کد خبر : 12341 / /
/

درب‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌ها و فاکتورها در ساختمان‌ها هستند که ضمن زیباسازی و جلوه بخشیدن به فضای داخلی ساختمان حریم هر بخش از ساختمان را تعیین کرده و کاربری خود را نشان می‌دهند. انتخاب درب‌های داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید فاکتورهای مهمی را در تهیه آن‌ها در نظر بگیرید تا بتوانید به عملکرد صحیح آن‌ها در طولانی مدت برسید. درب‌های داخلی با درب‌های ورودی ساختمان کاملا متفاوت‌اند. به همین دلیل انتخاب درست آن‌ها اهمیت بیشتری می‌یابد. درب داخلی انواع مختلفی دارد. هر چند در استفاده از درب‌های داخلی امنیت مسئله مهمی است؛ اما میزان امنیتی که برای درب‌های داخلی تعریف شده به اندازه درب‌های ضد سرقت نیست. بنابراین انتظار می‌رود که درب‌های داخلی بیشتر از لحاظ طراحی و جلوه زیباییشان مورد بررسی قرار گیرند. در ادامه دو نوع از پرطرفدارترین انواع درب داخلی را معرفی می‌کنیم.

درب داخلی HDF

درب‌های داخلی اچ دی اف از پر کاربردترین درب‌های داخلی هستند. شاید اصلی‌ترین دلیل استفاده فراوان از این درب‌ها قیمت مناسب آن‌ها است. برای آشنایی با این نوع درب داخلی بهتر است ابتدا متریال اچ دی اف را بشناسید. اچ دی اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید شده و جزو فرآورده‌های چوبی دسته بندی می‌شود. درب اچ دی اف مانند بسیاری از درب‌های مورد استفاده در فضای داخلی ساختمان دارای روکش است. روکش این نوع درب‌ها به صورت آماده در تولیدی‌های مخصوص آن تهیه می‌گردد. چوب اچ دی اف از تراکم بالایی در ساخت برخوردار است. همین ویژگی سبب شده که درب اچ دی اف قابلیت استفاده برای درب ورودی را نیز داشته باشد. متراکم بودن این نوع چوب یا چگالی بالای آن علاوه بر این که استحکام بالایی به آن می‌بخشد، امکان رنگ شدن و روکش شدن آن را نیز فراهم می‌کند.

سطح درب‌های اچ دی اف قابلیت رنگ‌پذیری دارد و طراحی آن‌ها با استفاده از فرآیندهای تکنولوژی مدرن ساخته می‌شود. این نوع درب‌ها دارای دو نوع توپر و توخالی موجود هستند. نوع توخالی آن‌ها از نوعی شبکه‌بندی مقوایی یا چوبی فشرده پر می‌شود. این شبکه‌ها مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه و شکستگی به درب می‌بخشند. معمولا از درب اچ دی اف برای اتاق خواب‌ها و سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود. بنابراین با توجه به نوع کاربری این نوع درب داخلی روکش متفاوتی دارد. درب‌های سرویس بهداشتی به دلیل عواملی مانند رطوبت بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند. به همین خاطر این درب‌ها با روکش پی وی سی ضد آب پوشانده می‌شوند.

درب داخلی MDF

 درب‌های ام دی اف نوع دیگری از درب‌های داخلی هستند که به فراوانی در ساختمان‌های اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق ام دی اف نیز نوعی فرآورده چوبی است که از فیبر نیمه فشرده تولید می‌شود. می‌توان گفت ام دی اف نوعی ساختار شیمیایی است که اصلی ترین ماده تشکیل‌دهنده آن چوب است. چوب ام دی اف مقاومت و استحکام فوق العاده‌ای دارد. چگالی بالای این نوع ورق چوبی خواص بسیاری به درب‌های ام دی اف بخشیده است. درب‌های ام دی اف از کلاف چوبی باکیفیتی تشکیل شده‌اند که نسبت به رطوبت و عوامل فیزیکی دیگر مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. روکش‌های به کار رفته در این نوع درب داخلی تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ آن ایجاد ساخته و جنبه‌های زیبایی خاصی به آن بخشیده است. متداول‌ترین روکشی که برای درب‌های داخلی استفاده می‌شود، روکش ملامینه است. 

درب‌های داخلی ام دی اف و حتی اچ دی اف دارای ابعاد و اندازه از یش‌تعریف‌شده‌ای نیستند. این نوع درب‌های داخلی در سایزهای متنوع به صورت سفارشی تولید شده و انواع درب داخلی دو لنگه و سه لنگه آن‌ها نیز از فروش بالایی برخوردار است. آنچه در تهیه این درب‌ها اهمیت دارد، انتخاب درست و اصولی آن‌ها بر اساس نوع کاربری است.

بهترین مشاور در زمینه انتخاب درب داخلی را معرفی کنید

سایت درب کالا یک پلتفرم تبلیغاتی است که به عنوان مشاور اطلاعات تخصصی و جامعی را در زمینه انواع درب‌ داخلی مسکونی، تجاری و اداری به شما ارائه می‌کند. درب کالا به صورت تخصصی به بررسی ساختار انواع درب‌ها می‌پردازد و به کاربران خود کمک می‌کند که بهترین و زیباترین درب را با قیمت استثنایی خرید کنند. علاوه‌بر آن درب کالا فروشگاه‌های بسیاری را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید در صورت نیاز، انواع درب داخلی را از آن‌ها خریداری کنید. اگر شما خود تولیدکننده یا عرضه‌کننده انواع درب هستید در این سایت ثبت نام کنید تا محصولاتتان برای کاربران بی شماری نمایش داده شود. لینک زیر آدرس اینترنتی درب کالا است.

https://darbkala.com/

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.