کد خبر : 22527 / /
/

 

 

اول گام برای شروع عمل اصلی دستگاه تزریق پلاستیک، مهیا سازی قالب است، در این مرحله کارگزاری بنیادی حیاتی قالب بر بر روی صفحه ها گیره دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بایستی رعایت مسائل ایمنی اهمیت استفاده از کلمپ یا روبند مناسب انجام گیرد.

قالب در فرآیند تزریق پلاستیک کمابیش اهمیتی برابر کلیدی دستگاه تزریق پلاستیک داراست و میزان مرغوب بودن تولید قطعات پلاستیکی را مستقیماً تحت تاثیر قرار می دهد.

در عمومی ترین وضعیت یک قالب تزریق پلاستیک از دو بخش اثبات و متحرک تشکیل می شود که در اکثر اوقات مواقع بخش حفره قالب یا این که کویته در قسمت ثابت و بخش مغزی یا سنبه قالب در نصیب متحرک قالب قرار می گیرد.

فضای خالی دربین کویته قالب و سنبه جایی است که مواد پلاستیکی پس از ذوب و تزریق وارد آن می شوند و به فرم قطعه گزینه حیث منجمد می شوند.

برای ساخت هر قطعه پلاستیکی باید قالبی منحصر به فرد مطابق کلیدی شکل هندسی و ابعاد آن قطعه ساخته شود.

جهت خرید دستگاه تزریق پلاستیک به سایت persiaresale.com مراجعه نمایید.

 

نحوه ایجاد خط تولید تزریق پلاستیک

پس از کارگزاری قالب در تراز سپس قیف دستگاه تزریق پلاستیک حیاتی مواد اولیه تغذیه می شود که این کار نیز به شکل دستی و بوسیله یک کارگر و هم به شکل خودکار اهمیت استعمال از دستگاه موادکش اتوماتیک انجام می شود.

تراز بعدی که باید انجام گیرد، تست قالب و انجام تنظیمات اولیه است. در این سطح پارامترهایی نظیر شتاب تزریق، فشار تزریق، دمای بارگیری و شتاب و فشار حرکت گیره بر مبنا تجربه و یا حیاتی حدس گزینش می شوند.

بعد اهمیت ادامه عمل دستگاه و باز‌نگری نمونه قطعات تولیدی، پارامترها گزینه بازنگری و تصحیح قرار می گیرند تا جایی که مقادیر بهینه آن‌ها برای تولید قطعه آیتم نظر تعیین شود. پس از همین تراز دستگاه تزریق پلاستیک مهیا فعالیت هست و می تواند به صورت اتوماتیک به تولید قطعه بپردازد.

برخی از مواد اولیه دستگاه تزریق پلاستیک

Nylon

نایلون یکی از پلیمرهای پر کاربرد در تزریق پلاستیک هست و برای ساخت اکثری از وسایل مربوط به اتومبیل‌ها و قطعات اتومبیل نظیر چرخ‌دنده‌، بلبرینگ هرزگرد، منیفولد هوا، پروانه رادیاتور و کادر سنسور مپ استعمال می‌شود.

پلی آمید الیاف دار یا بدون الیاف اهمیت مزایا و خصوصیت های قابل توجهی شامل مقاومت به ضربه، استحکام فوق العاده، ضریب اصطکاک پایین، امکان تحمل دمای بالا و مقاومت شیمیایی عالی است. نایلون در برابر جذب رطوبت جراحت پذیر است و خاصیت مکانیکی آن حساس از قرار گرفتن در معرض رطوبت آسیب می بیند.

ABS

ای بی اس یک عدد از کلیدی ترین ترموپلاستیک‌ها برای تزریق پلاستیک و تولید قطعات اثاثیه خانگی می باشد و به برهان پایداری ابعادی بالا، قابلیت جوشکاری، درخشان بودن و قابلیت آبکاری بالای آن بسیاری از لوازم خانگی، اسباب و اثاث برقی و قطعات اتومبیل از آن ساخته می شوند.

ABS/PC

یک آلیاژ پلیمری بسیار پر کاربرد در تزریق پلاستیک است که از ترکیب پلی کربنات و ای بی اس ساخته می شود و برای ساخت قطعات بزرگ مانند لوازم خانگ، قطعات بدنه یخچال و فریز، سپر خودرو و … استفاده می شود. این ترکیب‌ در برابر گرما و ضربه دوام و سختی بسیار بالایی دارد.

POM

پلی اکسی متیلن که بیشتر با اسم استال یا پلی استال شناخته می شود ماده ای هست حساس چقرمگی و استحکام مضاعف بالا که حتی در دمای تحت نیز قابلیت مقاومت به ضربه دارد.

بر خلاف پلی آمید به رطوبت آلرژی ندارد و به ادله پایداری ابعادی و مقاومت به سایشی که دارد از آن به جهت ساخت گونه های چرخدنده های پلاستیکی به کارگیری می شود.

