کد خبر : 27917 / /
/

در ماه جولای سال جاری، قانون اجتماعی در قزاقستان به تصویب رسید که مسائل حمایت اجتماعی از تولد تا پیری را پوشش می‌دهد.

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، ۱۰ سپتامبر سال جاری، قزاقستان روز خانواده را جشن گرفت. مانند روسیه، ساکنان این جمهوری به دیدگاه سنتی خانواده و ازدواج پایبند هستند. مسئولان، نهاد خانواده را پشتوانه مهمی برای دولت می‌دانند.

در عین حال با توجه به نرخ بالای زاد و ولد در کشور، رشد جمعیت و افزایش نیازهای شهروندان نیز باید در نظر گرفته شود. در این راستا، قزاقستان توجه زیادی به سیاست اجتماعی با هدف حمایت از خانواده، فرزندان و مادران دارد.در قزاقستان، تعدادی از تعطیلات ویژه نهاد خانواده وجود دارد. از سال ۲۰۱۳، دومین یکشنبه سپتامبر به عنوان روز خانواده در قزاقستان جشن گرفته می‌شود.

در سال ۲۰۲۳، روز مادر (دومین یکشنبه ماه مه) و روز پدر (سومین یکشنبه ماه ژوئن) به تقویم تعطیلات ملی این کشور اضافه شد. روز کودک، مانند بسیاری از کشورهای جهان، در اول ژوئن جشن گرفته می‌شود. از سال ۲۰۱۴ مسابقه ملی «مریلی اتباسی» با هدف احیای ارزش‌های اخلاقی و پرورش تصویر مثبت خانواده و ازدواج و ارتقای جایگاه خانواده برگزار می‌شود. در طول این سالها، بیش از ۱۸ هزار خانواده از تمام مناطق قزاقستان در این مسابقه شرکت کردند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.