کد خبر : 14934 / /
/

حفاظ پنجره متحرک یکی از انواع حفاظ پنجره ساختمان است که در بیرون و یا داخل پنجره‌های ساختمان به‌خصوص برای پنجره‌های بزرگ نصب می‌شود.

امنیت یکی از مهمترین مسائل در زندگی ما ایرانیان است و همیشه به دنبال آن بوده‌ایم که خانه و محل کار ما امن‌ترین جای ممکن باشد. یکی از نکات مهم در تامین امنیت ساختمان استفاده از حفاظ پنجره است. حفاظ پنجره مزایای زیادی دارد و نقش آن در افزایش امنیت انکارناپذیر است.

در این مطلب می‌خواهیم به نوع خاصی از این حفاظ یعنی نوع متحرک بپردازیم و مزایا و معایب آن را برشماریم.

پس اگر قصد خرید و نصب این حفاظ پنجره ضد سرقت را دارید حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا حفاظ پنجره متحرک؟

معمولا هر چیزی در این جهان مزایا و معایبی دارد و حفاظ پنجره هم از این قاعده مستثنا نیست. حفاظ پنجره مزایای بیشماری دارد که مهمترین آن افزایش امنیت ساختمان است. پنجره بدون حفاظ یک سازه کاملا آسیب‌پذیر است که سارقان می‌توانند به سادگی و با شکستن شیشه و یا باز کردن آن وارد خانه و محل کار شما شوند. اما نصب حفاظ پنجره باعث می‌شود ورود به ساختمان بسیار دشوار باشد و در بسیاری موارد سارقان قید عبور از پنجره را بزنند.

اما حفاظ پنجره یک مشکل بزرگ هم برای خانه و محل کار شما ایجاد می‌کند. نصب حفاظ باعث می‌شود دیگر نتوانید به سادگی و زیبایی قبل مناظر بیرون پنجره را ببینید. به هر حال تماشای مناظر از یک پنجره بدون حفاظ یک چیز دیگر است! اینجاست که حفاظ پنجره متحرک وارد میدان می‌شود.

حفاظ پنجره متحرک

این نوع حفاظ این امکان را فراهم می‌کند که در زمان‌هایی که در واحد خود هستید کشویی حفاظ پنجره متحرک را جمع کنید و از تماشای مناظر استفاده کنید و زمانی که قصد خروج داشتید حفاظ را باز کنید و پنجره خود را به یک پنجره امن تبدیل کنید.

مزایای حفاظ پنجره متحرک

حفاظ پنجره متحرک مزایای فراوانی دارد که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت:

  • امکان استفاده کامل از نور و منظره پنجره: وقتی حفاظ شما متحرک باشد این امکان را دارید که در زمانهای حضور در ساختمان، حفاظ را جمع کنید و از تمام سطح پنجره لذت ببرید.
  • تمیز کردن آسان پنجره: پاک کردن یک پنجره بدون حفاظ ثابت بسیار آسان و ساده است.
  • امکان نصب حفاظ متراکم: در زمان نصب حفاظ ثابت، امکان افزایش تراکم (تعداد میله‌های عمودی) محدود است و نمی‌تواند بیش از یک مقدار مشخص تراکم را بالا برد، زیرا باعث می‌شود که نور پنجره کاهش یابد و بیرون اصلا دیده نشود. اما چون حفاظ متحرک در زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ساختمان نیستیم، می‌توانیم هر چقدر که بخواهیم آن را متراکم کنیم.
  • امکان نصب قفل‌های متعدد:حفاظ پنجره متحرک در واقع نوعی درب آکاردئونی است که بر روی پنجره نصب می‌شود و در نتیجه راه‌های بسیاری برای افزایش امنیت آن وجود دارد. یکی از این راه‌ها افزایش تعداد قفل‌های حفاظ و نیز استفاده از قفل مخفی است. با افزایش قفل، پاسخ شما به سوال آیا حفاظ پنجره متحرک ایمنی لازم را دارد؟ قطعا مثبت خواهد بود.
  • تنوع رنگ: رنگ حفاظ‌های متحرک کاملا به سلیقه شما وابسته است و می‌توانید آنها را هماهنگ با سایر اجزای ساختمان رنگ کنید.

حفاظ پنجره متحرک برای چه کسانی مفید نیست؟

گرچه حفاظ متحرک کاربرد فراوانی دارد اما استفاده از آن برای هر کسی مقدور نیست. در این قسمت خواهیم گفت که چه کسانی نباید حفاظ متحرک نصب کنند.

یکی از مزایای بزرگ حفاظ پنجره جلوگیری از خروج اطفال و افراد ناتوان ذهنی از پنجره است. پس اگر در خانه فرزند کوچک دارید و یا کسی در خانه زندگی می‌کند که ممکن است از پنجره ساختمان به بیرون بیفتد به هیچ وجه از پنجره متحرک استفاده نکنید. در چنین واحدی حتما باید از پنجره ثابت استفاده کرد.

انواع حفاظ پنجره متحرک

انواع مختلف حفاظ پنجره متحرک بیشتر بر اساس ظاهر آن‌ها است. مدلهای ساده، دوگل، سه‌گل و دولایه از جمله انواع این حفاظ هستند.

امنیت محافظ پنجره آکاردئونی

حفاظ پنجره آکاردئونی برای پنجره‌های معمولی عموما از یک و یا دو بخش تشکیل می‌شود و می‌توان با استفاده از یک قفل مناسب آن را ثابت کرد.

قفلی که بر روی حفاظ پنجره کشویی استفاده می‌شود می‌تواند به صورت روکار یا توکار باشد. نوع توکار بر روی خود حفاظ نصب می‌شود و نوع روکار آن به معنای استفاده از انواع قفل کتابی برای متصل کردن زبانه‌های تعبیه‌شده بر روی حفاظ است.

باز کردن این قفل‌ها چندان ساده‌تر از شکستن نرده‌های آهنی معمول نیست. بنابراین نمی‌توان گفت که امنیت این نوع حفاظ تنها به دلیل متحرک بودن آن‌ها کمتر از دیگر انواع است.

نقطه قوت دیگر حفاظ پنجره متحرک در قیاس با دیگر انواع حفاظ پنجره این است که امکان عبور از بین نرده‌های آن به هیچ وجه وجود ندارد و حتی با برش برخی نرده‌ها نیز امکان عبور از آن‌ به سادگی میسر نخواهد شد. این در حالی است که به عنوان مثال، عبور از نرده آهنی ساده ممکن است با برش چند قسمت نرده امکان‌پذیر باشد.

حفاظ تراس متحرک چیست؟

این نوع حفاظ نیز سازوکار و ظاهری مشابه حفاظ پنجره دارد.

موقع شب و یا مواقعی که منزل نیستید میتوانید این حفاظ را باز کنید تا مانع ورود افراد غریبه شود و موقعی که منزل هستید میتوانید درب کشویی را کنار بزنید.

خرید حفاظ پنجره متحرک

برای خرید حفاظ پنجره متحرک تنها کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید و یا سرچ کنید طهران جوش. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان حفاظ پنجره متحرک است و در صورتی خرید از آن دیگر این سوال برای شما مطرح نخواهد بود که آیا حفاظ پنجره متحرک ایمن است؟

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.