کد خبر : 15085 / /
/

یکی از کشورهایی که امروزه موردتوجه بسیاری از مهاجران قرارگرفته، کشور گرجستان است. راه­‌های گوناگونی برای مهاجرت و دریافت اقامت این کشور وجود دارد که یکی از این راه­‌ها خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان است. کشور گرجستان با زیرساخت­‌های اقتصادی باثبات، هزینه زندگی پایین و ... یکی از بهترین مقصدهای مهاجران خواهد بود. در ادامه مقاله قصد داریم تا در مورد خرید ملک در گرجستان و انواع راه‌­های سرمایه گذاری در گرجستان، بیشتر صحبت کنیم. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

درباره کشور گرجستان

کشور گرجستان به واسطه سیستم جمهوری و به‌طور متمرکز اداره می­‌شود و همین امر موجب شده تا از زیرساخت اقتصادی بالایی برخوردار باشد. هزینه زندگی کردن در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و همچنین میزان درآمد کارمندان و شاغلان نیز در سطح متوسطی قرار دارد. پایتخت این کشور شهر تفلیس است که از سالیان گذشته میزبان ایرانیان زیادی از سراسر نقاط جهان بوده و یکی از راه­‌های دریافت اقامت و شهروندی از طریق خرید ملک در گرجستان دیوار است که منجر به اقامت دائم برای افراد خواهد شد.

انواع روش مهاجرت به کشور گرجستان

راه­‌های گوناگونی برای مهاجرت و دریافت شهروندی این کشور وجود دارد. انواع روش‌­های اخذ اقامت گرجستان به شرح زیر است:

  • اخذ اقامت از طریق کار در گرجستان (ویزای D1)
  • اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کشور گرجستان (ویزای D2)
  • اخذ اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان (ویزایD5)
  • اخذ اقامت از طریق الحاق به خانواده (ویزای نوع D4)

اقامت گرجستان با خرید ملک

همان‌طور که گفتیم یکی از راه­‌های اخذ اقامت و ویزای این کشور از طریق خرید ملک است. افراد خارجی با رعایت قوانین و مقررات این کشور می­‌توانند همانند دیگر شهروندان اقدام به خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان نمایند. هرگونه ملک آپارتمانی یا ویلایی و یا خرید رستوران و هتل­‌های کشور گرجستان درنهایت منجر به اقامت و تابعیت این کشور خواهد شد. در چندین سال اخیر زمین­‌های کشاورزی نیز در میان این موارد قرار داشت؛ ولی از سال 2017 به بعد برخی از قوانین تغییر کرد و این امکان برای اتباع خارجی برداشته شد.

در صورت خرید ملک و نفروختن آن به مدت 6 سال می‌­توانید اقدام به اقامت دائم و تابعیت کشور گرجستان نمایید. نکته قابل‌توجه برای دریافت اقامت این کشور این است که امکان تابعیت دوگانه در این کشور وجود ندارد؛ یعنی با دریافت تابعیت کشور گرجستان لازم است که تابعیت قبلی خود را کنار بگذارید و امکان داشتن همزمان تابعیت دو کشور وجود ندارد.

شرایط خرید ملک در گرجستان 2022

اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک در گرجستان شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. اگر شما در این کشور اقدام به خرید ملکی کنید که کارشناسان مؤسسات بانکی این کشور،  قیمت این ملک را بیش از صد هزار دلار ارزیابی کنند، در این صورت یک اقامت موقت یک‌ساله به شما تعلق خواهد گرفت که در صورت نفروختن و نگهداری ملک پس از 6 سال قابل تمدید خواهد بود. در این نوع اقامت علاوه بر خودتان، همسر و فرزندتان نیز از اقامت دائم کشور گرجستان بهره‌مند می‌­شوند که انجام تمام مراحل برای اخذ اقامت حدود 300 دلار برای هر فرد هزینه دارد.

مدارک لازم برای خرید ملک در گرجستان

برای خرید ملک در گرجستان افراد باید مدارک و سندهایی را آماده‌سازی کنند. از مهم‌ترین مدارک برای خرید ملک در گرجستان، نداشتن هیچ‌گونه سو پیشینه کیفری است که برای دولت گرجستان اهمیت بسیار زیادی دارد. داشتن پاسپورت بااعتبار و همچنین ارائه پرینت حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی جهت خرید ملک نیز از ضروریات این امر خواهد بود. همچنین داشتن دو قطعه عکس پاسپورتی و کارت شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) و تأیید سه شهروند گرجستانی از دیگر شرایط و مدارک اقامت گرجستان با خرید ملک است.

نکات خرید ملک در کشور گرجستان

  • داشتن بودجه‌­ای حدود صد هزار دلار برای خود و خانواده جهت اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک در گرجستان از ضروریات این امر است.
  • پس از گذشت 6 سال از اخذ اقامت موقت، می‌­توانید اقامت دائم را کسب کنید.
  • کشور گرجستان در زمینه علمی در رتبه برتری قرار دارد و فرزندان شما در آینده می‌توانند از مدارس و دانشگاه‌های معتبر این کشور بهره‌مند شوند.
  • خرید ملک در گرجستان به دلیل تورم پایین در این کشور ممکن است دارای ریسک باشد و پس از گذشت چند سال به دلایل مختلفی کاهش قیمت پیدا کند.
  • امنیت این کشور بسیار بالا بوده و آمار جنایات در کشور گرجستان تقریباً صفر است.
  • ارزش‌افزوده ملکی که خریداری می‌کنید به‌طور سالیانه معمولاً بیش از 10 درصد خواهد بود.

قیمت املاک در کشور گرجستان

در کشور گرجستان فروش آپارتمان و خانه به دو صورت است. نوع اول آپارتمان‌هایی هستند که به آن گرین می‌گویند که این نوع آپارتمان‌ها با وسایل کامل منزل فروخته می‌شود. دسته دوم آپارتمان‌ها، نوع وایت هستند که هیچ‌گونه وسایل منزلی در آن‌ها وجود ندارد. میانگین قیمت خرید ملک در گرجستان 2022 و در شهر تفلیس از 5 هزار دلار شروع‌شده و تا 100 هزار دلار وجود دارد. بهترین روش خرید ملک در این کشور خریدن یک آپارتمان وایت از سازندگان آن است که با کمترین قیمت می‌توان آن را به آپارتمانی گرین تبدیل کرد؛ زیرا روند دلالی در این کشور موجب افزایش قیمت در خرید ملک در گرجستان خواهد شد. بنابراین خرید ملک از سازندگان آن موجب کاهش قیمت آن می‌شود.

نتیجه‌گیری

امروزه گرجستان یکی از مقصدهای معروف و برتر در زمینه خرید ملک است. روش‌های گوناگونی برای اخذ اقامت این کشور همچون اخذ اقامت از طریق کارآفرینی، اخذ اقامت از خرید ملک در گرجستان، اخذ اقامت از طریق الحاق به خانواده و ... وجود دارد. این کشور دارای امنیت بالا و ثبات اقتصادی مناسبی است و همچنین درآمد افراد نیز در سطح متوسطی قرار دارد. فروش آپارتمان و خانه نیز در این کشور به دو صورت گرین و وایت وجود دارد که آپارتمان‌های گرین به‌صورت مبله و با وسایل فروخته می‌شوند و آپارتمان‌های وایت بدون هیچ وسایلی فروخته خواهند شد. بهترین روش خرید ملک نیز در این کشور، خرید از سازندگان ملک است؛ زیرا قیمت آن بسیار کاهش پیدا می­‌کند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.