کد خبر : 15346 / /
/

شیر فشارشکن از انواع شیرآلات صنعتی می باشد که جهت تنظیم و ثابت نگه داشتن فشار سیالات مایع و گاز در مسیر پایپینگ استفاده می شود .

شیرآلات زیادی در صنعت را می توان یافت که از انها جهت کنترل فشار و دبی استفاده می شود . همچون کنترل ولو ها ، اما شیر فشارشکن بر خلاف شیرهای کنترلی به صورت مکانیکی بدون نیاز به منبع انرژی ثانویه همچون اکچوئیتور های الکتریکی و پنوماتیکی ، عمل کاهش فشار جریان را صورت می دهند . شیر فشارشکن با توجه به عدم نیاز به سیستم های کنترلی گران قیمت ، در صنایع طرفدار زیادی دارد . چرا که هم از جهت قیمتی بسیار با شیرهای کنترل ولو و ادات جانبی اختلاف قیمت دارد . همچنین در شرایط قطع برق یا پمپ باد با توجه به عدم نیاز به آنها ، همچنان در مدار باقی و عملیات ثابت نگه داشتن فشار ادامه می دهد.

عملکرد شیر فشارشکن در حالی ساده می باشد که بسیار کاربردی در صنعت است . با نصب شیر فشارشکن بر روی پایپینگ سیالات مایع و گاز ، بعد از تنظیم شیر بر روی رنج فشار مشخص ، عمل کاهندگی و ثابت نگه داشتن فشار را انجام می دهد . مادامی که فشار و جریان بر روی خط برقرار باشد ، شیر فشارشکن مقدار خروجی را بر روی فشار تنظیم شده نگه می دارد . همچنان در مدل های شیر فشارشکن پایلوت دار با نوسانات فشار در ورودی ، خروجی مجدد به صورت اتوماتیک تنظیم می شود و نیازی به تنظیم مجدد نیست.

شیر فشارشکن در واقع هم بعنوان شیر کاهنده فشار و هم بعنوان شیر ایمنی محسوب می گردد . در برخی مواقع فشار در پایپینگ رنج مشخصی را دارد و گاها به صورت ناگهانی از منبع با افزایش فشار روبه رو خواهند شد . با نصب شیر فشارشکن ، مقدار افزایش فشار به مصرف کننده انتقال نمی یابد و مانع خسارت می شود و نهایتا فشار منبع به حالت قبل بر می گردد . اما در با توجه به تعدد مصرف کنند های سایت که هر یک در مکانی با فاصله گوناگون از منبع حریان هستند و ممکن است نیازهای فشار نیز در آنها متغییر باشد . در این مواقع شیر فشارشکن به صورت دائم فشار بالا دست را به اندازه مشخص شده به مصرف کننده انتقال می دهد و ممکن است جهت تجهیزات گوناگونی که نصب شده باشد که هریک نیاز به فشار متفاوتی داشته باشد.  به جهت مشاهده کامل این مقاله بر روی لینک شیر فشارشکن کلیک نمایید.

 

شیر فشارشکن

همچنین در ادامه به معرفی دو نمونه شیر فشارشکن پرداخته ایم :

شیر فشارشکن PCV 3902

شیر فشارشکن عیوض تکنیک در مدل فلنجی جهت سیال بخار با نام اختصاری شیر فشارشکن ۳۹۰۲ ارائه می گردد . این شیر PVC VALVE جهت تقلیل و یا کاهش فشار بخار در خطوط مختلف می باشد . PVC3902  از انواع شیر کاهنده ی فشار دیافراگمی می باشد . این مدل از شیر بخار از سایز 1/2 الی 3 اینچ با کانکشن فلنجی در استاندارد DIN و ANSI  تولید می گردد . در استاندارد DIN این ولو با متریال چدن در GG25 , GGG-40.3 و یا استیل SS316 ساخته می شود . در استاندارد ANSI نیز با متریال فولاد A216WCB کلاس 150 و یا 300 طراحی می گردد. جهت بررسی جزئیات بیشتر و سفارشگذاری بر روی لینک شیر فشارشکن PCV3902 عیوض تکنیک کلیک نمایید.

