کد خبر : 13533 / /
/

این روزها ثبت شرکت یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی است که می‌خواهند کسب و کار مستقل و قانونی خود را راه‌اندازی کنند. در هر کشوری فعالیت‌های اقتصادی بسیار متنوعی انجام می‌شود که عده‌ای از افراد آن‌ها را اداره می‌کنند. قطعا هر فعالیت اقتصادی که به ثبت رسمی و قانونی برسد، ارزش و اعتبار بیشتری می‌یابد و اهداف آن بر پایه همین ارزش و اعتبار زودتر محقق شده و کسب و کار به رشد و موفقیت چشمگیری می‌رسد.

به همین دلیل بسیاری از صاحبین کسب و کارها تلاش می‌کنند که با ثبت شرکت به فعالیت اقتصادی خود اعتبار ببخشند وبا فعالیت رسمی و قانونی خود به سودآوری و شهرت بیشتری برسند.‌ مسئله اینجا است با توجه به این که تأسیس شرکت و ثبت آن فرآیند قانونی خاصی دارد، افرادی که در این زمینه اطلاعاتی ندارد، به راهنمای ثبت شرکت نیاز پیدا می‌کنند. راهنمای ثبت شرکت به شما کمک می‌کند که تمام مراحل قانونی ثبت و تأسیس شرکت خود را به سرعت پشت سر گذاشته و به هدف خود برسید.

راهنمای ثبت شرکت ها

ثبت شرکت چیست؟

قبل از این که راجع به راهنمای ثبت شرکت صحبت کنیم، بهتر است ابتدا با مفهوم شرکت و ثبت آن آشنا شوید تا درک موضوع برایتان ملموس‌تر شود. شرکت را می‌توان مجموع چند شخص حقیقی و حقوقی تعریف کرد که برای اهداف تجاری مشترک و سودآوری با یکدیگر همکاری و تلاش می‌کنند. در نهایت نیز سودی که از فعالیت اقتصادی آن‌ها به دست می‌آید، بر اساس میزان سهم هر شخص در این شراکت بین افراد گروه تقسیم می‌شود.

در حالت کلی شرکت در دو نوع تجاری و مدنی وجود دارد. شرکت‌های تجاری معمولا حالت قراردادی دارند و شرکای تجاری طبق قوانین مالی از پیش تعیین شده در این شرکت سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کنند. ثبت شرکت مزایای بسیاری برای این افراد در یک گروه تجاری به ارمغان می‌آورد. در حقیقت اگر می‌خواهید به فعالیت تجاری خود نظم و سازمان ببخشید و با فعالیت قانونی اعتماد مشتری و ارگان‌های مختلف را جلب کنید، باید به ثبت شرکت بپردازید. برای آشنایی با جدیدترین اطلاعات در خصوص ثبت شرکت به آدرس این سایت مراجعه کنید.

آموزش ثبت شرکت

ثبت شرکت مراحل قانونی خاص خود را دارد و باید مدارک و ملزومات آن را مهیا کنید. بسیاری از افراد نگران چالش‌هایی هستند که ممکن است در مسیر ثبت شرکت با آن مواجه شوند؛ اما باید بدانید امروزه با وجود راهنمای ثبت شرکت، فرایند ثبت و تأسیس شرکت قانونی به سختی و پیچیدگی گذشته نیست. نحوه ثبت شرکت با توجه به نوع آن متفاوت است. بنابراین قبل از هرچیزی باید نوع فعالیت و کسب و کار خود را بررسی و مشخص کنید.

شرکت‌های تجاری در هفت گروه مختلف با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی، شرکت سهامی عام و خاص، شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی تقسیم می‌شوند. به این نکته مهم توجه کنید، پیرو تعریفی که برای عنوان شرکت داشتیم و بر اساس قوانین موجود در کشور، شما به هیچ عنوان نمی‌توانید به تنهایی یک شرکت تأسیس کنید. در واقع برای تآسیس شرکت حتما باید شریک یا شرکای تجاری داشته باشید.

ثبت شرکت

هر شرکت بر اساس قوانین ثبتی خود شرایط خاصی برای ثبت دارد. بعد از این که شرایط کسب و کار و نیاز کاری خود را مشخص کنید، خواهید دانست که چه نوع شرکتی باید ثبت کنید. پس از آن می‌توانید با آموزش‌‌های لازم و با کمک راهنمای ثبت شرکت اطلاعات خود را در مورد شرایط تأسیس شرکت تکمیل کرده و با آگاهی کامل پروسه تأسیس را آغاز کنید.

