کد خبر : 9298 / /
/

عکس بازیگران| اخبار سلبریتی ها| اخبار بازیگران| تصاویر سلبریتی های ایرانی|

کتایون ریاحی از بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان است

کتایون ریاحی بازیگر زن ایرانی است. کتایون ریاحی در سریال یوسف پیامبر ایفای نقش کرد. کتایون ریاحی با بازی در نقش زلیخا مشهورتر شد. کتایون ریاحی متولد سال 1340 است. کتایون ریاحی در آمریکا ساکن است. 

کتایون ریاحی یکی از بازیگران مطرح و زیبای ایرانی است که تاکنون دو بار ازدواج کرده و شایعاتی راجع به طلاق از همسر دومش هم در فضای مجازی منتشر شده است.

کتایون ریاحی از بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان است. کتایون ریاحی از سال 1365 به فعالیت در عرصه هنری مشغول شد. کتایون ریاحی به نویسندگی و تهیه کنندگی هم پرداخته است. کتایون ریاحی از سال 1388 از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. در ادامه ماجرای ازدواج و طلاق کتایون ریاحی را بخوانید.

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی در سریال یوسف پیامبر

 کتایون ریاحی بازیگر خوش چهره و مطرح  بعد از بازی در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بسیار خوش درخشید و توانست توانمندی های خود را در عرصه بازیگری به همه ثابت کند.

این بازیگر علاوه بر بهره مندی از چهره خوب قابلیت بسیار بالایی در اجرای نقش هایش دارد و در بیشتر سریال هایی که بازی کرده از جمله پدرسالار نقش او به خاطر همه سپرده شده است.

 کتایون ریاحی و ازدواج اول

کتایون ریاحی متولد سال 1340 است و قبل از ورود به عرصه بازیگری با فرشید رحیمیان ازدواج کرد و از وی صاحب یک فرزند پسر بنام پوریا شد.

زندگی مشترک کتایون ریاحی با فرشید رحیمیان مدت زیادی طول نکشید و به طلاق ختم شد.

اما این بازیگر معروف در هیچ مصاحبه ای از علت جدایی اش صحبتی را به میان نیاورد و دلیلی برای پایان یافتن این زندگی مشترک مطرح نکرد.

کتایون ریاحی

 کتایون ریاحی و ازدواج با مسعود بهبهانی

چند سال بعد کتایون ریاحی با مسعود بهبهانی ازدواج کرد که همسرش از سهامداران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا بود.

مدتهاست که خبر جدایی کتایون ریاحی از همسر دومش هم در فضای مجازی پر شده است.

این شایعه به علت عدم حضور مسعود بهبهانی بخاطر شغلش در ایران شکل گرفته است.

تاکنون کتایون ریاحی راجع به طلاق از همسرش دومش هیچ حرفی را مطرح نکرده است.

کتایون ریاحی

ماجرای خودکشی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «یک روز تاریک، تلخ و سیاهِ جور و ستم در اسفند ۹۵، تصمیم گرفتم جلوی قوه‌ی قضاییه خودسوزی کنم...

از چندنفری که می‌دانستند، تنها افشین یداللهی دست‌به‌کار شد، مثل همیشه، همچون یک فرشته... مرا واداشت بمانم و چند روز بعد خودش رفت...

اکنون هستم، ماندم و پیروز شدم و همچنان با شجاعت هستم ...

دخترم! سحر جان! متأسفم کسی نبود تو را از این کار منصرف کند...

بیایید همه به کمپین بیدار_شویم بپیوندیم و در این راه بیدار کنیم دختران و پسران سرزمینمان را...

کتایون ریاحی

کتاب‌ها ی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی طی سال ۹۳، دو کتاب منتشر کرد.

اولی با عنوان «یک پنجره برای من» با طرح جلدی از عباس کیارستمی و شامل هشت نمایشنامه است که از سوی انتشارات شمع و مه منتشر شده‌است.

به علاوه، رضا درستکار در مقدمه این کتاب، بخش‌های مختلف زندگی ریاحی را شرح داده.

کتاب دوم او نیز یک داستان کودکانه است باعنوان «ماهی قرمز کوچولو» با تصویرگری نگین احتسابیان که از سوی انتشارات شمع و مه به بازار آمده‌است.

 کتایون ریاحی

جوایز کتایون ریاحی

جایزه بهترین بازیگر از جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره برای فیلم شام آخر (فریدون جیرانی)

افتخارات کسب شده برای فیلم های سینمایی:

جایزه بهترین بازیگر از جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره برای فیلم شام آخر

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (شام آخر) – دوره ۲۰ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۸۰

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (این زن حرف نمی زند) – دوره ۷ جشن خانه سینما (مسابقه) – سال ۱۳۸۲

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (شام آخر) – دوره ۶ جشن خانه سینما (مسابقه) – سال ۱۳۸۱

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن (شام آخر) – دوره ۳ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) – سال ۱۳۸۲

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن (این زن حرف نمی زند) – دوره ۴ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) – سال ۱۳۸۳

بازیگر نقش اول زن سال (این زن حرف نمی زند) – دوره ۱۸ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) – سال ۱۳۸۲

بازیگر برگزیده منتقدان و جشن سینمایی دنیای تصویر (جشن حافظ) ۱۳۹۰(نقش اول زن سریال درام ، یوسف پیامبر)

