کد خبر : 13731 / /
/

خرید تیتان یا  تیتانیوم دی اکسید با چه هدفی صورت می‌گیرد؟ تیتانیوم دی اکسید که با نام تیتان نیز شناخته می‌شود، یک ماده شیمیایی پرمصرف در صنایع مختلف است. خرید تیتان با هدف استفاده در تولید محصولاتی چون رنگ‌ها، رنگ‌های غذایی، برخی داروها، لوازم آرایشی، منسوجات، کاغذ و مقوا و... صورت می‌گیرد. تیتانیوم دی اکسید در صنعت تولید لوازم آرایشی کاربردهای بی شماری دارد. این ماده یک ترکیب معدنی سفید رنگ است که ظاهری درخشان داشته و سمی نیست. به همین خاطر از آن در تولید لوازم‌های آرایشی یا ساخت روکش برخی از داروها استفاده می‌شود.

 خرید تیتانیوم دی اکسید

برای خرید تیتانیوم دی اکسید می‌توانید به کارخانه‌های تولید رنگ و انواع چسب‌ها مراجعه کنید. قیمت این ماده به عوامل بسیاری بستگی دارد؛ درصد خلوص، حجم محصول و نرخ ارز همگی بر تعیین قیمت تیتان اثرگذار هستند. فرمول شیمیایی تیتانیوم دی اکسید TiO2 است و از نظر فراوانی بر روی پوسته زمین رتبه نهمین عنصر موجود در زمین را به خود اختصاص داده است.

از دیگر اهداف خرید تیتان استفاده از آن به عنوان یک ماده سفید کننده در کیک‌ها و پیراشکی‌ها است. به عبارتی این ماده موجب حجم دهی به انواع کیک‌ها و شیرینی‌ها می‌شود. این ماده معدنی از لحاظ شیمیایی غیرفعال است به همین خاطر بابت استفاده از آن در مواد غذایی هیچ نگرانی وجود ندارد. در ادامه با ویژگی‌های این ماده بیشتر آشنا خواهید شد.

آیا مصرف تیتان برای انسان خطرناک است؟

میزان جذب تیتانیوم دی اکسید در بدن انسان بسیار پایین است و همان مقدار اندکی که جذب می‌شود نیز به راحتی از طریق مدفوع دفع خواهد شد. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تاکنون مطالعات بلند مدت دقیقی به منظور بررسی تاثیر تیتان بر بدن صورت نگرفته است به همین خاطر بهتر است این ماده بیش از حد مجاز توسط انسان مصرف نگردد.

 کارخانه‌های تولید کننده رنگ‌ خوراکی یا تولید انواع کیک‌ها و پیراشکی‌ها این ترکیب معدنی را در دوزهای مجاز به محصولات خود می‌افزایند. بنابراین اگر خودتان قصد تیتان و افزودن آن به برخی از مواد را دارید، باید نسبت به میزان ترکیب این ماده جوانب احتیاط را در نظر داشته باشید.

کاربرد دی اکسید تیتانیوم در محصولات مختلف

همان‌طور که ابتدای مطلب خوانید این ماده در مصارف متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه برخی از این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • افزودن به رنگ‌ها

یکی از کاربردهای اصلی تیتان، افزودن آن به رنگ‌ها و پوشش‌های متفاوت است. استفاده از تیتانیوم دی اکسید در ترکیب رنگ‌ها دوام، ماندگاری و شفافیت رنگ را افزایش می‌دهد.

  • افزودن به انواع چسب‌ها و لاستیک‌ها

از دیگر اهداف خرید تیتانیوم دی اکسید افزودن آن به ساختار چسب‌ها و لاستیک‌ها است. این ماده احتمال ترک خوردگی و شکنندگی انواع چسب و لاستیک را کاهش می‌دهد.

  • محصولات آرایشی و بهداشتی

یکی از پرمصرف‌ترین مواد شیمیایی در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، تیتان است. این ماده رنگدانه‌هایی دارد که پوشش محصولاتی چون کرم‌های ضد آفتاب را افزایش می‌دهد.

  • استفاده در نیروگاه‌ها

از تیتان در مقیاس نانو برای جلوگیری از انتشار گازهای مضر توسط خودروها و حذف اکسیدهای نیتروژن در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

قیمت خرید تیتانیوم دی اکسید چقدر است؟

با توجه به وارداتی بودن برخی از مواد اولیه تولید این ماده، قیمت آن تا حدود زیادی به نرخ ارز بستگی دارد. طبیعی است که با بالا رفتن نرخ ارز، قیمت تیتانیوم دی اکسید نیز افزایش می‌یابد. بطور کلی تیتان یک رنگدانه گران قیمت است اما از آنجایی که عموما در دوزهای پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد، قیمت نهایی خرید آن مقرون به صرفه خواهد شد.

قیمت خرید تیتانیوم دی اکسید

برای استعلام قیمت این پودر سفید رنگ ابتدا باید یک کارخانه تولید دی اکسید تیتانیوم پیدا کنید و سپس قیمت این محصول را به صورت لحظه‌‌ای استعلام بگیرید. توجه داشته باشید که چگونگی پروسه تولید تیتان در کیفیت محصول نهایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود به همین خاطر مهم است که خرید تیتانیوم دی اکسید از طریق معتبرترین تولید کننده این ماده صورت بگیرد.

آیا صادرات تیتان توسط ایران صورت می‌گیرد؟

خرید و فروش تیتانیوم دی اکسید نه تنها در بازارهای داخلی، بلکه حتی در بازارهای خارجی نیز صورت می‌گیرد. کشورهای فعال در زمینه صادرات تیتان هرساله درآمد قابل توجهی از این طریق کسب می‌کنند. در حال حاضر کشور چین اولین و برترین صادرکننده تیتان در دنیا است. همچنین کشور آلمان را نیز می‌توان برترین وارد کننده تیتان دانست که از آن برای تولید محصولات آرایشی و غذایی متفاوتی استفاده می‌کند.

برای خرید تیتانیوم دی اکسید به چه کارخانه‌ای مراجعه کنیم؟

یکی از سوالاتی که عموما افراد می‌پرسند این است که برای خرید تیتان به چه کارخانه‌ای مراجعه کنیم؟ از آنجایی که این ماده غیرآلی سفید رنگ نوعی ماده شیمیایی است، برای خرید آن باید به کارخانه‌هایی مراجعه کنید که در زمینه تولید انواع محصولات شیمیایی چون رنگ‌ها، تینر، چسب‌ها و رزین‌ها فعالیت می‌کنند.

تیتان در فرم‌های متفاوتی چون فرم رنگدانه‌ای و فرم نانو تولید می‌شود. کیفیت این محصول به چگونگی ساخت آن بستگی دارد. از همین‌رو توصیه ما این است که برای خرید تیتان حتما به یک تولیدکننده معبتر مراجعه کنید.

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.