کد خبر : 14981 / /
/

کیفیت لباس بچه گانه را در اولویت قرار دهید

بچه‌ها به علت اینکه سریع تغییر سایز می‌دهند، بیشتر از بزرگترها به لباس نیاز دارند. با توجه به انواع طرح‌ها، مدل‌ها و فروشگاه‌های لباس بچه گانه، انتخاب بهترین جنس کار نسبتاً دشواری است. با این حال در ادامه سعی می‌کنیم نکاتی را به شما بگوییم که خرید را برایتان راحت‌تر کند.

لباس بچه

 

بچه‌ها عموماً جنب و جوش زیادی دارند، بنابراین دوام و کیفیت دوخت لباس مخصوصاً برای استفاده روزمره و هنگام بازی بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که لزوماً لباسی که از پارچه با کیفیت تولید می‌شود نباید گران باشد و بر عکس، اگر یک لباس کودک گرانقیمت بود به معنی با کیفیت بودن پارچه آن نیست. شما پیش از خرید می‌توانید کیفیت آن را بررسی نمایید. اگر هم اینترنتی خرید می‌کنید اطلاعات کامل را از فروشنده بپرسید. پارچه‌های با کیفیت و بادوام عموماً ضخیم‌تر هستند. اگر با نگه داشتن پارچه لباس بچه گانه در جلوی نور به خوبی بتوانید پشت آن را ببینید، پس نمی‌تواند مقامت بالایی در برابر سایش و پارگی داشته باشد.

پارچه‌های نرم را انتخاب کنید

کودکان معمولاً در برابر پوشیدن لباس‌های خشک و زبر مقاومت می‌کنند. این موضوع مخصوصاً برای نوزادان تازه به دنیا آمده که پوستی بسیار حساس دارند، حیاتی‌تر است. پارچه‌های تولید شده از نخ پنبه ای نرم بوده و به پوست اجازه تنفس می‌دهند. اگر به چیزی گرم‌تر برای نوزادتان نیاز داشتید می‌توانید از لباس‌های تولید شده از پشم گوسفند استفاده کنید.

دوخت لباس را چک کنید

کوک‌های شل و درزهای نامناسب نشانه این هستند که یک لباس دوخت بدی دارد. به همین دلیل این نوع پوشاک، مخصوصاً پس از چندین بار شستشو زیاد دوام نمی‌آورند و زود باز می‌شوند. بنابراین پیش از خرید، دوخت نواحی که فشار بیشتری را تحمل می‌کنند را با دقت بررسی کنید. همچنین دقت کنید که درزها دارای نخ‌های اضافه نباشند تا به پوست حساس کوکان آسیبی نرسد.

مراقب لوازم آویزان شده به لباس بچه گانه باشید

مراقبت باشید بر روی لباس و در نواحی مرتبط با پوست از اکسسوری‌ها و یا لوازمی استفاده نشده باشد که باعث ساییدگی و یا تحریک پوست گردد. شاید یک وسیله به زیباتر شدن و یا زرق وبرق بیشتر کمک کند اما وقتی به پوست آسیب برساند انتخاب مناسبی به نظر نمی‌آید. از طرف دیگر مراقب وسایل و لوازم دوخته شده به لباس باشید. کودکان نوپا علاقه زیادی به خوردن اشیا مختلف دارند، به همین خاطر از محکم بودن دوخت آن‌ها اطمینان حاصل کنید تا کودک نتواند آن را قورت دهد.

دکمه لباس را چک کنید

دکمه‌های شل نشان دهنده این هستند که یک لباس احتمالا کیفیت خوبی ندارد. آن‌ها همچنین خطر بزرگی برای خفگی کودک به شمار می‌روند، بنابراین از محکم بودن آن‌ها مطمئن شوید.

لباس‌های با کیفیتی برای مدرسه انتخاب کنید.

