کد خبر : 13870 / /
/

قیمت پروفیل سبک مهم ترین نکته درباره ی این مقطع فولادی پر کاربرد است چرا که  قیمت نهایی بسیاری از محصولات در تولید و صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد.  قیمت پروفیل سبک به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی پرکاربرد ترین مقطع فولادی است. در ساخت آن از ورق روغنی استفاده می شود که ضخامت این ورق 0.4 تا 1.5 میلی متر می باشد. قیمت ورق روغنی به نسبت قیمت ورق سیاه بیشتر است اما قیمت پروفیل سبک به نسبت قیمت پروفیل سنگین به ازای هر شاخه کمتر. این به خاطر ضخامت کم ورق روغنی  و درنتیجه وزن کمتر آن است. گر چه ضخامت آن ها به نسبت کم است اما از مقاومت خوبی برخوردار هستند. به راحتی فرآیند پذیر است و به همین دلیل برای ساخت محصولات با شکل های پیچیده گزینه مناسبی هستند. سطح براقی دارند که برای ساخت محصولاتی که در معرض دید هستند کاربردی است و به علاوه سطح آن قابلیت آبکاری دارد. در صنایع برای ساخت قطعات خودرو و موتور سیکلت مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت پروفیل سبک به عوامل مختلفی مثل نوع، اندازه، ضخامت، شکل، جنس، شرکت تولید کننده، متریال به کار رفته، کشور سازنده و برند پروفیل بستگی دارد. 

پروفیل سبک

مزایای استفاده از پروفیل سبک

1. قیمت پروفیل سبک به نسبت سایر انواع پروفیل کمتر دارد.

2. با وجود ضخامت کمی دارد از مقاومت خوبی برخوردار است.

3. در ساختمان سازی وزن سازه را بالا نمی برد ولی مقاومت خوبی در آن ایجاد می کند. 

4. به راحتی فرآیند پذیر و شکل پذیر است و با خمکاری می توان محصولات با شکل های پیچیده ای از آن ساخت. 

5.سطح براقی دارد که آن را مناسب ساخت محصولات تزیینی کرده است. به غیر از آن این مقطع فولادی میتواند آبکاری هم بشود. 

6.دقت ابعادی خوب پروفیل سبک یا پروفیل مبلی آن را مناسب ساخت محصولاتی می کند که در ساخت آن ها دقت ابعاد اهمیت دارد.

دلیل افزایش قیمت پروفیل سبک:

چه عواملی قیمت پروفیل سبک را تحت تاثیر قرار می دهد؟ این سوال برای تولید کنندگانی که از پروفیل سبک یا پروفیل مبلی برای ساخت محصولاتشان استفاده می کنند اهمیت بسیاری دارد چون به طور مستقیم بر قیمت نهایی محصول تولیدی آن ها اثر می گذارد. قیمت پروفیل سبک به عوامل مختلفی مثل نوع، اندازه، ضخامت، شکل، جنس، شرکت تولید کننده، متریال به کار رفته، کشور سازنده و برند پروفیل بستگی دارد. پروفیل سبک یا پروفیل مبلی می تواند گالوانیزه هم بشود. گالوانیزاسیون فولاد را در برابر زنگ زدگی مقاوم می کند. پروفیل سبک گالوانیزه به خاطر آن که تحت فرآیند قرار گرفته  تبعا با پروفیل سبک تفاوت قیمت دارد و از آن گران تر است. پروفیل سبک یا پروفیل مبلی در انواع سایز ها تولید می شود. به دلیل آن که قیمت آن بر اساس وزن محاسبه می شود، هر چه اندازه ی پروفیل بزرگ تر باشد وزن آن نیز بیشتر می شود و قیمت آن نیز بالا تر خواهد بود. ضخامت هم درست مثل ابعاد چون بر وزن پروفیل تاثیر دارد قیمت نهایی به طور مستقیم تحت تاثیر آن است.  قیمت ارز می تواند تاثیر مستقیم بر قیمت پروفیل سبک داشته باشد و این تاثیر زمانی بیشتر می شود که ورق مورد استفاده در ساخت پروفیل سبک یا پروفیل مبلی ورق وارداتی باشد  و یا خود پروفیل وارداتی باشد. عرضه و تقاضا شاید اصلی ترین عامل درافزایش و کاهش قیمت ها است. پروفیل سبک یا پروفیل مبلی نیز از این قانون مستثنا نیست و میزان عرضه و تقاضا به طور مستقیم بر قیمت آن اثر میگذارد. 

پروفیل سبک

سخن پایانی:

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی به عنوان یکی از مقاطع فولادی متداول در ساختمان سازی و تعداد زیادی از صنایع دیگر به شمار می آید. آن دسته از افرادی که در زمینه آهن آلات فعالیت دارند با انواع پروفیل سبک آشنایی کامل دارند. نوع، ضخامت، اندازه و جنس جزء مهمترین عواملی محسوب می شوند که بر نرخ انواع گوناگون پروفیل سبک یا پروفیل مبلی تاثیر می گذارند.

با توجه به اینکه پروفیل سبک یا پروفیل مبلی دارای ویژگی های متنوع همچون وزن بالا، قابلیت آبکاری و شکل پذیری فوق العاده می باشد به همین جهت از آن در صنعت خودروسازی، تولید تابلوهای تبلیغاتی، ساخت دوچرخه و حتی ساخت مبلمان اداری استفاده می شود. 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.