کد خبر : 13393 / /
/

بسیاری از شهروندان ایرانی دوست دارند مهاجرت کنند، مخصوصاً به کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا یا کانادا اما اختلافات مرتبط با بحران های نظامی، سیاسی منجر به تغییر سیاست‌ها و قوانین مربوط به مهاجرت شده است. این امر موجب شده توجه ایرانی ها به ترکیه معطوف شود که یکی از پیشرفته ترین کشورها در جهان است.

ترکیه نزدیک به مرز ایران است و کشور زیبای بین قاره ای است که دسترسی آسان به بخش های اروپایی و آسیایی را فراهم می کند. این کشور مکانی ایده عالی برای تعطیلات ایرانیان و توریست ها از سرتاسر جهان است. تحقیقات نشان داده است که چون ایران و ترکیه هر دو مسلمان هستند، باورها، ایدئولوژی و فرهنگ‌های ریشه دار عمیق و مشابه‌ای دارند که در شهروندان این کشورها کاملاً مشهود است. به لطف مقررات آسانی که در این کشور وجود دارد، فرایندهای سرمایه گذاری آسان و اقتصاد رو به پیشرفت موجب شده ایران در پنج سال گذشته برای گردشگری و سرمایه گذاری به ترکیه علاقه بیشتری نشان دهد. تحقیقات نشان داده است که نزدیک به شش میلیون توریست از ایران تا پایان ۲۰۲۰ به این کشور سفر کرده‌اند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک این رقم افزایش پیدا کند.

برای دریافت اقامت ترکیه می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی همچون خرید ملک در ترکیه، دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما، سرمایه‌گذاری در بانک‌های ترکیه و ... اقدام نمایید. یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت، اقامت ترکیه از طریق فیروزه کارت است. طبق اطلاعات آورده شده در سایت گونش اینوست، "فیروزه کارت نوعی مجوز است که به متخصصان و سرمایه‌گذاران خارجی، اعطا می‌گردد." شهروندان خارجی می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در ترکیه و یا تخصصی که دارند، برای دریافت فیروزه کارت اقدام کنند.

دلایل اصلی خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان

  • قیمت ملک در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین تر است. تصمیم برای کاهش مالیات در ارتباط با املاک ترکیه باعث شده ایرانی‌ها به خرید ملک در ترکیه راغب تر باشند. مهمترین معافیت مالیاتی برای خریداران خارجی املاک، خرید ملک بدون مالیات بر ارزش افزوده است.
  • سرمایه گذاران املاک که ملکی زیر قیمت ۲۵۰ هزار دلار خریداری می کنند می توانند اجازه اقامت دریافت کنند و هر سال تمدید کنند. اجازه اقامت ملکی به خریدار همسر و فرزندان او نیز داده می شود.
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه بسیار پرسود است و چون رشد اقتصادی سریع، توسعه شهری و توسعه بخش گردشگری را به همراه دارد برای تعطیلات جای مناسبی است و اجاره این املاک در ترکیه بسیار بالا است.

اعطای اقامت دائمی به صاحبان املاک در ترکیه

طبق قانون ترکیه اگر شما در ترکیه ملک بخرید می توانید اجازه اقامت بگیرید، همچنین این امکان وجود دارد که اقامتتان را هرساله تمدید کنید. صاحبان املاک می توانند خانه خود را عوض کنند و همچنین تعطیلات خود را در این کشور زیبا بگذرانند. دولت ترکیه به کسانی که به مدت ۵ سال در این کشور بمانند این امکان را می دهد تا بتوانند برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کنند.

شما می توانید اجازه اقامت را بدون محدودیت قیمت ملک دریافت کنید. همه آن چیزی که شما نیاز دارید تاپو (سند ملک) است. یعنی مدرک اصلی که اجازه اقامت دائمی بر اساس آن به شما داده می شود. در مدتی که خریدار برای دریافت اقامت دائم اقدام می کند، می تواند اجازه اقامت توریستی را تا ۳ ماه داشته باشد.

