کد خبر : 13338 / /
/

صافکاری خودروهای لوکس به دلیل جلوگیری از افت قیمت خودرو در پروسه ترمیم رنگ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که تلاش می شود تا صافکاری چنین خودروهایی با ابزارهای خاص و پیشرفته و توسط اشخاصی با مهارت بالا انجام گیرد. برای جلوگیری از آسیب‌های جزئی تا متوسط، می توان از روش‌هایی چون بادی فنس خودرو استفاده کرد.

صافکاری چیست و چه زمانی کاربرد پیدا می‌کند؟

تصادف یا وارد کردن ضربات فیزیکی به بدنه خودرو، ممکن است آن را دچار آسیب‌های جزئی کند. فرورفتگی ها، رایج ترین شکل آسیب به بدنه خودرو در اثر تصادفاتِ سبک و یا ضربات فیزیکی هستند.

در گذشته ترمیم یا اصطلاحا صافکاری خودروها به روش‌های سنتی انجام می‌گرفت. اما امروزه برای  صافکاری خودروهای لوکس و به منظور انجام صافکاری بدون رنگ، از میله‌های PDR استفاده می‌شود; که در آن بدنه خودرو با دقت بسیار و با توجه به مهارت و تخصص تکنسین صافکاری ترمیم می‌شود.

مراقبت از خودروهای گران قیمت

انواع صافکاری خودروهای لوکس

برای جلوگیری از افت قیمت در خودروهای لوکس ، تلاش میشود آسیب دیدگی های سطح پایین یا متوسط بدون نیاز به رنگ انجام گیرد، اما گاهی در حوادث شدیدتر و آسیب های عمیق چاره‌ای جز ترمیم و سپس رنگ‌آمیزی خودرو نیست، بنابراین باید تلاش شود تا این کار نیز با مهارت بالایی انجام گیرد؛ تا در ظاهر خودرو تغییر محسوسی ایجاد نشود. صافکاری حرفه‌ای خودرو کمک می کند تا بتوان بدون رنگ بخش آسیب دیده را ترمیم کرد. در آسیب‌های شدیدتر نیز باید تلاش شود تا با استفاده از بتونه و آستر، آسیب‌های وارد شده به بدنه خودرو را ترمیم کرد. مهارت بالا در ساخت رنگ خودرو سبب می‌شود که در صورت صافکاری و نقاشی خودرو تغییر محسوسی در ظاهر آن ایجاد نشود.

استفاده از روش‌های مدرن در صافکاری خودروهای لوکس

مهمترین دغدغه مالکان خودرو بعد از تصادف، تعمیر آن بدون رنگ است. ضمن این که ممکن است در اثر استفاده از روش‌های سنتی، خودرو بخش‌های داخلی خودرو در اثر ضربات دچار آسیب شوند و یا برخی از قطعات خودرو باز شوند که در نهایت منجر به ایجاد سرو صدا در کابین خودرو شود.

نکته مهم دیگری که در صافکاریِ بدون رنگِ خودروهای لوکس اهمیت پیدا می کند، انجام صافکاری بدون ایجاد موج در بدنه خودرو است. این اتفاق عموما در خودروهایی دیده می‌شود که صافکاری بدون رنگ در آنها با روش‌های سنتی قالب بدنه و مُشتی انجام می‌گیرد.

صافکاری در روش‌های مدرن به وسیله میله های صافکاری pdr انجام می‌گیرد.  در صورتی که این کار با مهارت بالا و تجهیزات لازم انجام گیرد، حتی بخش هایی که به رنگ آمیزی و بتونه کاری احتیاج پیدا می‌کنند نیز کار کمتری خواهند داشت. در این روش بتونه کمتری استفاده می‌شود و ضخامت رنگ استفاده شده نیز کمتراست که باعث می‌شود، نتیجه نهایی کار بسیار ظریف و بدون تغییرات باشد.

صافکاری PDR چیست؟

این روش از صافکاری، شیوه ای مدرن در این زمینه محسوب می‌شود. در این شیوه ابزارهایی طراحی شده است که استفاده از آنها، صافکاری بدون رنگ و بدون نیاز به ایجاد برش یا شکاف را امکان پذیر می‌سازد. در این روش از صافکاری، بدون باز کردن رودری ها یا شکافتن قسمتی از بدنه، قسمت های دوبل و فاقد دسترسی به راحتی قابل صافکاری خواهند بود. در تکنیک صافکاری خودرو PDR از ابزارهای مکش، ست چسبی، میله‌های PDR و مدادهای نیش‌گیر استفاده می‌شود.

مراحل انجام صافکاری بدون رنگ خودروهای لوکس

صافکاری خودروهای لوکس

در این روش، با استفاده از ابزارهای مدرنی چون ابزارهای مکش و ست چسبی، محل آسیب دیده و فرورفتگی‌های بدنه خودرو تا حد ممکن به سمت بیرون کشیده می‌شوند. پس از این مرحله، با استفاده از میله‌های PDR فرورفتگی های ایجاد شده از داخل ورق به سمت بیرون، به صورت بسیار ریز و نقطه به نقطه، به کمک چراغ‌های خطی با نورهای سفید و زرد اصلاح می‌شوند تا قسمت فرورفتگی، به شکل ظاهری قبل از آسیب باز گردد.

در طول صافکاری ممکن است بعضی از بخش‌ها دچار برجستگی‌هایی شوند که این برجستگی به وسیله مدادهای نیشگیری به حالت استاندارد فرم بدنه اصلاح می‌شوند.

در روش PDR بر خلاف صافکاری سنتی، به دلیل اینکه در کل فرآیند هیچ ضربه‌ای به بدنه وارد نمی‌شود، به هیچ عنوان رنگ بدنه دچار آسیب دیدگی‌هایی مثل ترک خوردگی نمی شود، بنابراین نیازی به رنگ آمیزی نخواهد بود که این خود پیشگیری از افت قیمت خودرو را به همراه دارد.

استفاده از بادی فنس و پیشگیری از آسیب های جزئی

از آنجایی که هر آسیب جزئی برای خودروی لوکس با دلهره افت قیمت همراه است، توصیه می‌شود با انجام بادی فنس از آسیب‌های جزئی ناشی از تصادفات و ضربات فیزیکی پیشگیری شود.

صافکاری خودروهای لوکس بدون رنگ در مدوسا

مدوسا؛ صافکاری خودروهای لوکس در مدوسا

مجموعه مدوسا با بهره مندی از به روزترین ابزارهای صافکاری به روش PDR و  در اختیار داشتن تکنسین های صافکاری ماهر و متخصص در این زمینه، بهترین انتخاب برای صافکاری بدون رنگ خودروهای لوکس است. انجام صافکاریِ با رنگ خودروهای لوکس، با کیفیت عالی و بدون تغییرات ظاهریِ محسوس، خدمت دیگری است که در مدوسا به مالکان خودروهای لوکس ارائه می‌شود.

ضمن این که برای پیشگیری از هرگونه آسیب دیدگیِ جزئیِ بدنه خودروی لوکس خود، در اثر تصادفات، ضربات و فشارهای فیزیکی، می‌توانید از خدمات اجرای بادی فنس مجموعه مدوسا (https://medusagroup.ir)  که توسط افراد متخصص و با دقت و ظرافت فراوان نصب می‌شود بهره‌مند شوید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.