کد خبر : 14601 / /
/

انتخاب یک کفپوش مناسب در هتل به علت تأثیر‌گذاری آن در ایجاد یک دکوراسیون زیبا جهت جذب مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.

 در حقیقت وجود موکت هتلی کمک می‌کند تا مابقی لوازم موجود در اتاق نما و جلوه بیشتری پیدا کرده و تمیزتر از آنچه که است نمایش داده شود؛ اما تأثیر‌گذاری موکت هتلی تنها به زیبایی و ایجاد نمایی شیک ختم نشده و شامل موارد دیگری از جمله ایجاد گرمای بیشتر در اتاق‌های آن و احساس صمیمیت بیشتر با آن هتل نیز می‌شود که کلیه‌ این موارد تنها زمانی وقوع پیدا خواهد کرد که بتوان با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین موکت را متناسب با نوع طراحی هتل انتخاب کرده و خرید موفقیت‌آمیزی را به انجام رسانید. به همین دلیل در ادامه‌ این مطلب سعی نمودیم به راهنمای انتخاب موکت هتلی پرداخته و زمینه‌ خریدی موفقیت‌آمیز را ایجاد کنیم.

مزایای خرید موکت به عنوان کفپوش هتل

خرید موکت پرز بلند هتلی به عنوان یک کفپوش مزایای گسترده‌ای را در ابعاد مختلفی، برای یک هتل و مسافرین آن به همراه خواهد داشت که آشنایی با این مزایا در راستای حذف تردید‌هایی که در خصوص خرید موکت هتلی وجود دارد، تأثیر‌گذار بوده و خریدی اطمینان‌بخش را ایجاد خواهد نمود.

ایجاد آسایش بیشتر با کاهش انتقال صدا

یکی از مسائلی که اکثریت افراد در انتخاب هتل مدنظر خود توجه ویژه‌ای به آن نشان می‌دهند، آرامش هتل و حداقلی بودن سر وصدای موجود در آن و یا عدم انتقال سر و صدا‌های موجود به اتاق‌های آن هتل است. خرید موکت هتلی با برخورداری از ویژگی منحصر به فرد خود به گونه‌ای به عنوان عایق صدا عمل کرده و به کاهش سر و صدا‌های متفاوت افراد از راهرو و دیگر بخش‌های آن به داخل اتاق مسافرین جلوگیری به عمل می‌آورد.

کمک به کاهش مصرف انرژی

استفاده از موکت هتلی برخلاف سرامیک و دیگر کفپوش‌هایی که بیشتر نگهدارنده و انتقال دهنده‌ دمای پایین هستند، به حفظ گرمای اتاق کمک کرده و با برخورداری از دمایی متعادل و رو به گرم، از انتقال سرما به پا و سخت شدن قدم زدن روی کف زمین جلوگیری کرده و درنهایت احساس راحتی بیشتری را به نسبت دیگر کفپوش‌ها ایجاد می‌کند.

ایجاد تنوع بالا برای پوشاندن کف هتل و ست نمودن آن با دیگر اجزای آن

یکی از مزایایی که در خرید موکت هتلی با آن روبه‌رو می‌شویم، امکان ست نمودن موکت با دیگر اجزای هتل و وسایل موجود در اتاق‌های آن است. چراکه در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت علم و فناوری در تولید موکت، دستگاه‌های منحصر به فردی حضور پیدا نمودند که با قابلیت‌ها و راندمان کاری بالای خود در تولید طرح‌ها و مدل‌های متفاوت موکت، به سهولت طراحی دکوراسیون داخلی کمک شایانی کرده‌اند که در نتیجه‌ این امر صاحبان هتل در دستیابی به موکت دلخواه خود دردسر کمتری را متحمل شده و با آزادی عمل بیشتری می‌توانند موکت مدنظر خود را انتخاب نمایند.

خرید کفپوشی مقاوم با طول عمری بالا

در ورودی هتل از موکت استفاده می شود تا مهمان هایی که برای اولین بار به این مکان وارد می شوند، حس صمیمت و گرمی را تجربه کنند. موکت نرم و انعطاف پذیر است و موقع راه رفتن زیر پا سُر نمی خورد. تنوع طرح، رنگ و بافت موکت ها به قدری زیاد است که هر سلیقه ای را راضی می کند. مجموعه این عوامل در کنار یکدیگر موجب شده تا رغبت هتل داران برای نصب موکت هر روز بیشتر شود. برای اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید

برخلاف تصور بسیاری از افراد، قرار گرفتن موکت هتلی به عنوان کفپوش مکان‌های پرتردد، نه تنها منجر به ایجاد ضررمالی نشده و نیاز به تعویض هرساله را ندارد، بلکه در صورتی که از اجناس باکیفیت و مراکز مورد اطمینان تهیه شود، می‌تواند ۱۰ تا ۳۰ سال نیز عمر مفیدی داشته باشد. در طی این مدت نیز می‌توان بدون نگرانی از بابت خراب شدن پرز‌های موکت و یا تغییر رنگ، در صورت مشاهده‌ کثیفی و یا گردوغبار روی آن، برای ایجاد جلوه‌ بیشتر، با کمک مواد شوینده به تمیز کاری آن اقدام نمود.

