کد خبر : 20480 / /
/

 

 

 یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران که برای تامین آب جوش مورد نیاز کافی شاپ‌ها، سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، ادارات، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی، رستوران‌ها و غیره استفاده می‌شود و جایگزین کتری‌ها و سماورهای گازی و برقی شده است، بویلر آب جوش نام دارد. در گذشته آماده شدن آب جوش به زمان بیشتری نیاز داشت و نبود آب جوش پروسه آماده سازی نوشیدنی‌های گرم در رستوران را دچار تاخیر می‌کرد. اما از زمانی که بویلرهای آب جوش تولید و به بازار عرضه شده‌اند، هیچ رستورانی از نظر تامین آب جوش و آماده سازی سریع نوشیدنی‌های مورد نیاز مشتریان خود با مشکل مواجه نمی‌شود. طراحی و ساخت این دستگاه به گونه‌ای است که به صورت اتوماتیک به اندازه‌ای که ظرفیت دارد، پر از آب می‌شود و در مدت زمان کوتاهی آب گرم داخل خود را به جوش می‌آورد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره انواع و ویژگی‌های دستگاه بویلر آب جوش در اختیار شما قرار دهیم.

 

بویلر آب جوش چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم بویلر آب جوش دستگاهی است که به آن سماور برقی صنعتی هم می‌گویند و برای رساندن دمای آب گرم به نقطه جوش کاربرد دارد. این دستگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران به صورت تمام اتوماتیک و تحت فشار قادر است که حجم مورد نیاز آب جوش را در مدت زمانی کوتاه برای تهیه دمنوش، چای، قهوه و غیره آماده کند. وجود برآمدگی‌ها بر روی بدنه داخلی و خارجی بویلر برای افزایش مقاومت و صداگیری دستگاه است‌. از پتوی سرامیکی با ضخامت دو اینچ به عنوان عایق وسط جداره‌های دستگاه استفاده می‌شود‌. تمام بویلرهای آب جوش موجود در بازار ایران که توسط شرکت‌های معتبر توزیع می‌شوند، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشند. انواع بویلر‌های آب جوش از نظر حجم عبارتند از: بویلرهای آب جوش 20 لیتری، 50 لیتری، 100 لیتری و 200 لیتری. بدنه این دستگاه از جنس استیل استنلس 304 ایتالیای و ضخامت آن بر اساس ظرفیت متفاوت است‌. جنس مخزن نیز از استیل استنلس 316 و دارای ضخامتی در حدود 1‌.5 ساخته می‌شود. تامین آب مخزن توسط فلوتری از جنس استیل انجام می‌شود‌. این وسایل در مقایسه با سماورهای بزرگ قدیمی کم‌مصرف‌تر هستند و تاثیر بسزایی در صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق دارند. برای ساخت و طراحی بویلر‌های آب جوش در کارخانه‌های تولید کننده از به روزترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات استفاده می‌شود.

انواع بویلر آب جوش

بویلرهای آب جوش از لحاظ کاربردی دارای دو نوع گازی و برقی هستند. بویلر آب جوش گازی برای به جوش آوردن آب به گاز شهری متصل می‌شود و بویلر‌های آب جوش برقی با اتصال به برق شروع به کار می‌کند و المنت موجود در آن‌ها شروع به گرم شدن می‌کند. در بویلرهای آب جوش گازی قطعه‌ای به نام ترموکوپل وجود دارد که اختلاف دمای آب داخل مخزن بویلر را اندازه ‌گیری می‌کند. این قطعه موظف است که گاز را به موقع قطع کند و از حوادث احتمالی که با بالا رفتن دمای آب بیش از حد نیاز به وقوع می‌پیوندد، جلوگیری نماید. جنس بدنه تمام بویلرهای آب جوش گازی و برقی از استیل ساخته شده است. این فلز از مقاومت و استحکام بالایی در برابر رطوبت برخوردار است و به هیچ وجه دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود‌. مهم‌ترین تفاوت بویلرهای آب جوش گازی و برقی با سماورهای قدیمی این است که این دستگاه دارای شناور است و محفظه بسته‌ای دارد و همچنین متریال آن متفاوت می‌باشد. در این دستگاه مانند سماور جایی برای اینکه قوری را روی آن قرار دهید، وجود ندارد و فقط برای تامین آب جوش به کار می‌رود و نقشی در دم آوردن نوشیدنی‌های گرم ندارد.