به عنوان یک قاعده کلی اگر انتظار دارید یک لباس دوام زیادی داشته باشد، پس باید موقع خرید لباس با کیفیت‌تری انتخاب کنید. لباس‌های مدرسه در طول سال بارها پوشیده شو شسته می‌شوند. بنابراین اگر هنگام خرید دقت نکنید باید در طول سال چندین بار به فروشگاه لباس بچه سر بزنید.

سایز لباس بچه گانه

اندازه بودن لباس بچه اهمیت زیادی دارد. اگر سایز کوچکتر انتخاب کنید، کودک آن را نمی‌پوشد و یا زود پاره می‌شود. اگر سایز خیلی بزرگ‌تر باشد، مطمئنن جلوه خوبی در تن او نخواهد داشت. بنابراین پیش از خرید از فروشگاه‌های اینترنتی لباس بچه گانه و یا خرید حضوری، بر روی یک کاغذ اندازه‌های مناسب او را یادداشت کنید. اگر برای کودک دیگری قرار است هدیه بخرید، حتما از والدین او مشورت بگیرید. شاید بتوان کودک را همراه خو به فروشگاه برد تا اندازه لباس را با او چک کنید، اما این کار برای بچه‌های خیلی کوچک اصلا کار راحتی نیست. اگر هم بین دو سایز مردد شدید، حتما سایز بزرگتر را انتخاب کنید، مخصوصا اگر قرار است برای یک نوزاد تازه به دنیا آمده و یا نوپا خرید کنید، زیرا آن‌ها به سرعت رشد می‌کنند.

لباس بچگانه

رنگ لباس کودک

شما نمی‌توانید خیلی روی تمیز نگه داشتن لباس به کوک تاکید کنید زیرا آن‌ها ذاتاً بازیگوش و بی نظم هستند. بنابراین به جای نگرانی از کثیف شدن لباس‌های روشن، برای او لباس‌ها با رنگ تیره و یا طرح شلوغ‌تر انتخاب کنید که لکه را راحت نشان ندهد.

به نظر کودک اهمیت بدهید

 

شاید کودک شما سر رشته ای در مد و زیبایی شناسی نداشته باشد، اما انتخاب لباسی که او دوست دارد، استفاده همیشگی از آن را تضمین می‌کند. انتخاب لباس‌های مورد علاقه کودک، مخصوصاً آن‌هایی که سن کمتری دارند، فرایند پوشیدن لباس را برای شما راحت‌تر می‌کند.

لباس بچه گانه ای بخرید که راحت پوشیده شوند

این موضوع به ویژه برای نوزادان و یا کودکانی که تازه لباس پوشیدن را یاد گرفته اند بسیار اهمیت دارد. لباس‌های با کمر کش دار، دکمه‌های بزرگ و یقه کشسان و باز انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را تعویض کنید. اگر برای یک نوزاد یا کودک نوپا خرید می‌کنید، به یاد داشته باشید که آنها به ندرت یک جا می‌نشینند. زیپ‌ها لباس پوشیدن کودکی را که در حال چرخش است راحت‌تر می‌کند. نوزادان تازه متولد شده هم باید مرتباً لباس خود را عوض کنند. بنابراین لباس‌های زیپ دار بهترین انتخاب هستند. از خرید لباس‌هایی که دارای دکمه در پشت لباس هستند جدا خودداری نمایید.

لباس فصلی

لباس‌های فصل سرد را بزرگتر بخرید

بچه‌ها همیشه در حال رشد هستند. یک سال رشد می‌تواند منجر به چندین سانت افزایش قد شود. به همین خاطر لباس‌های فصلی، مانند کاپشن ممکن است فقط یک فصل دوام بیاورند. با توجه به این مورد در صورت امکان این نوع لباس‌ها که فقط قابل استفاده در فصل سرما هستند را یک سایز بزرگ‌تر بخرید که حداقل 2 سال دوام بیاورند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.