کد خبر : 12226 / /
/

طبق آمار بیش از 70 درصد خودروهای دست‌دوم دچار حداقل یک ایراد فنی هستند. این مسئله برای خودروهای با استهلاکی و پرطرفداری مانند انواع پژو 206 بیشتر خود را نشان می‌دهد.

در این مقاله چالش‌های خرید خودروی دست‌دوم و راه‌حل پلتفرم خرید و فروش خودرو همراه مکانیک را برای آن‌ها بررسی می‌کنیم. در بخش دوم مقاله نیز به نکاتی که باید در خرید پژو 206 به آن‌ها دقت داشته باشیم خواهیم پرداخت. درصورتی‌که قصد خرید خودروی دست‌دوم دارید این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

چالش های خرید خودروی دست دوم

نخستین و مهم‌ترین چالش خرید خودروی دست‌دوم، اطمینان به گفته‌های فروشنده در مورد وضعیت سلامتی خودرو است. در اینجا، وضعیت سلامتی خودرو را به دو دسته بدنه و فنی، تقسیم کرده و بررسی می‌کنیم.

آسیب های بدنه

آمارها نشان می‌دهند که حدود 40 درصد از خودروهای کارکرده، دارای انواع رنگ‌شدگی در گلگیر، درب، کاپوت و حتی سقف هستند.

از طرفی رنگ‌شدگی معمولا به علت تصادف است؛ بنابراین احتمال آسیب‌دیدگی کل بدنه و شاسی نیز در خودروهای رنگ‌شده بیشتر است. آمارها نشان می‌دهند که گلگیر، کاپوت، درب یا سقف حدود 20 درصد از خودروهای دست‌دوم، تعویض شده­اند. آسیب‌دیدگی شاسی نیز که معمولا فقط نتیجه برخوردهای شدید است در حدود یک درصد از خودروهای دست‌دوم، مشاهده می‌شود.

آسیب های فنی

عملکرد ضعیف سیستم ترمز، سیستم تعلیق، فرمان پذیری خودرو و صدای موتور از شایع‌ترین مشکلات فنی هستند که در ردپای آن‌ها در حدود 32 درصد از خودروهای دست‌دوم، مشاهده می‌شود. مشکلاتی که در خصوص خودروهای با استهلاک بالا، مانند پژو 206 بیشتر بروز می‌یابند.

بررسی رادیاتور، دود اگزوز، چراغ‌ها، راهنما، آب‌پاش‌ها و لاستیک‌ها نیز باید در هنگام خرید خودرو، توسط یک کارشناسی فنی ماهر انجام شود.

تشخیص سن و میزان کارکرد واقعی خودرو نیز کار دشواری است. بسیاری از افراد، اقدام به دست‌کاری کیلومتر خودروی خود می‌کنند. شیوه‌های این کار، امروزه بسیار پیشرفته شده و تشخیص آن از عهده هرکسی ساخته نیست. تخمین زده می‌شود که کیلومتر حدود 20 درصد خودروها دست‌کاری شده‌اند.

برخی خودروها نیز علی‌رغم ظاهر تمیزشان، بسیار مستهلک هستند. این موضوع را می‌توان از قیمت پایین خودرو نسبت به‌ظاهر یا حتی سال تولیدش فهمید. درواقع، فروشنده یا بهتر بگوییم دلال؛ به‌خوبی خودرو را برای روز فروش، بزک کرده است.

همراه مکانیک راه‌حل مطمئن خرید خودروی دست دوم

پلتفرم خرید و فروش خودرو همراه مکانیک  https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/، مشکل تشخیص سلامت خودرو را با بهره‌گیری از تجارب کارشناسان فنی باتجربه، حل کرده است. این پلتفرم، خودروی فروشنده را ازنظر بدنه، موتور، آپشن­ها، سواری، استهلاک و دیگر موارد، تست کرده و بر همین اساس، قیمت‌گذاری می‌نماید.

در نمایشگاه آنلاین خودرو همراه مکانیک، انبوهی از خودروهای کارشناسی شده وجود دارند که خریدار در مدت‌زمان بسیار کمتر، نسبت به روش‌های سنتی خرید خودرو، می‌تواند از بین آن‌ها یکی را انتخاب کند.

نکته مهم این است که این پلتفرم بر روی کارشناسی فنی خود را با ضمانت 100 درصدی جبران خسارت ارائه می‌دهد. به‌این‌ترتیب، مشکل اطمینان به دانش فنی کارشناسی فنی نیز برطرف می‌شود.

خدمات پس از فروش

خرید خودرو دست‌دوم در همراه مکانیک، شامل سطوح مختلفی از خدمات پس از فروش می‌شود. سطوح سفید، نقره‌ای و طلایی، شامل خدماتی مانند مشاوره خرید بیمه تا امدادرسانی‌های جاده­ای می‌شوند.

مخاطرات خرید انواع پژو 206 دست دوم

ازآنجاکه پژو 206 یکی از خودروهای مصرفی و با استهلاک کشور است، خرید دست‌دوم آن ریسک‌های بیشتری نیز دارد. پررونق بودن بازار انواع پژو 206 باعث می‌شود؛ حساسیت مسائل حقوقی آن نیز بالاتر برود. دیگر مواردی که در خرید پژو https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/peugeot/  باید در نظر داشت را در اینجا معرفی می­کنیم.

افت کیفیت 206 در سال های اخیر

بسیاری از خودروهای داخلی در سال‌های اخیر با مسئله افت کیفیت تولید، مواجه شده‌اند. پژو 206 یکی از آن‌هاست. این خودرو در مدل‌های تولیدشده تا پیش از دهه نود، کیفیت بهتری داشته است. که نمونه آن را می‌توان در تغییر گیربکس باکیفیت آرژانتینی به گیربکس ایرانی-چینی بی‌کیفیت دید.

   خرید مطمئن پژو 206 در همراه مکانیک

کارشناسان فنی همراه مکانیک، نسبت به خودروهای پرطرفداری مانند انواع پژو 206، حساسیت بیشتری دارند. روند کارشناسی فنی و متعاقبا قیمت­گذاری این خودروها در این پلتفرم با وسواس بیشتری انجام می‌شود.

بازار خرید و فروش پژو 206 پررونق است. همین امر باعث شده که یک خودرو بعضا، چندین دست گشته باشد. به همین دلیل، اطمینان از سابقه حقوقی خودرو نیز در همراه مکانیک با حساسیت بیشتری انجام می‌شود. درنهایت، بهره‌مندی از خدمات پس از فروش در مورد خودروی با استهلاکی مانند پژو 206 برگ برنده خرید این خودرو از همراه مکانیک است.

همراه مکانیک بستری مطمئن برای خرید خودرو

ضمانت صددرصدی کارشناسی فنی، کاهش زمان و هزینه خرید، اطمینان حقوقی و خدمات پس از فروش از مهم‌ترین مزایایی هستند که باعث می­شوند بگوییم؛ خرید خودرو از همراه مکانیک را حتما اطمینان کنید. این مزایا در مورد خرید خودروهای پرفروشی مانند پژو 206 تیپ 2، پژو 206 تیپ 5 ، پژو 207، پژو پارس و..  بیشتر خود را نمایان می‌سازند.

منبع:  ایرنا

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.