کد خبر : 23191 / /
/

 

 

هر یک از مراحل و فیلترهای تصفیه آب وظیفه ای را بر عهده دارند که هر یک مسئول حذف بخشی از آلودگی و املاح مضر آب می باشند. تعداد فیلترها و مرحله های تصفیه آب نقش بسزایی در کیفیت آب مصرفی نهایی خواهند داشت.

با توجه به افزایش استفاده از دستگاه های آب تصفیه کن خانگی و نقش آنها در پاکسازی آلاینده های آب شهری، آشنایی با انواع سیستم ها و مراحل این دستگاه ها شما را در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب مناسب با محل زندگی خود یاری خواهد نمود.

در این مطلب به معرفی انواع دستگاه تصفیه آب و فیلتر آب آنها می پردازیم:

 

انواع دستگاه تصفیه آب

  • سیستم اولترا فیلتراسیون

این فیلتر ها به دلیل این که منافذ بزرگ تری نسبت به ممبران اسمز معکوس دارند نمی توانند تمام مواد مضر آب را از بین ببرند و روشی موثر برای کاهش سختی آب نیستند. دستگاه اولترا فیلتراسیون به دلیل نداشتن پمپ، بدون برق کار می کند و یک دستگاه بسیار کم مصرف می باشد. دستگاه تصفیه آب اولترا فیلتراسیون UF دارای فیلتر هایی است که قادرند به خوبی رسوبات و مواد جامد آب را از بین ببرند و مواد شیمیایی آب مثل کلر را نیز حذف کنند. کسانی که به دنبال کاهش رسوبات و کلر از آب آشامیدنی خود هستند و سختی آب کمی دارد این دستگاه کوچک و ارزان قیمت می تواند برای آن ها مناسب باشد.

  • سیستم قلیایی

    این دستگاه پس از طی مراحل تصفیه آب به روش اسمز معکوس در مرحله ی هفتم با یک فیلتر قلیایی سختی آب را تنظیم می کند. از آن جایی که آب در فیلتر ممبران تمام املاح خود را از دست داده است هیچ گونه املاح معدنی مفیدی در آن وجود ندارد. فیلتر قلیایی با افزایش سختی آب به میزان استاندارد تعیین شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، املاح معدنی مثل کلسیم و پتاسیم را به آب اضافه می کند. این آب حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که برای پیشگیری از سرطان بسیار موثر هستند..آب قلیایی آب رسانی بهتری را در بدن دارد و از بروز مشکلات پوستی و گوارشی نیز جلوگیری می کند. هم چنین دستگاه تصفیه آب قلیایی یکی از انواع دستگاه های اسمز معکوس می باشد.

  • سیستم اسمزمعکوس

این سیستم جدید ترین فناوری است که امروزه در اکثر آب تصفیه کن های خانگی استفاده می شود و قادر است ذرات و ناخالصی ها و املاح آب را تا 99.99 درصد از بین ببرد. این دستگاه از فیلتر پروپیلن برای از بین بردن رسوبات، فیلتر کربن پودری برای حذف مواد شیمیایی و کلر، فیلتر کربن بلاک برای از بین بردن بو و مزه ی بد آب، فیلتر ممبران برای حذف املاح و سختی آب، فیلتر پست کربن برای از بین بردن بو و مزه ی بد آب درون منبع و فیلتر مینرال جهت حفظ مواد و املاح معدنی آب تشکیل شده است.. این 6 فیلتر اصلی دستگاه های اسمز معکوس هستند و دستگاه هایی با مراحل 7 یا 8 نیز وجود دارند که کارایی متفاوتی نسبت به این نوع دستگاه دارند. روش تصفیه آب اسمز معکوس می تواند در کاهش سختی آب بسیار موثر عمل کند و از بهترین روش های تصفیه آب حال حاضر بشمار می آید. دستگاه اسمز معکوس از یک پمپ برای ایجاد فشار آب جهت عمل اسمز معکوس استفاده می کند و یک دستگاه برقی است و یک مخزن ذخیره آب نیز در اختیار دارد.

انواع دستگاه تصفیه آب

معرفی فیلترها و مراحل آب تصفیه کن

یک دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای اسمز معکوس به ترتیب مراحل زیر آلاینده های آب را از بین می برد:

فیلتر تصفیه آب پروپیلن

این فیلتر باعث می شود تا با حذف آلاینده ها در مرحله ی اول ، رسوبات و مواد درشت تر آب مثل گل و لای و جلبک ها و شن و ماسه را از بین می برد و به فیلتر های دیگر مخصوصا ممبران آسیبی وارد نشود.این فیلتر از جنس الیافی است .

