کد خبر : 10424 / /
/

تلفن‌های بی‌سیم به لطف راحتی و طراحی مدرن خود در طول چند سال گذشته انتخاب مورد علاقه خانواده‌ها بوده‌اند. اینکه به شما این امکان را می‌دهد تا بدون گره خوردن سیم  با راه رفتن در خانه تماس خود را برقرار کنید نشان می‌دهد که ارتباط تلفنی بسیار راحت‌تر از قبل شده است. با این حال، به لطف بسیاری از مدل‌های مختلف در حال حاضر در بازار، ممکن است متوجه شده باشید که باتری تلفن بی‌سیم تنوع بالا و مدل‌های متفاوت زیادی دارند.

استفاده از خطوط تلفن ثابت ممکن است در حال کاهش باشد، اما بسیاری از خانواده‌ها هنوز هم این تلفن‌ها را انتخاب می‌کنند؛ و اگر می‌خواهید یکی از آنها در خانه یا محل کارتان داشته باشید، باید در مورد لوازم جانبی و باتری‌های تلفن خود اطلاعات کافی داشته باشید.

آیا برای گوشی‌های بی سیم به نوع خاصی از باتری نیاز دارید؟

اکثر گوشی‌های بی‌سیم باتری‌های قابل شارژ AAA را پشتیبانی می‌کنند، اما مهم این است که باتری‌هایی بخرید که برای گوشی‌ بی‌سیم شما توصیه شده است.

یک باتری تلفن بی‌سیم AAA استاندارد، دارای ترمینال مثبت کمی طولانی‌تر برای اتصال در داخل محفظه باتری است. بسیاری از مردم اغلب باتری‌های معمولی قابل شارژ AAA را می‌خرند و خیلی زود متوجه می‌شوند که این باتری‌ها با تلفن‌شان سازگار نیست و کار نمی‌کند!

برخی از گوشی‌های بی‌سیم ممکن است از یک پکیج باتری استفاده کنند که با سیم‌ها و یک شاخه اتصال دهنده  ساخته شده است. هنگامی که زمان جایگزینی باتری می‌رسد، برای خرید باتری جایگزین با همان شاخه و اتصال‌دهنده و ولتاژ مطمئن شوید.

باتری تلفن بی‌سیم | سرزمین باتری

چه نوع باتری برای تلفن بی‌سیم نیاز دارم؟

هنگامی که زمان جایگزینی باتری‌های تلفن بی‌سیم شما می‌رسد، توصیه می‌شود که باتری‌ها را دقیقا با ولتاژ و ظرفیت مشابه باتری‌های اصلی جایگزین کنید. این اطلاعات را در دفترچه راهنما (که همراه با تلفن بی‌سیم عرضع شده) و یا در محفظه قرار گرفتن باتری و یا در زیر تلفن پیدا کنید.

بسیار مهم است که بدانید باتری‌های AAA محصوص تلفن‌های بی‌سیم که قابل شارژ هستند، کلمه ‘Ni-MH’ بر روی آنها چاپ شده است. انواع قدیمی تر ممکن است ‘Ni-Cd’ بر روی آنها چاپ شده باشد اما اکثر مدل‌های باتری تلفن‌های بی‌سیم در حال حاضر توسط Ni-MH (نیکل متال هیدرید) جایگزین شده‌اند.

باتری تلفن بی‌سیم گیگاست | سرزمین باتری

ولتاژ باتری‌های تلفن بی سیم

ولتاژ باتری‌های تلفن بی سیم جدید شما نیز بسیار مهم است. اکثر باتری‌های تلفن بی سیم AAA 1.2V هستند. بخاطر داشته‌باشید که هرگز از باتری‌های غیر قابل شارژ 1.5V استفاده نکنید! این کار بسیار خطرناک است!

ظرفیت باتری‌ تلفن بی‌سیم

توجه داشته باشید که باتری‌های جدید تلفن بی‌سیم خود با همان ظرفیت باتری اورجینال تهیه کنید.

میزان ظرفیت باتری را می‌توانید بر روی باتری با واحد میلی آمپر ساعت (mAh) – مانند 550mAh – پیدا کنید.

برای گوشی‌های تلفن بی‌سیم، این یک عقیده غیر علمی است که هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد، شارژدهی گوشی طولانی‌تر طول خواهد بود! شارژری که همراه با تلفن عرضه شده، یک جریان شارژی را داشته که کاملاً برای ظرفیت مناسب باتری طراحی شده است. بنابراین، توصیه می‌شود که در برابر وسوسه‌ی استفاده از باتری‌های ظرفیت بالاتر مقاومت کنید!

البته به طور کلی درست است که هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد، آن باتری دیرتر تخلیه می‌شود، ولی این امر لزوماً در مورد باتری‌های تلفن بی‌سیم صدق نمی‌کند.

