کد خبر : 13704 / /
/

عکاسی یکی از رشته‌های هنری بسیار پرطرفدار است که ماهیت آن ثبت جلوه‌های بصری مختلف است. عکاسی گذشته از این که یک حرفه باشد، هنری است که علم آن در دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها تدریس می‌شود.‌ این هنر زمانی به حرفه تبدیل می‌شود که در کنار ذوق و استعداد، مهارت عکاسی را نیز بیاموزید. یک عکاس در قدم اول باید تجهیزات مناسب را برای عکاسی فراهم سازد. طبیعی است که ضروری‌ترین و اولین تجهیز برای عکاسی، دوربین است. با توجه به این که قیمت دوربین بسته به فاکتورهای مختلفی، متفاوت است، باید هنگام خرید آن، نیاز کاربری خود و انتظاری که از دوربین دارید را مشخص کنید، تا بتوانید بهترین دوربین را مطابق با مبلغی که در اختیار دارید و سطح انتظار خود تهیه کنید. ضمن این که شما می‌توانید بهترین قیمت دوربین را در سایت دیجی سنتر جستجو کنید.

انواع دوربین عکاسی

قطعا می‌دانید که قیمت دوربین در وهله اول  به نوع آن و امکاناتی که در اختیار عکاس قرار می‌دهد، بستگی دارد.‌ بنابراین برای بررسی قیمت آن لازم است ابتدا با انواع دوربین آشنا شوید. در یک دسته‌بندی کلی، دوربین عکاسی به چهار نوع کامپکت، حرفه‌ای، بدون آینه و دوربین چاپ فوری تقسیم می‌شود. در ادامه این دوربین‌ها را بررسی می‌کنیم.

دوربین‌های کامپکت

دوربین‌های کامپکت به دوربین‌های ساده معروفند و برای عکاسانی مناسبند که هر از گاهی عکاسی می‌کنند‌. این روزها تمام گوشی‌های هوشمند به دوربین مجهزند اما قطعا کیفیت دوربین‌های گوشی هوشمند به اندازه کیفیت دوربین‌های عکاسی نیست. بنابراین اگر از کیفیت دوربین موبایل خود راضی نیستید، می‌توانید یک دوربین عکاسی کامپکت تهیه کنید. این دوربین با وجود این که تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند اما برای عکاسان حرفه‌ای و افراد بی‌تجربه در حوزه عکاسی مناسب نیست. دوربین‌های کامپکت در طرح‌ها و قابلیت‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند و به شدت مورد استقبال عکاسان آماتور قرار می‌گیرند. این دوربین‌ها دارای فلش بوده و اغلب آن‌ها از فوکوس خودکار برای فوکوس کردن تصویر برخوردارند. در کل اکثر تنظیمات این نوع دوربین به صورت خودکار است.

دوربین‌های کامپکت سوپر زوم قابلیت زوم تا شصت برابر و حتی بیشتر را نیز دارند، اغلب آن‌ها از سنسورهای تصویر یک دوم اینچی استفاده می‌کنند. با وجود این که اغلب دوربین‌های کامپکت دارای تنظیمات خودکار هستند، اما در برخی از مدل‌های آن، کاربر می‌تواند تنظیمات دلخواه خود را اعمال کند. دوربین‌های کامپکت، خود دارای یک گروه‌بندی شامل: کامپکت‌های ساده یا مبتدی، دوربین‌های سوپر زوم و ضدآب می‌باشند. هر کدام از این دوربین‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند اما ویژگی‌هایی از قبیل: اندازه کوچک، سریع و بی‌صدا بودن، لنز ثابت، فلاش داخلی، تنظیمات خودکار، وزن سبک، ارزان بودن قیمت دوربین، کاربری ساده و استفاده آسان در همه انواع دوربین کامپکت یکسان است. در ادامه به اختصار انواع این دوربین‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • کامپکت مبتدی: این دوربین سبک و کم وزن کاربری ساده‌ای دارد و برای عکاسی در یک فضای کوچک مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از این دوربین تصاویر زیبا و باکیفیتی را در یک فضای کوچک تهیه کنید اما قطعا کامپکت ساده برای عکاسی در فضای بزرگ‌تر مانند زمین فوتبال مناسب نیست.
  • کامپکت سوپرزوم: همان طور که از نام این دوربین مشخص است دارای قابلیت بزرگ‌نمایی از حداقل ۲۴ برابر تصویر تا حداکثر ۱۲۵ برابر می‌باشد. قابلیت زوم این دوربین به قدری است که می‌توانید به راحتی زیبایی ماه در آسمان را در یک شب مهتابی ثبت کنید. کامپکت سوپر زوم نسبت به کامپکت ساده سبک‌‌تر و کوچک‌تر است. قطعا قیمت دوربین سوپرزوم بیشتر از مدل قبل خواهد بود.
  • کامپکت ضد آب: این دوربین برای عکاسی تا عمق ۱۵ متر زیر آب مناسب است. ضمن این که کامپکت ضدآب در دمای پایین آب سرد نیز عملکرد صحیح خود را خواهد داشت. این دوربین علاوه بر ضدآب بودن دارای طراحی ویژه‌ای است که آن را در برابر ضربه نیز مقاوم ساخته است. شما می‌توانید زیباترین تصاویر مستند را از دل طبیعت و زیر آب با کمک این دوربین ثبت کنید.‌