فیلتر تصفیه آب فیلتر کربن پودری

این فیلتر از جنس پوست نارگیل و کاملا گیاهی و غیر مضر برای انسان می باشد.فیلتر کربن پودری در مرحله ی دوم گاز ها و مواد شیمیایی مثل کلر و متعلقات آن را از بین می برد و باعث بهتر شدن بو و مزه ی آب می شود.

فیلتر تصفیه آب فیلتر کربن بلاک

این فیلتر در نهایت موجب می شود تا بو و مزه و رنگ آب بسیار بهتر شود.فیلتر کربن بلاک ساختاری مشابه فیلتر قبل دارد و کار آن را تکمیل می کند. یعنی هر آن چه از مواد شیمیایی باقی مانده در آب را از بین می برد به دلیل آن که منافذ ریزتری دارد.

فیلتر فیلتر تصفیه آب ممبران

. این فیلتر دارای چندین لایه غشا است که میلیون ها منافذ ریز به قطر 0001/0 میکرون دارد و اصلی ترین بخش دستگاه فیلتر ممبران می باشد. پمپ با فشار زیاد آب را وارد این فیلتر می کند  تا املاح، نیترات، فلزات سنگین و باکتری ها و میکروب های آب کاملا از بین بروند سختی آب کم شود.

فیلتر فیلتر تصفیه آب پست کربن

فیلتر پست کربن وظیفه ی از بین بردن بو و مزه ی بد آب درون مخزن را دارد و با تصفیه نهایی آب آن را وارد فیلتر بعدی می کند.آب پس از عبور از ممبران به دلیل فشار کمی که دارد وارد مخزن دستگاه می شود و اگر به مدت طولانی در آن بماند ممکن است بو و مزه ی بدی بگیرد.

فیلتر فیلتر تصفیه آب مینرال

این فیلتر از جنس سنگ های معدنی مثل کلسیم و پتاسیم است و آب با عبور از آن این مواد را به خود جذب می کند و به دلیل آن که در فیلتر ممبران تمام املاح مفید و مضر آب حذف می شود و ph آب بسیار پایین می آید، خاصیت معدنی خود را از دست می دهد و مواد معدنی آن نیز از بین می رود. برای حل این مشکل فیلتر مینرال در مرحله ی ششم قرار می گیرد.

معرفی فیلترها و مراحل آب تصفیه کن

تعویض فیلترهای تصفیه آب 

در یک دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای معمولا فیلترهای پایین و بالا جدا از هم و با فواصل زمانی مشخص تعویض می گردند. زمان تعویض هر فیلتر تصفیه آب با یکدیگر متفاوت است. تعویض فیلتر های پایین دستگاه یعنی مراحل 1 تا 3 هر 4 الی 6 ماه یک بار است. فیلتر های بالای دستگاه که شامل ممبران و پست کربن و مینرال هستند عمر مفید بیشتری دارند. تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای و یا هر دستگاه تصفیه آبی نیازمند دقت و رعایت اصول فنی می باشد که بهتر است این کار را به کارشناسان فنی و تکنسین ها بسپارید تا به درستی فیلتر ها نصب شوند و مشکلی برای دستگاه پیش نیاید. 

خرید فیلترهای تصفیه آب خانگی

بهتر است فیلتر خریداری شده با برند دستگاه شما یکی باشد، برای مثال اگر دستگاه تصفیه آب شما مارک سی سی کا می باشد، بهتر است از فیلترهای تصفیه آب سی سی کا برای دستگاه خود استفاده نمایید.

برای خرید فیلتر های تصفیه آب از مینروا فیلتر می توانید به سایت این شرکت مراجعه نمایید.برای خدمات تعویض فیلتر و سرویس دستگاه های تصفیه آب خانگی نیز می توانید از شرکت مینروا فیلتر کمک بخواهید تا در اسرع وقت کارشناسان فنی این مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی به محل شما مراجعه نموده تا نسبت به درخواست شما اقدام نمایند.

 

برچسب ها : فیلتر تصفیه آب خانگی,خرید فیلتر تصفیه آب,تعویض فیلتر تصفیه آب

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.