انواع موکت‌های هتلی

موکت‌های هتلی را براساس تنوع طرح، مدل بافت موکت و یا نحوه‌ نصب و کاربرد می‌توان به دسته‌های متفاوتی تقسیم نموده و به صورت دقیق به بررسی کلیه‌ موکت‌های هر بخش پرداخت. در این قسمت نیز سعی نمودیم به بررسی انواع موکت هتلی براساس نحوه‌ نصب‌شان و کاربردی که دارند بپردازیم تا با شناخت کامل این دسته‌بندی با اطلاعات بیشتر و کامل‌تری به سراغ مناسب‌ترین موکت رفته و خرید موفق‌تری را به انجام برسانید.

موکت‌های رولی

موکت رولی همانند موکت‌های رایجی که در قدیم در اکثر منازل شاهد آن بودیم از پوششی یک تکه برخوردار هستند. این موکت‌ها به علت همان پوشش یک تکه خود از قابلیت نصب آسانی برخوردار هستند. اما با وجود آسان بودن مراحل نصب آن اگر این امر توسط افراد حرفه‌ای در این زمینه و با دقت کافی صورت نپذیرد، نمی‌تواند بخش‌های متفاوت کف را به خوبی پوشش داده و نمای تمیز و مرتبی را به نمایش بگذارد.

موکت‌های رولی بسته به نوع مصرف به عنوان موکت هتلی یا خانگی در انواع نرم تا سخت موجود هستند و به مشتریان براساس طرح دلخواه‌شان عرضه می‌شوند. اما نکته‌ حائز اهمیتی که در خصوص این انتخاب مطرح می‌شود این است که عموماً انتخاب رنگ‌های روشن‌تر موکت‌های رولی برای فضای درون اتاق‌های هتل به دلباز‌تر و بزرگ‌تر نشان دادن آن کمک مؤثری خواهد نمود.

موکت‌های تایل

موکت تایل هتلی دسته‌ دیگری از انواع موکت‌های موجود از نظر نحوه‌ نصب، در مراکز فروش هستند. این موکت‌ها که برخلاف نوع رولی یک تکه و پهن نبوده و از تکه‌های مربعی با ابعاد مشخصی تشکیل یافته‌اند , می‌توانند به عنوان موکتی مناسب برای مراکز پرتردد چون هتل و دیگر مراکز اداری مورد استفاده قرار گیرند. این موکت هتلی اگرچه از قابلیت نصب سخت‌تری به نسبj مدل رولی بهره‌مند است، اما از آنجایی که مدل نصب آن به صورت تکه‌های مجزا از یک دیگر است، امکان تعمیر یا تعویض و یا حتی شست‌وشوی قطعه‌ خاصی از موکت وجود داشته و می‌توان در صورت بروز هرگونه مشکل به راحتی آن قسمت را جدا نموده و تکه‌ دیگری را جایگزین آن نمود. نمونه‌ محصولات خارجی و داخلی موکت‌های تایل هم‌اکنون در فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات کفپوش و موکت موجود بوده و افراد براساس سلیقه و دکوراسیون محیط مدنظر خود می‌توانند به انتخاب مناسب‌ترین طرح و رنگ بپردازند.

راهنمای انتخاب و خرید بهترین موکت‌های هتلی

پس از آشنایی با انواع موکت هتلی لازم است در خصوص نکات و فاکتور‌هایی که در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین موکت به شدت تأثیر گذارند به ارائه مطالب حائز اهمیتی بپردازیم تا با شفاف‌سازی و رفع ابهاماتی که در انتخاب این محصولات وجود دارد، زمینه‌ خریدی موفقیت‌آمیز را ایجاد کرده باشیم.

جنس موکت

موکت هتلی در اجناس متفاوتی در مراکز و فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ کفپوش‌های مختلف موجودند و این خود خریداران هستند که می‌بایست براساس میزان رفت و آمدی که در آن محیط صورت می‌پذیرد به سراغ اجناسی با کیفیت‌تر و مقاوم‌تر رفته تا در طولانی مدت و تردد‌های مکرر روی آن، موکت دچار تغییر رنگ و پارگی نشود. انتخاب موکت‌هایی ضعیف‌تر که از مقاومت پایینی هم برخوردارند، اگرچه قیمت خرید نهایی موکت هتلی را کاهش می‌دهد، اما به علت دوام و مقاومت پایین این اجناس ضعیف در برابر تردد و تحمل وزن‌اشیاء می‌توانند هزینه‌ کلی خرید را در طولانی مدت افزایش دهند. چراکه مدتی پس از خریداری این موکت‌ها، صاحبان هتل دوباره مجبور به تعویض کلیه‌ موکت‌های هتلی خریداری شده هستند که درنتیجه‌ این امر می‌بایست هزینه‌ مضاعفی علاوه برهزینه‌ قبلی را متحمل شوند.