دوربین‌های DSLR

این روزها پیشرفت تکنولوژی بر تمام المان‌های زندگی بشر و صنعت و تولیدات تأثیر گذاشته و تمام آنچه بشر با آن در ارتباط است، دچار تحولات گسترده‌ای شده است. دوربین عکاسی نیز از این سیر تحول جا نمانده و مدل‌های پیشرفته و حرفه‌ای آن نظر عکاسان با تجربه و حرفه‌ای را جلب کرده است. دوربین‌های DSLR جزو دوربین‌های حرفه‌ای دسته‌بندی می‌شوند، اما مسئله اینجا است که  آیا این دوربین‌ها با امکانات مختلفی که دارند، مناسب شما هستند یا خیر؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال لازم است با خصوصیات این نوع دوربین آشنا شوید. دوربین DSLR در عمل به معنی دوربین عکاسی حرفه‌ای است اما این نوع دوربین نیز خود دارای انواع مختلفی است و عکاسان مبتدی تا پیشرفته می‌توانند از آن استفاده کنند. این نوع دوربین که به  عنوان دوربین رفلکس تک لنز دیجیتال شناخته می‌شود، با عملکرد ویژه خود امکان نمایش سوژه را قبل از ثبت عکس فراهم می‌سازد.

در بدنه داخلی این دوربین یک آینه تعبیه شده که نور را از لنز به منظره‌یاب نوری انعکاس می‌دهد و پس از آن نور از طریق منشور یا آینه‌ای دیگر منتقل می‌شود. به این ترتیب می‌توان از طریق لنز سوژه را نمایش داد.‌ مهم‌ترین مزیت این قابلیت از دوربین حرفه‌ای این است که می‌توانید قبل از ثبت عکس، صحنه واقعی آن را از طریق منظره یاب در لحظه عکاسی ببینید. در این فرآیند هیچ گونه تأخیر یا کندی سرعت وجود ندارد. در دوربین‌های پیشرفته اندازه مگاپیکسل چندان اهمیت ندارد، آنچه سبب ثبت تصاویر باکیفیت بیشتر می‌شود، اندازه سنسور است. این دوربین‌ها از دو نوع سنسور فول فریم و کراپ فریم برخوردارند. به همین دلیل تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کنند. هرچه اندازه سنسور بزرگ‌تر باشد، نور بیشتری جذب شده و افزایش جذب نور سبب  بهبود کیفیت تصاویر می‌شود.

وجود سنسورهای بزرگ در دوربین‌های DSLR سبب شده این دوربین‌ها در شرایط کم نور عملکرد بهینه‌ و بازدهی مناسبی داشته باشند. یکی از مزایای مهم این دوربین‌ها لنزهای قابل تعویض است. تعویض لنز در این دوربین به سادگی انجام شده و امکان استفاده از انواع لنز مانند لنزهای پرتره با دیافراگم بزرگ، لنزهایی با زاویه دید وسیع و غیره نیز وجود دارد. این دوربین‌ها از استحکام بالایی برخوردارند، ضمن این که نسبت به سایر دوربین‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر می‌باشند. استحکام دوربین‌های دی اس ال آر امکان استفاده از لوازم جانبی مختلف مانند: میکروفون و سایر لوازم جانبی بی‌سیم را فراهم می‌سازد. این قابلیت سبب شده بتوان در موقعیت‌های مختلف مانند استودیو یا یک محیط باز به راحتی عکاسی کرد. قیمت دوربین دی اس ال آر نسبت به کیفیت تصاویر و قابلیت‌هایی که دارد، مناسب است اما به دلیل وزن سنگین و حجم بزرگ‌تر برای عکاسی‌های معمولی مناسب نیست.