گذشته از این که بسیاری از افراد اطلاعاتی در مورد ثبت و تأسیس شرکت ندارند، نسبت به مسئولیت‌ها و شرایط شرکت‌داری نیز بی‌اطلاع‌اند. بنابراین برای جلوگیری از هر گونه مشکلات مالیاتی و حقوقی می‌توانند ضمن آموزش ثبت شرکت، صفر تا صد شرکت‌داری را نیز بیاموزند. ممکن است ثبت شرکت تنها یکی از اهداف کسب و کارها باشد. اکثر کارفرمایان و شرکای تجاری پس از ثبت شرکت، به دنبال ثبت برند و توسعه شرکت خود هستند که در این شرایط نیز به راهنمایی نیاز دارند.

هزینه ثبت شرکت

با توجه به مطالب پاراگراف قبل توصیه می‌شود موسسه‌ای را به عنوان راهنمای ثبت شرکت انتخاب کنید که حتی پس از تأسیس شرکت نیز همراه شما بوده و راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم را برای سایر خدمات ارائه دهد. گذشته از تخصص و مهارتی که لازمه تأسیس شرکت است، مباحث مالی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در حوزه راه‌اندازی قانونی شرکت محسوب می‌شود. قبل از هر چیزی باید بدانید که ثبت شرکت نوعی خدمت محسوب می‌شود که شرکت‌ها و مؤسسات خدماتی خاصی آن را ارائه می‌دهند.‌ در واقع شرکت‌های خدماتی مرتبط با این حوزه در ازای ثبت شرکت از شما کارمزد مشخصی دریافت می‌کنند. این کارمزد از هزینه‌ی که برای اداره ثبت پرداخت می‌کنید، جدا است و هر موسسه نرخ خاص خود را دارد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت و نکات مربوط به آن

برای ثبت شرکت باید مدارکی از قبیل مدارک شناسایی شخصی، تقاضانامه ثبت، اساسنامه، تأییدیه آدرس محل شرکت، مجوز در صورت لزوم، وکالتنامه در صورت لزوم، نام مناسب برای شرکت و سایر مدارکی که موسسه راهنمای ثبت شرکت شما را در جریان آن می‌گذارد آماده کرده تا به اداره ثبت شرکت تحویل دهید. نکته اینجا است که مدارک مورد نیاز برای تأسیس هر شرکت با دیگری متفاوت است. گذشته از مدارک لازم برای تأسیس هر شرکت، قوانینی نیز برای اعضای هیئت مدیره تعریف شده که مشاور ثبت شرکت راهنمایی‌های لازم را در خصوص آن به شما ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اعضای هیئت مدیره نباید سوء پیشینه کیفری یا شغل دولتی داشته باشند.

بهترین موسسه راهنمای ثبت شرکت و ارائه دهنده خدمات ثبتی

موسسه ثبتی نو به عنوان یک موسسه معتبر خدماتی و یک استارت آپ نوین در ایران آموزش و خدمات لازم را برای تأسیس انواع شرکت‌ها، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، ثبت اختراع و ایده ارائه می‌دهد. این شرکت با تخصص و تجربه بالا تمام مراحل ثبت را به صورت اصولی و قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.‌ جالب است بدانید که شما می‌توانید فرآیند ثبت شرکت را به صورت آنلاین دنبال کنید.‌ ثبت شرکت غیرحضوری و آنلاین مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. شما می‌توانید ضمن صرفه‌‍جویی در زمان در هزینه‌های جاری نیز صرفه‌جویی کنید. شما علاوه بر خدمات راهنمای ثبت شرکت به صورت آنلاین، می‌توانید برای سایر خدمات ثبتی نیز مشاوره آنلاین و البته رایگان دریافت کنید.

وکلا و متخصصین ثبتی نو آماده‌اند تا مشاوره رایگان و خدمات حضوری را برای آن دسته از همشهریان تهرانی که فرصت مراجعه حضوری به  دفتر ثبتی نو را ندارند، در هر نقطه‌ای از شهر تهران با مراجعه به محل ارائه دهند. برای کسب اطلاعات و راهنمای ثبت شرکت از طریق لینک زیر وارد سایت موسسه  ثبتی نو شوید.

منبع: https://sabtino.com/

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.