کد خبر : 1410 / /
/

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۲۷۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید

 

سیما سادات لاری روز یکشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۳ هزار و ۳۱۱ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۸۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۳ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار و  ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۶۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

لاری پیش از این گفته بود: نمودار ابتلا و بستری کرونا با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانها با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجه هستند. میزان عمل به پروتکل های بهداشتی نیز همچنان پایین و نگران کننده و طبق آخرین گزارش ها ۵۶ درصد است.

وی افزود: با توجه به رابطه معنادار بین میزان عمل به پروتکل های بهداشتی و افزایش بیماری و با توجه به افزایش شیوع ویروس جهش یافته کرونا در همه استانها و سرایت بسیار بالای این ویروس، در صورت پایین ماندن میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهی افزایش روز افزون موارد بستری و مرگ و میر بیماری کووید۱۹ در کشور خواهیم بود

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.