.

بزرگترین طرح پیش فروش ایران خودرو

آن طور که مدیران این خودروساز پیش تر اعلام کردند مراسم قرعه کشی این طرح فروش ساعت 14 روز 23 بهمن ماه امسال استارت خورد.

متقاضیان بر شرکت در این طرح پیش فروش باید مبلغ 90 میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود ذخیره می کردند.  آن طور که تسنیم گزارش کرده برندگان فرصت دارند تا ظرف 5 روز بعد از اعلام نتایچ اولیه بسته به خودروی مورد نظر باقی مانده وجه خودرو را واریز کنند. اما متقاضیانی که برنده نشدند نیز ناامید نشوند زیرا چنانچه برندگان اولیه موفق به واریز وجه نشوند نفرات رزرو جایگزین آنها می شوند. بنابراین این مساله را می توان به عنوان شانس دوباره متقاضیانی که برنده نشده اند قلمداد کرد. ایران خودرو اعلام کرده که کسانی که برنده نشده اند 24 ساعت بعد می توانند به پول بلوکه شده در حساب های وکالتی خود دسترسی داشته باشند. اما این خودروساز اعلام نکرده تکلیف متقاضیان رزرو در این ارتباط چیست؟ آیا به آنها نیز پیامک می زند یا نه؟

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در این طرح فروش 100 هزار دستگاه از محصولات خود را عرضه کرد. از آنجایی که علاوه بر متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و بیشتر و همچنین دارندگان خودروهای فرسوده نیز می توانستند در این طرح فروش حضور داشته باشند بنابراین متقاضیان عادی این امکان را داشتند تا برای 30 هزار دستگاه از این 100 هزار دستگاه خودروی عرضه شده شانس خود را امتحان کنند. بیشترین شانس طبق معمول قرعه کشی های پیشین به مادران تعلق دارد. بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خودروسازان موظف هستند 50 درصد هر طرح فروشی که برگزار می کنند را به مادران دارای دو فرزند و بیشتر که فرزند دوم آنها بعد از تاریخ تصویب این قانون به دنیا آمده باشد، اختصاص دهند. از آنجایی که چندین طرح فروش ویژه مادران برگزار شده و تعداد مادران کاهش یافته و در این طرح پیش فروش 50 هزار دستگاه به مادران اختصاص پیدا می کند بنابراین مادران شرکت کننده در این طرح فروش می توانند راحت تر به خودروهای عرضه شده دسترسی پیدا کنند. 20 هزار دستگاه خودرو هم میان دارندگان خودروهای فرسوده که در این طرح فروش ثبت نام کرده اند توزیع می شود. البته به نظر می رسد نتایج قرعه کشی امروز تنها برای متقاضیان عادی باشد زیرا مادران دارای دو فرزند و همچنین دارندگان خودروهای فرسوده پروسه پیچیده تری را برای شناسایی باید طی کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.