توجه به مدل‌های متفاوت موکت

همان‌طور که در بخش انواع موکت هتلی نیز عرض کردیم، تنوع موکت‌های موجود در فروشگاه‌ها بسیار زیاد است و صاحبان هتل براساس نوع نیاز خود و درنظر گرفتن موارد حائز اهمیتی از قبیل امکان شست وشو، نظافت آسان موکت و... می‌بایست به انتخاب مناسب‌ترین مدل‌های موجود بپردازند تا در طولانی مدت از خرید انجام شده و دکوراسیون هتل خود همچنان راضی باشند.

توجه به قیمت موکت

قیمت موکت هتلی و بودجه‌ای که برای این امر درنظر گرفته شده در کنار توجه به سایر مواردی که عرض شد از اهمیت خاصی برخوردار است. چراکه در نظر نگرفتن یک قیمت مشخص و عدم تعیین بودجه جهت این انتخاب، ممکن است در هنگام انتخاب مناسب‌ترین گزینه از میان انبوهی از مدل‌های متنوع موکت، فرد را دچار سرگردانی کرده و وی را به سمت و سوی انتخابی اشتباه بکشاند. خوب است بدانید که در میان اجناس موجود در مراکز تولیدی و فروش کفپوش، موکت‌های ضد لک که از الیاف‌های طبیعی تولید می‌شوند، از قیمت بالاتر و محصولاتی که از الیاف مصنوعی و نایلونی تولید می‌شوند عموماً از قیمت پایین‌تری بهره‌مندند.

لوکس بودن دکوراسیون داخلی هتل مهم ترین اصل است اما این به معنایی خرید موکت های گران قیمت نیست. موکت های تجاری هتلی قیمت پایین تری نسبت به موکت های منازل دارند. با توجه به اینکه این موکت ها به صورت عمده خریداری می شوند و امکان محاسبه دقیق فضا هم وجود دارد، هزینه های خرید پایین تر هم می آید. استفاده از موکت اداری برای اتاق مدیریت هتل ها یک مزیت است که فضا را شیک تر می کند. علاوه بر آن در صورت آسیب احتمالی به قسمتی از موکت می توان همان تایل را تعویض کرد. قیمت آن در مقایسه با موکت های رول اندکی تفاوت دارد ولی همیشه امکان تعویض بخش آسیب دیده با کمترین هزینه نیز وجود دارد.

همچنین خوب است اضافه کنیم که در انتخاب موکتی مناسب و با دوام در یک هتل و استفاده‎ از آن در طولانی مدت، انتخاب موکت هتلی تایل به علت برخورداری از بخش‌های مجزا و امکان تعویض هر بخش ( در صورت بروز هرگونه مشکل) می‌تواند خرید مقرون به صرفه‌تری را در طولانی مدت برای فرد به ارمغان آورد.

توجه به رنگ وطرح موکت انتخابی

توصیه می‌شود که برای انتخاب مناسب‌ترین موکت هتلی حتماً از کارشناسان فروش موکت هتلی در یک فروشگاه و یا طراحان دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا بهترین طرحی که می‌تواند علاوه بر زیبایی، آرامش دلچسبی را نیز به فضای هتل هدیه دهد انتخاب نموده و به واسطه‌ انتخاب صحیح خود مراجعین بیشتری را به هتل جذب نمایید.

خرید موکت از مراکز معتبر

خرید موکت‌های مناسب از مراکز معتبری که برای نظر مشتریان خود ارزش بیشتری قائل هستند و خدمات پس از فروش را نیز در میان دیگر اعمال خود لحاظ می‌کنند، می‌تواند اطمینان بیشتری را در پروسه خرید محصولات ایجاد نماید. بنابراین اگر قصد تهیه موکت هتلی مناسبی با کمترین دردسر ممکن و بهترین کیفیت موجود را دارید، حتماً به نوع فروشگاه اینترنتی و یا حضوری که قصد خرید محصولات مدنظر خود را از آن دارید توجه ویژه‌ای نمایید. چراکه اجناس معتبر در فروشگاه‌های معتبر ارائه می‌شوند. شرکت گامان تزئین جاوید با سابقه ای بیش از ۲۰ سال در زمینه انواع موکت های مسکونی و اداری می تواند در این زمینه به بهترین شیوه شما را یاری دهد و چه به صورت حضوری و چه اینترنتی و آنلاین می توانید خرید خود را انجام دهید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.