کد خبر : 11338 / /
/

امروزه به دلیل جایگزینی پنجره های upvc با پنجره های قدیمی ، مسئله قیمت پنجره دوجداره نیز برای بسیاری از افراد ، ابهاماتی را به دنبال داشته است.

ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که قیمت پنجره دوجداره چگونه محاسبه می شود؟ چه فاکتورهایی در قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار است و ... 

امیدواریم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی فرمایید.

عوامل موثر در قیمت در و پنجره دوجداره

پنجره دوجداره

همان طور که گفته شد، بسیاری از افراد همواره به دنبال فاکتورها و معیارهایی هستند که در قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار هستند. ما در زیر به طور کامل و جامع به شما خواهیم گفت که چه معیارهایی در قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار هستند.

1-تاثیر متراژ بر قیمت پنجره دوجداره

ابعاد و اندازه پنجره استاندارد دوجداره ، 140 در 140 سانتی متر است. اگر شما قرار باشد که پنجره ای با اندازه های استاندارد نصب کنید، قیمت ها به صورت واحدی محاسبه و تعیین می شود.

به عنوان مثال،‌ اگر دو پنجره دوجداره UPVC با اندازه استاندارد قرار است نصب کنید، هزینه نصب برابر با نصب دو واحد پنجره است. حال اگر قیمت نهایی را بر متر مربع تقسیم کنید، قیمت هر متر مربع از پنجره دوجداره مشخص می‌شود.

اما اگر در پروژه های مختلف متراژ و اندازه درب و پنجره ها متفاوت باشد، برای ساخت این درب و پنجره ها در ابعاد مختلف، نیاز به اندازه گیری می باشد و در نتیجه هزینه نهایی در هر متر مربع مشخص می شود.

ساده ترین و کارآمد ترین فرمولی که ما می توانیم به شما برای محاسبه قیمت پنجره دوجداره معرفی کنیم، فرمول زیر است.

(پروفیل مصرفی × قیمت متر طول) + (شیشه مصرفی × قیمت متر مربع) + (یراق آلات × قیمت واحد) = تمام هزینه ساخت یک پنجره

2-نوع پروفیل یو پی وی سی

 

یکی از عوامل موثرپنجره دوجداره در قیمت در و پنجره دوجداره ، ابعاد و اندازه های پنجره دوجداره معمولا به دو سری 60 و 70 تقسیم بندی می شود.

این اعداد و سری ها همان عرض سطح مقطع پروفیل است که در پنجره های دوجداره به کار گرفته می شود.

در پنجره های دوجداره ، هر چه قدر که سطح مقطع پروفیل بیشتر باشد، وزن پروفیل مصرفی نیز بیشتر می شود و در نتیجه این عامل باعث افزایش قیمت پنجره دوجداره می شود.

البته در پنجره های کشویی سری 60 و 70 وجود خارجی ندارند و این پنجره ها به تک ریل و دو ریل تقسیم بندی می شوند.

 

گاهی اوقات ممکن است پنجره دوجداره تان با تعمیر درست شود و نیاز به هزینه کردن مجدد نیست برای کسب اطلاعات در مورد تعمیر پنجره دوجداره میتوانید از بخش مراجعه کنید .

3-تعداد حفره در پروفیل یو پی وی سی

تعداد حفره ها در پنجره های دوجداره upvc قابل تغییر است. این حفره ها همان محفظه ها در راستای افقی پروفیل upvc  می باشد.

پروفیل های سری 60 دارای 3 الی 4 حفره و پروفیل های سری 70 دارای 4 الی 5 حفره می باشند.

در کل پروفیل ها از لحاظ کاربرد و شکل به 4 دسته تقسیم بندی می شوند:

  • پروفیل فریم:  از پروفیل فریم به عنوان چارچوب مورد استفاده قرار می گیرند.
  • پروفیل لنگه : کاربرد پروفیل لنگه به عنوان لنگه بازشو می باشد.
  • پروفیل مولیون: پروفیل مولیون معمولا به عنوان تقسیم کننده داخلی کاربرد دارد.
  • پروفیل جانبی: در اشکال خاص درب و پنجره upvc به عنوان مکمل بکار می رود.

رنگی بودن پروفیل ها یا لمینت بودن این پروفیل ها، با توجه به مساحتی که از این پروفیل ها استفاده شده است، بر قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار است.

معمولا پروفیل های رنگی و لمینتی موجب افزایش قیمت 30 درصدی مبلغ نهایی فاکتور می شود.

4-نوع شیشه دوجداره مصرفی

پنجره دوجداره

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت در و پنجره دوجداره نوع شیشه دوجداره است . بیشترین قسمت تشکیل دهنده پنجره های دوجداره ، شیشه های پنجره هستند. به همین دلیل شیشه ها تاثیر بسیار زیادی در قیمت پنجره دوجداره دارند.

شیشه ها در انواع سکوریت، سندبلاست، لمینت و شیشه هوشمند در بازار موجود است.

در میان انواع شیشه ای که شما می توانید برای پنجره های دوجداره استفاده کنید، شیشه هوشمند و شیشه لمینت به دلیل کاربرد و شرایط تولید آن دارای قیمت بیشتری هستند و در محاسبه قیمت پنجره دوجداره تاثیر بسیار زیادی دارد.

