کد خبر : 3833 / /
/

عکس لورفته مهدی مهدوی کیا و همسرش حاشیه ساز شد

مهدی مهدوی‌کیا (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۵۶، شهر اراک) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سفیر کنونی قاره آسیا در فوتبال پایه است

عکس لورفته مهدی مهدوی کیا و همسرش حاشیه ساز شد

مهدی مهدوی‌کیا (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۵۶، شهر اراک) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سفیر کنونی قاره آسیا در فوتبال پایه است. مهدوی کیا اصالتاً اراکی است و اهل روستای چشمه خورزن است. او در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت، استیل‌آذین و داماش گیلان بازی کرده‌است. مهدوی‌کیا در سال ۲۰۰۳ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن سال آسیا شناخته شد.

مهدی مهدوی کیا

او دو بار در فصل‌های ۲۰۰۳–۲۰۰۲ و ۲۰۰۴–۲۰۰۳ از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد (هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.) و یک بار هم از سوی نشریه کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد. از دیگر افتخارات ورزشی مهدوی‌کیا انتخاب در لیست ۱۱ نفره تیم منتخب قرن هامبورگ می‌باشد که در جشن ۱۲۵ سالگی این باشگاه اعلام شد.

مهدی مهدوی کیا

مهدوی‌کیا در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در فینال جام حذفی پس از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، از فوتبال خداحافظی کرد. از او به عنوان موفق‌ترین لژیونر ایرانی نام می‌برند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.