بازیگر برگزیده منتقدان و جشن سینمایی دنیای تصویر (جشن حافظ) ۱۳۸۲(بازیگر نقش اول زن ، این زن حرف نمی زند)

بازیگر برگزیده منتقدان و جشن سینمایی دنیای تصویر (جشن حافظ) ۱۳۸۱(نقش اول زن سریال درام ، شب دهم)

افتخارات کسب شده برای مجموعه های تلویزیونی:

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه پس از باران

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه فردا دیر است

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه روزهای زندگی

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه شب دهم

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه یوسف پیامبر

بهترین بازیگر مردمی برگزیده جشنواره سیما

خلاصه حضور کتایون ریاحی در دورهمی

قسمت مربوط به حضور کتایون ریاحی در برنامه دورهمی، که قرار بود در سال‌روز ولادت حضرت زهرا (س) و به‌عنوان ویژه‌برنامه روز زن، پنج‌شنبه ۱۷ اسفند پخش شود، با قریب به ۱۰ روز تاخیر، در آخرین شنبه سال ۹۶ آنتن شبکه نسیم را از آن خود کرد.

اما نکته عجیب این قسمت، صحبت‌های پایانی بازیگر نقش زلیخای سریال یوسف پیامبر بود؛ آن‌جا که به سوال معمول مهران مدیری درباره هدیه به موزه دورهمی پاسخ می‌گفت. کتایون ریاحی که سرپرستی بنیادی خیریه برای کمک به درمان ۸۰۰ کودک ناشنوای نیازمند کاشت حلزونی را به‌عهده دارد، در جواب مجری برنامه گفت: «من ۱۰ پسر ناشنوا، ۱۰ دختر ناشنوا و دو کودک افغان به موزه دورهمی هدیه می‌دهم، تا هزینه مربوط به درمان کاشت حلزونی آن‌ها را بپردازد»؛ پاسخی که واضحا به مزاج مهران مدیری خوش نیامد!

کتایون ریاحی

از نکات دیگر این برنامه می‌توان به انتقاد نسبتا تند کتایون ریاحی اشاره کرد که از طعنه‌های مدیری به هنرمندانی که در مناطق زلزله‌زده حضور یافته‌اند گلایه می‌کرد؛ حرف ریاحی این بود که چنین نگاهی را از همکاران خود انتظار ندارد. مهران مدیری هم توضیح داد که اشاره‌اش به کسانی بوده که با عینک برند و کیف و کفش آن‌چنانی جلوی دوربین‌ها ظاهر شدند تا از مشکلات مردم مصیبت‌زده بپرسند! و تاکید کرد منظورش همه هنرمندان نبوده است. پاسخی که مشخصا ریاحی از آن راضی نشد و در جای دیگری از برنامه باز هم به این موضوع اشاره کرد.

یادآور می‌شود پیش‌تر و با عدم پخش این قسمت از برنامه در زمان موعود، کتایون ریاحی طی واکنشی تند در صفحات مجازی خود، تهدید کرده بود اگر قسمت مربوط به حضور او در ساعتی غیر از ساعت معمول پخش روی آنتن برود، از سازندگان دورهمی شکایت خواهد کرد. کانال تلگرامی دورهمی هم بعدتر اعلام کرده بود به علت تغییر در کنداکتور پخش ویژه‌برنامه روز زن به جمعه ۱۸ اسفند موکول شده است؛ وعده‌ای که باز هم محقق نشد و در نهایت مدیر روابط عمومی شبکه نسیم از پخش این قسمت در روزهای بعد خبر داد و علت را چنین توصیف کرد: دورهمی با حضور کتایون ریاحی و حامد همایون به دلیل مشکل صدا و نویزی که در برنامه وجود داشت به پخش نرسید و این مشکل هنوز هم برطرف نشده است.

چرا «دورهمی» با حضور کتایون ریاحی در روز زن پخش نشد؟/ کتایون ریاحی:  در صورت پخش نشدن برنامه‌ ام در ساعت معمول شکایت می‌کنم.

در حالی که قرار بود ۹۶/۱۲/۲۰ برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری به مناسبت روز زن، میزبان کتایون ریاحی باشد، به دلایلی که هنوز به صورت رسمی از سوی شبکه «نسیم» اعلام نشده است، پخش نشد و به جای آن یکی از قسمت‌های گذشته این برنامه بازپخش شد.

به دنبال پخش نشدن این برنامه از شبکه نسیم، کتایون ریاحی علت این موضوع را ایراد برخی از مسئولان پخش شبکه نسیم از پوشش خود در این برنامه عنوان کرد و با انتشار پیامی در صفحه شخصی‌اش نوشت:«اینجانب کتایون ریاحی از طریق این پیام مکتوب رسما به شما اعلام می‌دارم به هیچ عنوان به پخش قسمت مربوط به خود در برنامه دورهمی در ساعاتِ بازپخش و تکرارِ این برنامه از شبکه نسیم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران رضایت نداشته و در صورت پخش، شکایت خود را از طریق مراجع ذی‌صلاح و قانون پیگیری خواهم کرد.

او همچنین با انتشار تصاویری از حضور خود در برنامه «دورهمی» نوشت که مسئولان پخش و ناظران سازمان باید به یک ملت پاسخگو باشند که کجای این پوشش دارای مشکل است؟

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.