دوربین‌های بدون آینه

دوربین‌های بدون آینه از قابلیت تعویض لنز برخوردارند. به این نوع دوربین‌ها، دوربین بدون آینه تک عدسی دیجیتال نیز گفته می‌شود. دوربین‌های بدون آینه مانند دوربین‌های دیجیتال رفلکس تک لنز فاقد آینه بازتابی با منظره‌یاب نوری هستند، از لحاظ ساختار مکانیکی نیز نسبت به دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای ساده‌تر هستند. از طرفی چون فاقد آینه متحرک هستند، انتظار می‌رود کوچک و سبک‌تر باشند. بیشتر دوربین‌های بدون آینه از شاتر مکانیکی تشکیل شده‌اند، به همین دلیل عملکرد آن‌ها کاملا بی‌صدا است. سیستم فوکوس خودکار دوربین‌های بدون آینه از کیفیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد برای آشنایی بهتر با دوربین‌ بدون آینه آن را با دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای مقایسه می‌کنند. در حالی که هر کدام از این دو نوع دوربین قابلیت‌های خاص خود را دارند.‌ همچنان بهترین راه برای خرید درست، شناخت نیاز کاربری عکاس است.

برندهای معروف دوربین عکاسی

پس از شناخت قابلیت‌های انواع دوربین، بهتر است با برندهای معروف این تجهیز عکاسی آشنا شوید. قطعا برند تولیدکننده یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت دوربین است.  یکی از دغدغه‌های مهم افراد هنگام خرید دوربین عکاسی، انتخاب محصول با برند معتبر است. معمولا برندهای برتر مشتریان خود را در بازار پیدا کرده‌اند و علاوه بر عرضه محصولات باکیفیت و بااصالت، قیمت مناسبی نیز دارند. در مورد دوربین عکاسی این مسئله نیز وجود دارد که برندهای برتر تمام انواع دوربین را تولید نکرده و هر برند چند محصول خاص برای عرضه دارد. در ادامه برندهای برتر این محصول را معرفی می‌کنیم.

 

  • دوربین الیمپوس: این برند معتبر هم‌اکنون دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های ضدآب و ضدضربه را تولید می‌کند و دیگر در عرصه تولید دوربین‌های اس ال آر فعالیتی ندارد.
  • دوربین پاناسونیک: پاناسونیک، برترین و نام‌آورترین تولیدکننده دوربین‌های بدون آینه، دوربین‌های سوپرزوم و کامپکت حرفه‌ای می‌باشد. محصولات این برند بدون شک کیفیت بالایی دارند.
  • دوربین نیکون: برند نیکون جزو محبوب‌ترین برندهای دوربین عکاسی است چون این امکان را برای کاربران خود فراهم ساخته که بتوانند با هر بودجه‌ای که در اختیار دارند، انواع دوربین‌های کامپکت ساده و سوپرزوم تا مدل‌های دیجیتالی حرفه‌ای و پیشرفته را تهیه کنند. شما می‌توانید دوربین‌های پیشرفته فول فریم نیکون را برای عکاسی‌های حرفه‌ای خود با قیمت مناسب از دیجی سنتر تهیه کنید. خالی از لطف نیست اگر بدانید برند نیکون دوربین‌های فول فریم بدون آینه خود را نیز ارتقاء و توسعه داده است.
  • دوربین کانن: برند کانن تولیدکننده برتر انواع دوربین‌های دیجیتالی ساده تا دوربین‌های پیشرفته و حرفه‌ای می‌باشد. شما می‌توانید طیف وسیعی از انواع دوربین‌های سوپرزوم، دوربین‌های بدون آینه و کامپکت‌های پیشرفته را مطابق با نیاز خود از برند کانن تهیه کنید. لازم به ذکر است برند کانن لنزهای بیشتری را برای دوربین‌های حرفه‌ای و بدون آینه ارائه می‌دهد.
  • دوربین فوجی فیلم: برند فوجی فیلم دوربین‌های کامپکت پیشرفته، ضدآب و ضدآینه را با کیفیت عالی و قیمت دوربین مناسب تولید و عرضه می‌کند. در بین محصولات این برند دوربین‌های اس ال آر دیده نمی‌شود.
  • دوربین سونی: برند سونی نیز جزو برندهایی است که شناخته شده و نیاز به تعریف ندارد. برند سونی مدل‌های مختلفی از دوربین‌های اس ال آر، دوربین‌های بدون آینه، دوربین‌های حرفه‌ای سطح بالا و دوربین‌های سوپرزوم را تولید می‌کند. دوربین‌های سونی معمولا دارای سنسور فول فریم و لنزهای متنوع هستند و تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کنند.
  • دوربین پنتاکس: این کمپانی دوربین‌های اس ال آر گران قیمت را تولید می‌کند. در حالی که قیمت دوربین‌های اس ال آر پنتاکس بسیار بالا است، ریکو به عنوان شرکت مادر پنتاکس دوربین‌های حرفه‌ای و پیشرفته را قیمت متعادل‌تر تولید می‌کند.

