کد خبر : 14780 / /
/

ویژه برنامه های رادیو گفت وگو در عید مبعث؛

مدیر شبکه رادیویی گفت وگو اعلام کرد: ویژه برنامه‌های رادیو گفت وگو همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) با حضور نخبگان و کارشناسان نامی کشورمان روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رادیو گفت و گو، دکتر رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر شبکه رادیویی گفت وگو درمصاحبه با خبرنگار ما اظهار داشت: این شبکه رادیویی، به مناسبت عید سعید مبعث مطابق با شعار «صدای اندیشه ها» با رویکردی متفاوت به تبیین جنبه های مختلف ظهور دین مبین اسلام و سیره پیامبر اعظم(ص) با حضور نخبگان و صاحبان فکر می پردازد.  

وی گفت: رادیو گفت‌وگو همچون سال های گذشته برای عید بزرگ مبعث ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است که این برنامه ها متناسب با مسائل روز و نیازهای رسانه ای مخاطب در جست وجوی حقیقت و آگاهی، به این مناسبت توجه می کنند .

مدیر رادیو گفت‌وگو از «سلسله موی دوست» به عنوان یکی از این ویژه ها برنامه ها یاد کرد و گفت: عید سعید مبعث، عید آغاز رسالت پیامبر اسلام(ص) و عید توحید و آغاز پالایش و خودآگاهی دورنی و اجتماعی بشر است. آنچه در بعثت نبی مکرم اسلام نهفته است نیاز اساسی بشر در همه اعصار ازجمله در جهان امروز است. بر همین اساس، برنامه «سلسله موی دوست» مستندی بر محور حدیث سلسله الذهب با هدف تبیین قول سدید است و با پرداختن به بخشی از زندگی اجتماعی و فضایل اخلاقی پیامبر مهربانی ها، راه نجات انسان در دنیای کنونی را می جوید. این برنامه 30 دقیقه بامداد و 15:30 روز سه شنبه 10 اسفند روی آنتن می رود.

کوچک زاده با بیان اینکه شیوه حکومتداری پیامبر اسلام(ص) نمونه ای بی نظیر و یک الگوی درخشان برای ساخت تمدن نوین اسلامی است، ادامه داد: بر همین اساس ویژه برنامه «معراج عشق» به مناسبت عید مبعث در قالب یک مجله ترکیبی از ساعت 8 صبح روز عید به طور زنده پخش خواهد کرد. این برنامه به مدت دو ساعت و با حضور کارشناسان، نوع و شیوه حکومت و شیوه زندگی پیامبر(ص) را بررسی می کند.

وی با تأکید بر اهمیت تبیین مقام ولایت و نبوت به عنوان بخشی از جهاد تبیین از پخش برنامه ای با این موضوع در روز عید مبعث از رادیو گفت‌وگو خبر داد و گفت: «نگین خاتم» عنوان این برنامه است که از ساعت 11 روز سه شنبه 10 آذر پخش خواهد شد.

مدیر رادیو گفت وگو ادامه داد: برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» به مناسبت عید مبعث به طور ویژه به پخش خواهد رسید. این برنامه روز دوشنبه و سه شنبه 9 و 10 اسفند ساعت 17:30 با محوریت چالش های پیش روی جهان اسلام و نگاهی به منافع قدرتهای استعماری برای تخریب وحدت مسلمانان روی آنتن می رود.

وی از برنامه امواج شبهه و ساعت بیست و چهار و یک دقیقه هم صحبت کرد و گفت: امپراطوری رسانه ای استکبار و ایجاد نفاق و تفرقه در جهان اسلام موضوع برنامه امواج شبهه در روز مبعث خواهد بود که ساعت 16 به روی آنتن می رود و برنامه ساعت بیست و چهار و یک دقیقه هم با محوریت روش های قدیم و نوین جریانات و نحله ها در منحرف سازی انقلاب ها در حوزه معیارها و عملکردها روز دوشنبه 9 اسفند ساعت 16 تقدیم مخاطبان می شود.

کوچک زاده افزود: از دیگر برنامه های ثابت این شبکه همچنین باید به «گفت‌وگوی فرهنگی» اشاره کرد که به مناسبت عید مبعث به این مناسبت معطوف می شود. این برنامه از ساعت 20 روز دوشنبه 9 اسفند و در شب عید مبعث با موضوع آغاز حیات معنوی و احیای انسانیت پخش خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند شبکه رادیویی گفت‌وگو را روی موج اف‌ام ردیف 103/5 مگاهرتز دریافت کنند و یا جهت دسترسی به پخش زنده و آرشیو برنامه‌ها از طریق سایت این شبکه به نشانی www.radiogoftogoo.ir و سایت ایران صدا به نشانی http://radio.iranseda.ir/  اقدام کنند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.