PE

پلی اتیلن پر کاربرد ترین ماده اولیه تزریق پلاستیک میباشد که معمولا در دو گروه کلی HDPE و LDPE یا پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک جور بندی و عرضه می شود.

پلی اتیلن انعطاف پذیری و مقاومت شیمیایی زیاد بالایی دارد و به حیث قیمت یک عدد از ارزان ترین مواد اول تزریقی است.

از پلی اتیلن در ساخت انواع درب بطری، بطری شامپو، مایع ظرفشویی، انواع دبه و گالن پلاستیکی، سطل پلاستیکی و اسباب و اثاث خانگی استفاده می شود.

PC

پلی کربنات یکی از پلاستیک های روشن و کلیدی مقاومت به ضربه است که به برهان ویژگی های اپتیکی منحصر به ‌فرد به فردی که داراست در تولید چراغ عقب و جلو خودرو، حباب لامپ LED، عینک ایمنی و لنز پلاستیکی کاربرد گسترده ای دارد. تزریق پلی کربنات تهیدست به کار گیری از سیلندر و ماردون منحصربه‌فرد و گازگیر است.

قالب ماشین آلات تزریق

نکته دیگری که اعتنا به آن حائز اساسی است، در حیث گرفتن توانایی های دستگاه تزریق پلاستیک است.

در شرایطی‌که محور حرکت گیره دستگاه تزریق پلاستیک را معیار قرار دهیم، می قدرت دستگاه‌های تزریق پلاستیک را در دو گونه عمودی و افقی قرار تقسیم بندی کرد که هر کدام ویژگی ها و امکان های یگانه خویش را دارند.

دسته سیستم توان دستگاه اعم از هیدرولیکی، کل برقی و یا این که هیبریدی و همچنین مارک دستگاه تزریق از پاراگراف به‌ مواردی میباشند که در زمان طراحی قالب نباید نسبت‌ به آن ها بی‌تفاوت باشید.

اطلاع از توان های دستگاه‌ تزریق پلاستیک نظیر حداکثر وزن تزریق، نیروی گیره، مسافت میان تایبارها و مقدار بازشو گیره می‌تواند نتیجه فعالیت طراحی قالب را تا حد زیادی تحت اثر گذاری قرار دهد. تعیین سیستم راهگاه مطلوب و نوع و موقعیت گیت تزریق از دیگر موارد اساسی در طراحی قالب تزریق پلاستیک به شمار می رود.

در بخش اعظمی از موارد مزایای سیستم راهگاه گرم یا این که هات رانر به هزینه آن می ارزد و دارای ارتقاء بازدهی تولید، کاهش زمان سیکل ساخت و حذف عملیات جزء‌جزء‌کردن راهگاه می تواند صرفه اقتصادی قابل توجهی را به همپا داشته باشد.

مزیت های ماشین آلات تزریق پلاستیک

  • تزریق پلاستیک معمولی ترین روش به جهت تولید انبوه قطعات پلاستیکی اصلی میزان مرغوب بودن یکسان است.
  • دستگاه‌ تزریق به محافظت و تعمیر مضاعف کمی احتیاج دارا هستند و دارای رعایت درست دستور العمل های استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک، به جهت قریه ها سال قابل به کار گیری خواهد بود.
  • تنوع مضاعف گسترده ای داراست و برای کاربردهای مختص قابل سفارشی سازی است.
  • دستگاه‌های تزریق پلاستیک به رخ اتوماتیک در اختیار گرفتن می‌شوند و فرآیند آن ها نیازی به چک ندارد.
  • این دستگاه‌ها فضای تقریبا یه خرده را اشغال می کنند و طریقه کارکردن اهمیت آنها نیز مضاعف سهل وآسان است.
  • ضایعات تزریق پلاستیک مجدداً قابل استفاده هستند.
  • قطعات تولید شده با دستگاه تزریق پلاستیک به طور معمول فرآورده آخرین بوده و نیازی به عملیات ثانویه تولید وجود ندارد.
  • قطعات یدکی دستگاه تزریق پلاستیک به سادگی در بازار پیدا می شود.

استعلام قیمت و خرید دستگاه تزریق پلاستیک

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک در سال های اخیر دستخوش نوسانات متعددی شده که عمدتاً ناشی از تورم و کاهش بها ریال بوده است.

از سوی دیگر انحصار های احوال شده به جهت واردات خودرو آلات نیز ارزش دستگاه تزریق پلاستیک ساخت چین را ذیل تاثیر قرار داده است.

سرمایه گذاری نیاز به جهت خرید دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم ساخت چین در شهریور ماه سال 1401 به طور متوسط در حدود 6 میلیون تومان به ازای هر تن نیروی گیره دستگاه می باشد و به جهت تعیین بها ظریف بر شالوده برند، سال ایجاد و میزان سلامت دستگاه کارشناسی انجام می شود.

ارزش هر تن دستگاه تزریق پلاستیک تازه ایجاد چین در سال 1401 به طور میانگین دربین 8 تا 12 میلیون تومان بوده است.

خرید دستگاه تزریق پلاستیک persiaresale.com مراجعه نمایید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.