کد خبر: 619411
تاریخ انتشار :

خبر مهم درباره لغو تحریم ها + جزییات

​معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران با ابراز امیدواری نسبت به حصول نتیجه در مذاکرات وین خاطر نشان کرد که اکنون آمریکا باید تصمیمات سخت خود را برای بازگشت به برجام اتخاذ کند

خبر مهم درباره لغو تحریم ها + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روحانی: توافق اصلی انجام شده و پذیرفته‌اند که همه تحریم‌های اصلی را بردارند. همه طرف‌‌های مذاکره قبول کرده‌اند که تمام تحریم‌های اصلی نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه، بانک مرکزی و چه و چه را بردارند.

فوری/ خبر مهم روحانی درباره لغو تحریم ها

گام اصلی را برداشته‌ایم و بحث بر روی جزئیات است. توافق اصلی انجام شده است. مواردی هست که بحث می‌کنیم که به توافق نهایی برسیم.

عراقچی: آمریکا اکنون باید تصمیمات سخت خود را بگیرد

​معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران با ابراز امیدواری نسبت به حصول نتیجه در مذاکرات وین خاطر نشان کرد که اکنون آمریکا باید تصمیمات سخت خود را برای بازگشت به برجام اتخاذ کند

عراقچی: آمریکا اکنون باید تصمیمات سخت خود را بگیرد

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی مذاکرات کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوهای وین پس از پایان دور چهارم این رایزنی‌ها، تاکید کرد: اکنون زمان آن است که آمریکا تصمیمات سخت خود را درخصوص بازگشت به برجام و ازسرگیری اجرای کامل تعهداتش بگیرد و تمام تحریم ها را لغو کند.

عراقچی که با شبکه ان.اچ.کی گفت وگو می کرد در ادامه اظهار داشت: ما وین را با این امید ترک کردیم که هفته آینده کار خود را در اینجا از سر بگیریم و بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تمدید توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص بازرسی ها که پیشتر در ماه فوریه حاصل شده بود، گفت که تهران بعدا در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

رئیس تیم هیات ایران در مذاکرات وین روز گذشته نیز پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک گفت که در مجموع پیشرفت خوبی در مذاکرات وین حاصل گرفته است.

وی افزود: امیدوارم در هفته آینده که مجدداً گفتگوها آغاز می‌شود، هیئت‌ها که می‌آیند تصمیم‌های خود را برای رسیدن به یک توافق گرفته باشند.

خبر مهم درباره لغو تحریم ها + جزییات

عراقچی با بیان این که  "در مورد موضوعات باقیمانده، هیات‌ها برای انجام  آخرین مشورت‌ها به پایتخت‌های خود مراجعه می‌کنند" اظهار داشت:  ما موفق شدیم در طول این دو هفته به مقدار زیادی کار را به پیش ببریم و  الان می‌توانیم بگوییم که  به چارچوب یک توافق رسیده‌ایم. به ساختار توافق دست پیدا کرده‌ایم و متن اصلی توافق و ضمیمه‌هایی که خواهد داشت مشخص شده است. البته مذاکرات در مورد متن  به پایان نرسیده و درخصوص بسیاری از بندهای توافق، هنوز در حال مذاکره هستیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی تصریح کرد: مواضع  قطعی ما کاملاً روشن است. بر روی مواضع‌مان ایستادگی کردیم و تاکنون تمام امور بر اساس مواضع قطعی ما پیش رفته است  و اختلاف جایی است که با منافع و مواضع ما تعارض پیدا می‌شود.

همچنین انریکه مورا دبیر سیاسی اتحادیه اروپا نیز پس از پایان چهارمین دور گفت‌وگوهای وین درخصوص احیای برجام اظهار کرد که توافقی در حال شکل‌گیری است.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به پیشرفت خوبی رسیده‌ایم. توافقی در حال شکل گرفتن است. حال آنچه همچنان نیاز است، حصول تفاهم مشترک در خصوص بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌های مربوطه و ازسرگیری تعهدات هسته‌ای توسط ایران است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها