کد خبر : 2108 / /
/

با فرا رسیدن ماه مبارک و پرفضیلت رمضان، یکی از اعمال سفارش شده در روز اول این ماه، خواندن دعای روز اول ماه رمضان می باشد.

دعای روز اول ماه مبارک رمضان

با فرا رسیدن ماه مبارک و پرفضیلت رمضان، یکی از اعمال سفارش شده در روز اول این ماه، خواندن دعای روز اول ماه رمضان می باشد.

 دعای روز اول ماه مبارک رمضان

متن و ترجمه ی دعای روز اول ماه مبارک رمضان

رمضان، فصل مناجات و دعاست و دعا، نردبان تعالی جان است. در ماه رمضان بندگان مخلص و خدا جوی دست به دعا برمی دارند و چشم به امید خدای غفار دارند چرا که در این ماه الطاف خداوند شامل حال بندگان می شود. در این بخش از دین و مذهب نمناک دعای روز اول ماه مبارک رمضان را آورده ایم. 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمَ اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَهِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ.

ترجمه: خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعی و قیام و عبادتم در آن قیام شب زنده داران و بیدارم فرما در آن از خواب بی خبران و ببخش به من گناهم را در این روز ای معبود جهانیان و در گذر از من ای بخشنده گناهکاران. (مفاتیح الجنان)

 دعای روز اول ماه مبارک رمضان

نکات مهم دعای روز اول ماه رمضان

در این دعا می گوییم خدایا روزه مرا روزه صائمین قرار بده؛ ما چند نوع روزه داریم. روزه عام روزه ای است که انسان تنها از اموری که روزه را باطل می کند خودداری می نماید. روزه خاص روزه ای است که روزه دار علاوه بر اینکه از خوردن و آشامیدن خود داری می کند اعضاء و جوارحش هم روزه دارد. روزه خاص الخاص روزه ای است که غیر از خدا هیچ چیز دیگری در دل روزه دار نباشد وهمه کار ها برای خدا باشد پس از این رو در دعا از خدا می خواهیم خداوندا روزه مرا روزه خاص الخاص قرار بده.

در این دعا می گوییم خدایا در ماه رمضان قیام مرا قیام قائمین قرار بده؛ یعنی شب که نماز شب می خوانم، قیامم قیام قائمین باشد، قائمین آنهایی هستند که در نماز از خوف خدا گریه و زاری می کنند. 

در این دعا می گوییم خدایا در این روز مرا از خواب غفلت بیدار کن و مرا ببخش ای خدایی که از گنهکاران می گذری.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.