باتری‌های با ظرفیت بالا، معمولاً نیاز به جریان شارژ بالاتری دارند که اغلب بالاتر از شارژر یا آداپتور تلفن تنظیم شده‌است و بنابراین ممکن است به درستی شارژ نشوند.

باتری تلفن بی‌سیم پاناسونیک | سرزمین باتری

چگونه می توانم عمر باتری‌های تلفن بی‌سیم را طولانی‌تر کرد؟

بسته به سازنده و مدل گوشی، تلفن‌های بی‌سیم دارای انواع مختلفی از باتری‌های قابل شارژ هستند. این باتری‌ها بسته به نحوه استفاده و نگهداری صاحب گوشی، بین ۱ تا ۳ سال عمر می‌کنند. باتری‌های قابل‌شارژ معمولاً به تدریج توانایی نگه داشتن خود را در طول زمان از دست می‌دهند، بهتر است تمام تلاش خود را بکنید تا باتری تلفن بی‌سیم شما تا حد ممکن با مراقبت مناسب دوام بیاورد.

هنگامی که باتری‌های تلفن بی‌سیم را جایگزین می‌کنید و باتری جدید می‌خرید، باید مطمئن شوید که در ابتدا به درستی شارژ می‌شوند. کاملا طبیعی است که مجبور به شارژ باتری های جدید به مدت 16 الی 20 ساعت شوید. همچنین طبیعی است که باتری‌ها در حین شارژ گرم شوند. همچنین شما می‌توانید زمان شارژ توصیه شده را در دفترچه تلفن پیدا کنید.

جهت افزایش طول عمر باتری‌های تلفن بی‌سیم، می‌توان هرازگاهی باتری‌ها را کاملا تخلیه و سپس شارژ کرد. بنابراین، هریک یا دو ماه تلفن خود را از پایه جدا کرده و اجازه دهید باتری کاملا تخلیه شود.

خوشبختانه، راهی برای از بین بردن “اثر حافظه” در تلفن‌های بی‌سیم با باتری نیکل کادمیوم یا  Ni-Cd وجود دارد.

می‌توانید با انجام یک چرخه‌ی کامل، (شارژ باتری را به طور و سپس تخلیه آن به طور کامل) حداقل در هر 2-3 هفته عمر باتری را افزایش دهید.

روش‌های متفاوتی برای تخلیه کامل باتری تلفن بی‌سیم وجود دارد، ابتدا باید آداپتور یا شارژر دستگاه تلفن خود را از برق بکشید. سپس اجازه دهید تلفن با باتری کار کند تا زمانی که عملکرد آن متوقف شده و خاموش شود. می‌توانید نشانگر باتری را برای تعیین میزان شارژ باقی‌مانده در طول مدت استفاده بررسی کنید.

در حالی که انجام یک چرخه کامل برای جلوگیری از Memory Effect به شما کمک می‌کند تا حداکثر عملکرد باتری خود را افزایش دهید، اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که عمر باتری را افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال، می‌توانید باتری را با پاک کردن پنبه و الکل تمیز نگه دارید تا ارتباط کاملی بین باتری و تلفن بی‌سیم برقرار شود.

علاوه بر این، اگر قرار نیست بیش از یک ماه از باتری استفاده شود،  آن را از تلفن خود خارج کرده و در یک مکان تمیز، خشک و خنک نگهداری کنید.

با باتری‌های قدیمی تلفن بی‌سیم چه کار کنم؟

باتری‌های قدیمی و فرسوده باید بازیافت شوند. از انداختن باتری‌های کارکرده در زباله‌دان معمولی خودداری کنید. در برخی سوپرمارکت‌های بزرگ و مغازه‌های خیابانی سطل بازیافت باتری وجود دارد. به سادگی باتری‌های قدیمی خود را در زباله‌دان مخصوص رها کنید.

سرزمین باتری برترین تامین‌کننده باتری‌های تخصصی در ایران، از جمله باتری‌های جایگزین برای انواع تلفن‌های بی‌سیم (تلفن بی‌سیم پاناسونیک، تلفن بی‌سیم گیگاست، تلفن بی‌سیم آلکاتل، تلفن بی‌سیم وی‌تک، تلفن بی‌سیم آ ا گ و …) است. برای سهولت کار برای مشتریان، باتری‌های تلفن بی‌سیم را با توجه به اندازه و ولتاژ لیست کرده‌ایم. با این حال، اگر از قبل مدل و مدل گوشی خود را می‌شناسید، می‌توانید مستقیماً به بخش سازندگان (برندها) مراجعه کنید.

مفتخریم که طیف وسیعی از باتری‌های قابل شارژ را برای تلفن‌های بی‌سیم در ایران تامین می‌کنیم، بنابراین ما باید در موقعیتی باشیم که نیازهای خرید باتری شما را فوراً برآورده کنیم. با این حال، اگر نمی‌توانید باتری مناسب را پیدا کنید با ما تماس بگیرید.

 

وب‌سایت: www.BatteryLand.ir

ایمیل: info@batteryland.ir

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.