قیمت دوربین

تا اینجا با انواع دوربین عکاسی و برندهای برتر آن آشنا شدید. حال وقت آن رسیده است که به صورت اختصاصی راجع به قیمت این محصولات دیجیتالی صحبت کنیم. این که قیمت دوربین تا چه حد در خرید آن تآثیرگذار است، مسئله‌ای غیرقابل انکار می‌باشد. همه ما به خوبی می‌دانیم که محصولات برندهای معروف در کنار کیفیتی که دارند، قیمت بالاتری نیز نسبت به محصولات مشابه و فیک خواهند داشت اما نکته اینجا است همیشه قیمت گران به معنی خوب بودن محصول نیست. در مورد خرید دوربین عکاسی مسئله کمی متفاوت‌تر است. قیمت این محصول با توجه به  تک به تک قابلیت‌های که در هر مدل آن وجود دارد، تعیین می‌شود. به این ترتیب قطعا مدل‌های پیشرفته، قیمت بیشتری نسبت به کامپکت‌های ساده خواهند داشت.‌ بنابراین برای این که بتوانید یک دوربین متناسب با سطح انتظار و نیاز کاربری خود تهیه کنید که قیمت معقولی نیز داشته باشد، باید از قابلیت‌های هر دوربین حین خرید مطلع شوید.‌

در کنار تمام فاکتورهایی که مطرح شد، انتخاب یک مرکز خرید معتبر از اهمیت بسیاری برخوردار است. ضمن این که مرکز فروش، تأثیر بسیاری در کاهش یا افزایش قیمت دوربین دارد. بسیاری از  فروشگاه‌ها علاوه بر قیمت واقعی محصول، هزینه‌ اضافه‌ای نیز از بابت اعتباری که برند آن دارد، دریافت می‌کنند چون مردم ترجیح می‌دهند محصول باکیفیت را حتی در ازای قیمت بالا خرید کنند.‌ طبیعتا یک دوربین گران قیمت نمی‌تواند شما را به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل کند.‌ بنابراین بهتر است  دوربین متناسب و با اصالت را از فروشگاه معتبری تهیه کنید که قیمت‌های مناسبی دارد.

فروشگاه اینترنتی دیجی سنتر

فروشگاه دیجی سنتر؛ مرکز خرید دوربین عکاسی و لوازم جانبی در سال ۱۳۸۴ در تهران تأسیس شده است. این فروشگاه قدیمی و معتبر نزدیک به دو دهه است که در عرصه فروش دوربین و لوازم جانبی آن، انواع موبایل و تجهیزات آتلیه فعالیت درخشانی دارد. دیجی سنتر مفتخر است که تمام محصولات خود را با تضمین کیفیت و اصالت کالا و بهترین قیمت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت دوربین و سفارش مدل دلخواه آن از طریق لینک زیر وارد سایت فروشگاه آنلاین دیجی سنتر شوید.

https://digicenter.ir/

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.