مدارک لازم برای دریافت اقامت ترکیه

برای دریافت مجوز اقامت ترکیه از طریق خرید ملک باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • پاسپورت: مدت اعتبار پاسپورت در روز ارائه مدارک باید با مدت اجازه اقامت مطابقت داشته باشد.
  • شماره مالیاتی: کد مالیاتی به صورت رایگان در اداره مالیات بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صادر می‌شود.
  • بیمه درمانی: در ترکیه هزینه دریافت بیمه درمانی برای یک نفر حدود ۱۰۰۰ لیر در سال است. هزینه بیمه درمانی برای مردان و زنان متفاوت است و برای زنان گرانتر است.
  • کپی از صفحات پاسپورت: صفحه با عکس و صفحه ای که تاریخ آخرین ورود شما را نشان دهد.
  • ۴ قطعه عکس رنگی با فرمت پاسپورت
  • فرم درخواست تکمیل شده: فرم درخواست برای گرفتن یا تمدید اجازه اقامت در اداره پلیس برای افراد خارجی صادر می شود. فرم درخواست را با دقت پر کنید و فقط در جاهای خالی بنویسید و آدرس باید کاملاً خوانا باشد.
  • یک کپی از تاپو؛ اصل آن باید زمان ارائه مدارک همراه شما باشد.

صاحب ملک می تواند اجازه اقامت را به مدت یک سال دریافت کند که هر سال بدون هیچ محدودیتی تا زمانی که او ملک را دارد تمدید می شود. اگر صاحب ملک بیشتر از یک سال در ترکیه زندگی نکند مدت زمان اقامت کوتاه تر خواهد بود. اقامت دائم نه تنها برای صاحبان ملک بلکه برای اعضای خانواده، همسر و فرزندان نیز صادر شود. داشتن مجوز اقامت برای خارجی ها به این معنا نیست که آنها می‌توانند در این کشور کار کنند.

تابعیت ترکیه از طریق مزایای سرمایه گذاری برای شهروندان ایرانی

طی سه سال گذشته ترکیه شاهد افزایش قابل توجه تعداد مهاجرانی بوده است که از ایران برای خرید ملک و یا کسب شغل به این کشور آمده‌اند. اصلاحات اخیر در برنامه گرفتن تابعیت از طریق سرمایه گذاری با کاهش مبلغ سرمایه از یک میلیون دلار به ۲۵۰ هزار دلار موجب شده تعداد زیادی از ایرانیان برای گرفتن تابعیت ترکیه جذب شوند.

دریافت شهروندی ترکیه با فرصت های عالی مالی همراه است، دیگر مزایای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه عبارتند از:

  • پاسپورت ترکیه در رتبه سی و هشتم جهان قرار دارد. کسی که پاسپورت ترکیه داشته باشد حق ورود به ۷۲ کشور بدون ویزا را خواهد داشت.
  • پاسپورت ترکیه و تابعیت آن روند سریعی دارد و طی ۹۰ روز می توان آن را دریافت کرد.
  • به دلیل روابط دوستانه ای که ترکیه با اتحادیه اروپا دارد، شهروندان ترکیه به زودی می‌توانند بدون ویزا وارد کشورهای اتحادیه اروپا ‌شوند.
  • فرزندان شما می‌توانند در مدارس ترکیه به صورت رایگان تحصیل کنند.
  • اهمیت اقتصاد برای دولت ترکیه موجب شده است که این کشور وجه تمایز ومقبولبت زیادی به لحاظ توسعه مالی داشته باشد.
  • پاسپورت ترکیه ۱۰ سال معتبر است و می‌توان آن را تمدید کرد.
  • دولت مزایای تابعیت دوگانه را برای شهروندان و کسانی که پاسپورت ترکیه دارند ارائه می‌کند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.