کد خبر : 24979 / /
/

 

اگر اقامت شما در ترکیه کمتر از 3 ماه باشد نیازی به ویزا ندارید. اما بیشتر از این زمان باید ویزای توریستی 6 ماهه بگیرید. طبق مصوبه سال 2017 ویزای توریستی ترکیه 6 ماه می باشد. البته این مبلغ بسته به شهر ترکیه ای که قصد اقامت در آن را دارید و اگر خانه مسکونی اجاره کرده اید تا یک سال قابل افزایش است.

نکاتی برای اقامت توریستی ترکیه

       در طول اقامت توریستی خود در ترکیه اجازه کار یا تحصیل را نخواهید داشت. در نظر داشته باشید که قوانین ترکیه در این زمینه سختگیرانه است.

       با داشتن اقامتگاه توریستی ترکیه نمی توانید آن را به اقامتگاه دائمی تبدیل کنید.

       پروسه اخذ اقامت توریستی ترکیه 15 روز به طول می انجامد.

مراحل اخذ اقامت ترکیه 6 ماهه و 1 ساله

       اولین قدم برای اخذ ویزای توریستی دریافت مصاحبه می باشد. برای تکمیل فرم مصاحبه به آدرس https://e-ikamet.goc.gov.tr ​​مراجعه کنید.

       پاسپورت شما باید بیش از 14 ماه اعتبار داشته باشد.

       درآمد ماهانه خود را به صورت دقیق در فرم وارد کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار مشکل شوید.

       به استثنای افراد زیر 18 سال و افراد بالای 65 سال، بقیه افراد خانواده باید بیمه درمانی داشته باشند.

       اگر از طریق ملک برای ویزای توریستی اقدام می کنید، باید مدارک مربوط به ملک از جمله سند ملک، تاییدیه شهرداری و تاییدیه اداره ثبت را به همراه داشته باشید.

هزینه های لازم برای دریافت اقامتگاه توریستی

       هزینه اقامت توریستی در ترکیه تقریبی است و ممکن است تغییر کند. به این هزینه ها توجه کنید.

       هزینه پست : 72 لیر

       هزینه اداره مهاجرت: 50 تا 80 لیر

       هزینه بیمه سلامت: از 150 لیر شروع می شود و بسته به نوع بیمه و سن تغییر می کند.

       هزینه گواهی سلامت: حدود 300 لیر برای آزمایشات بیمارستان دولتی

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت توریستی ترکیه

       گذرنامه و عکس

       مدارک اثبات توان مالی در ایران و ترکیه

       سند دیگری که باید همراه داشته باشید برگه پس زمینه است. مدرکی که زمان می برد و گران است.

       گواهی تولد افراد زیر 18 سال؛ این مدرک را باید به همراه شناسنامه خود از کنسولگری های ترکیه تهیه کنید.

اقامت تحصیلی در ترکیه

 

برای ادامه تحصیل در ترکیه ابتدا باید زبان ترکی را یاد بگیرید. پس از شرکت در آزمون تومر (مرکز آموزش زبان ترکی) و قبولی در آن می توانید برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنید.

در چه رشته هایی می توان ادامه تحصیل داد؟

 

       دوره On Lisanse Diplomasi یک دوره دو تا سه ساله است که پس از اتمام دبیرستان می توان آن را گذراند.

       Lisanse Diplomasi یکی دیگر از دوره هایی است که پس از اتمام دوره دبیرستان در ترکیه قابل گذراندن است. این دوره چهار سال با 147 واحد به طول می انجامد.

       Yuksek Lisanse Diplomasi، قبل از ورود به این دوره باید مدرک Lisanse Diplomasi داشته باشید. این دوره دو ساله تمام وقت می باشد. بخشی از این دوره به صورت پژوهشی و بخشی دیگر به صورت حضوری صورت می گیرد.

       اگر به دامپزشکی علاقه دارید می توانید در دوره Viterner Hekimligi Yuksek Lisanse Diplomasi شرکت کنید. تحصیل در این دوره 5 سال تمام وقت است.

       برای شرکت در دوره DOKTORA علاوه بر دیپلم Yuksek Lisanse Diplomasi باید در آزمون دفاعی و فراگیر موفق باشید.

شرایط شرکت در دوره های کارشناسی به زبان ترکی

برای شرکت در دوره های کارشناسی زبان ترکی باید در آزمون جامع شرکت کنید. سرفصل های امتحانات کامل ترکی برای لیسانس ریاضی، هندسه و زبان ترکی می باشد. پاسخ به سوالات به زبان ترکی اختیاری است اما امتیاز آن شمرده می شود.

شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری و فوق لیسانس

       مدرک زبان ترکی (Tomer): این مدرک برای دسترسی به دوره های دکتری و کارشناسی ارشد الزامی است. آزمون تومر به صورت روزانه و هفتگی در برخی از دانشگاه ها برگزار می شود.

       دیپلم زبان انگلیسی: برای پذیرش در این دوره ها شرکت و قبولی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی یا سایر آزمون هایی که در خود ترکیه برگزار می شود الزامی است.

       آزمون قبولی GRE و ALES: این آزمون که دو بار در سال برگزار می شود، مهارت های زبان ترکی را می سنجد. همچنین مهارت در استدلال منطقی، ریاضی، هوش و درک زبان ترکی از جمله موارد این آزمون است.

یک سال اقامت در ترکیه از طریق کار و اشتغال

اخذ اقامت ترکیه از طریق استخدام و استخدام نسبت به سایر روش ها پیچیده تر است. با استخدام شرکت های ثبت شده در ترکیه می توانید اقامت یک ساله را دریافت کنید. اما در ترکیه شرایط کار برای خارجی ها بسیار سخت است. زیرا در ترکیه اتباع ملی برای اشتغال در اولویت هستند. اما اگر قصد دریافت اقامت با مجوز کار را دارید، نکات زیر را به خاطر بسپارید.

       با اخذ مجوز کار در ترکیه می توانید مجوز کار یک ساله دریافت کنید. اگر سالی یک بار اقامت یک ساله خود را تمدید کنید، پس از 5 سال متوالی می توانید اقامت دائم دریافت کنید. البته باید قوانینی را رعایت کنید. همانطور که گفتیم این 5 سال باید متوالی باشد و در این مدت بیش از 185 روز خارج از ترکیه نباشید.

       با اخذ اقامت کاری در ترکیه  و می توانید اقامت ترکیه را برای فرزندان زیر 18 سال و همسر خود دریافت کنید و با   تور ترکیه به آنجا سفر کنید .

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.