image_1656239885.png

کاربرد بویلر آب جوش

آب داغ یا آب گرم یکی از نیازهای ضروری در آشپزخانه های صنعتی می باشد. به عنوان مثال، برای پختن پلوهای رستورانی و انواع خورشت ها می توان از آب جوش استفاده کرد. در واقع آب جوش آماده می تواند کار پلوپزهای صنعتی و دیگ های خورشت پز صنعتی را آسانتر کند. پلوپز صنعتی و خورشت پز صنعتی از تجهیزات مهم در رستوران های ایرانی هستد که نقش بسزایی در پخت و سرو غذا دارد. البته کاربرد بویلر آب جوش به همین 2 وسیله ختم نمی شود و در بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد.   

در زمان استفاده از بویلر آب جوش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در مخزن بویلر آب جوش آب به صورت مرتب در جریان است. با توجه به سخت بودن آب در برخی از مناطق امکان اینکه مواد معدنی موجود در آب با ایجاد رسوبات به این دستگاه آسیب بزند، وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی بهتر است از یک تصفیه آب یا به اصطلاح سختی‌گیر در قسمت ورودی آب بویلر استفاده کنید. استفاده از تصفیه آب طول عمر دستگاه‌های بویلر آب جوش را به میزان زیادی افزایش می‌دهد و طعم آب جوش ارائه شده توسط آن نیز بهتر خواهد بود.

برای نصب بویلرهای آب جوش به چه تجهیزاتی نیاز است؟

ورودی آب تصفیه شده شهری، پریز برق تک فاز یا اتصال به گاز شهری تجهیزاتی هستند که برای نصب بویلر آب جوش برقی یا گازی مورد نیاز است. این دستگاه به خروجی فاضلاب احتیاج ندارد زیرا در صورت پر شدن سینی از آب باید آن را به صورت دستی خالی کرد. این دستگاه باید توسط یک فرد ماهر نصب گردد.

قیمت بویلر آب جوش به چه عواملی بستگی دارد؟‌

 قیمت این دستگاه به عوامل متعددی بستگی دارد. اولین عامل تاثیرگذار روی قیمت بویلرهای آب جوش برند تولید کننده آن است‌. عامل بعدی ظرفیت مخزن بویلر است. هر چه ظرفیت بیشتر باشد‌، قیمت نیز بیشتر خواهد بود. نوع ورق استیل به کار رفته در بدنه، میزان ضخامت ورق استیل، نحوه برش، خم‌کاری و جوشکاری قسمت‌های مختلف بدنه، نوع فلوتر دستگاه، جنس شیرآلات به کار رفته از دیگر عوامل موثر در قیمت این نوع تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران می‌باشند.

image_1656239918.png

خرید انواع بویلر آب جوش از شرکت نگین طبخ خاورمیانه

رستوران‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند و قصد دارند که بهترین تجهیزات را برای خود خریداری کنند، برای خرید بویلر آب جوش می‌توانند به سایت شرکت نگین طبخ خاورمیانه با آدرس اینترنتی https://negin-tabkh.com/ مراجعه کنند. فروشگاه اینترنتی نگین طبخ خاورمیانه برای رفاه حال مشتریان این شرکت راه‌اندازی شده است تا آن‌ها تجهیزات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنند. محصولات ارائه شده در این فروشگاه از بهترین برندها هستند و با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت و سفارش محصولات مورد نظر خود می‌توانید با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.