شیشه های دوجداره در رنگ ها و انواع مختلف رفلکس ( برنز، رفلکس طلایی، نقره ای، سبز، آبی و …) تولید و در بازار موجود می باشد.

شیشه های رفلکس حدود 10 الی 20 هزار تومان از شیشه های ساده گران تر است.

پس انتخاب شیشه با طرح و انواع مختلف می تواند در قیمت پنجره دوجداره تاثیر بسزایی داشته باشد.

5-نوع یراق آلات مصرفی

از عوامل و مواردی که می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت پنجره دوجداره داشته باشد، می توان به استفاده از یراق آلات مصرفی اشاره کرد.

تمام برندها دارای یراق آلاتی هستند که هر کدام دارای کیفیت و قیمت متفاوتی هستند.

با کیفیت ترین یراق آلات مصرفی تولید کشور ترکیه است قیمت بالاتری نیز نسبت به سایر یراق آلات مصرفی دارند.

این یراق آلات مصرفی مانند دستگیره، لولا، اسپانیولت و سایر ابزارهای مورد نیاز برای باز و بسته شدن در و پنجره، با توجه به نرخ ارز و بازار موجود قیمت های یکسانی ندارند و قیمت این یراق آلات روز به روز در حال تغییر است. با توجه به این روند قیمت یراق آلات، این مورد نیز می تواند در قیمت پنجره دوجداره بسیار تاثیر داشته باشد.

6-هزینه نصب

پنجره دوجداره

قطعا هر کسی می داند که نصب در و پنجره یک کار تخصصی است که نیازمند داشتن تجربه و علم این حوزه است و هر کسی نمی تواند نصب در و پنجره را انجام دهد.

بنابراین شما باید در قیمت پنجره دوجداره ، هزینه نصب را نیز به قیمت نهایی فاکتور اضافه و محاسبه کنید.

البته برخی از فروشندگان و تولید کنندگان پنجره های دوجداره، در صورت خرید شما، نصب پنجره را به صورت رایگان انجام می دهند و هیچ هزینه ای بابت هزینه نصب دریافت نمی کنند.

7-داخلی بودن یا وارداتی بودن برند درب و پنجره

قطعا در تمام کالاها، کالاهای وارداتی قیمت بیشتری نسبت به کالاهای تولید داخل دارد و پنجره های دوجداره نیز از این قضیه مستثنی نیست.

پنجره های دوجداره خارجی با نرخ ارز دلار خریداری می شوند و هزینه حمل و نقل از کشورهای خارج به ایران نیز باید محاسبه شود.

کشورهای خارجی دارای تولید کنندگان در و پنجره دوجداره با کیفیت می باشند، اما در داخل کشور عزیز ایران نیز برندهای مرغوب و با کیفیت موجود و در حال فعالیت هستند. 

شما برای محاسبه قیمت حدودی پنجره دوجداره با توجه به موارد و عوامل تاثیرگذار گفته شده، می توانید قیمت تقریبی پنجره های دوجداره را محاسبه کنید.

حال برخی از افراد سوال هایی در رابطه با تاثیر گذاری عوامل دیگر در قیمت پنجره دوجداره دارند و همواره در خرید پنجره دوجداره، این سوال ها برایشان پیش می آید.

آیا مدل‌های مختلف پنجره دوجداره، قیمت متفاوتی دارند؟

قیمت پنجره های دوجداره با توجه به مدل و کارکردی که دارند، متغیر است.

این مدل ها با توجه به تعداد بازشویی که دارند، قیمت های متفاوتی نیز دارند. هر تعداد که بازشوی پنجره بیشتر باشد و حالت بازشو پیچیده تری داشته باشند، قیمت بیشتری نسبت به سایر پنجره های دوجداره دارند.

در واقع شیوه تولید این پنجره های دوجداره بر قیمت آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

برای مثال پنجره هایی که به صورت مکانیزه تولید می شوند، به دلیل به صرفه بودن ، تولید مکانیزه ، دارای قیمت های پایین تری نسبت به پنجره های دوجداره ای که دستی یا غیر مکانیزه تولید شده اند هستند.

 

 

انتخاب درب و پنجره دوجداره ساز

پنجره دوجداره

انتخاب درست مجموعه درب و پنجره  دوجداره ساز هم نقش مهمی در تعیین قیمت در و پنجره دارد . انتخاب افراد با تجربه و حتی نصاب پنجره دوجداره متخصص باعث میشود که هزینه های اضافه ای برای شما به وجود نیاید . یکی از مجموعه هایی که میتوانیم به شما عزیزان معرفی کنیم مجموعه وینکار است . وینکار تولید کننده پنجره دوجداره و سه جداره upvc است که از سال 1391 غعالیت خود را اغاز کرده است . کیفیت ساخت پنجره های دوجداره همراه با نصب حرفه ای از مزیت های وینکار میباشد . و میتوان با خیال راحت ساخت پنجره های دوجداره ساختمان خود را به مجموعه وینکار سپرد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.