هدفی اصلی استفاده از شیر فشارشکن عیوض تکنیک تقلیل فشار بخار به میزان دلخواه می باشد . این کاهنده در رنج های تنظیمی با خروجی 0.2 الی 1 بار ،  0.8 الی 2.5 بار ، 2 الی 5 بار ، 4.5 الی 10 بار و نهایتا 8 الی 16 بار ارائه می گردند . این فشارشکن در حالت عادی نرمال بار NO می باشد ، که با فزایش فشار وردی دهانه شیر به تدریج بسته شده و سرآخر به میزان فشار دلخواه ، ثبیت می گردد .

شیر فشارشکن ۳۹۰۲ عیوض دارای یک منبع کندانس یه به قولی قمقمه جانبی می باشد ، که جهت بالا رفتن عمر شیر باید همیشه پر از آب باشد . بخار قبل از برخورد با دیافراگم با آب داخل منبع برخورد کرده و همین عمر مانع سوختن دیافراگم می شود. همچنین مدل نصب این ولو به بر روی خطوط افقی با در نظر گرفتن اکچوئتور به سمت زمین می باشد. اصطلاحا سر و ته باید نصب گردد.

شیر فشارشکن عیوض

شیر فشارشکن PCV2335

شیر فشارشکن پایلوت دار عیوض تکنیک با کد اختصاری PVC2333 عیوض ارائه می گردد . این شیر کنترلی جهت کاهش و ثابت نگه داشتن فشار مورد استفاده قرار می گیرد و مناسب سیالات مایع و گازی غیر قابل اشتعال می باشد . سیالات همچون آب ، سوخت ها ، هوا ، بخار ، لبنیاتی و دهها موارد دیگر . شیر فشارشکن PVC 2333 عیوض همانطور که اشاره شد از نوع پایلوت دار می باشد . مهترین نقش شیر فشارشکن پایلوت درا عیوض تکنیک Pressure Control Valve Pilot در ثابت نگه داشتن فشار خروجی با وجود متغییر بودن فشار در ورودی شیر می باشد.

شیر فشارشکن PVC2333 پایلوت دار عیوض در دو سایز DN125 و DN150 در استاندارد DIN و رنج فشار PN16 و PN40 و نیز در استاندارد ANSI کلاس 150 و 300 ارائه می گردد . البته عیوض تکنیک جهت سایز های کوچکتر دو نوع فشارشکن فلنجی بخار ۳۹۰۲ و شیر فشارشکن ۴۱۲۳ را معرفی نموده است که فروش آن نیز در مارتینگ دیجی بخار صورت می پذیرد . جهت بررسی جزئیات بیشتر و سفارشگذاری بر روی لینک شیر فشارشکن PCV2333 عیوض تکنیک کلیک نمایید. ماکزییم تحمل دمای شیر فشارشکن PVC2333 عیوض نیز 220 درجه و 350 درجه سانتیگراد می باشد . متریال های قابل طراحی نیز در استاندارد DIN متریال چدن GG25 ، چدن داکتیل GGG40 و استیل SS316 می باشد . همچنین در استاندارد ANSI ، متریال پایه ی ولو از  فولاد A216WCB در نظر گرفته شده است .

شیر فشارشکن PVC2333 پایلوت درا عیوض PVC محدوده فشار خودر را با شیرفشارشکن PRV40 کنترل می نمایید . شیر فشارشکن  PVC2333 در حالت عادی نرمال باز NO می باشد ، که با افزایش فشار ، خروجی شیر نیز به تدریج بسته می گردد و نهایتا فشار را ثابت نگه می دارد .

شیر فشارشکن PVC2333 عیوضمنبع : دیجی بخار    www.DigiBokhar.ir

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.