کد خبر : 17535 / /
/

وکیل متخصص امور کیفری

در این متن در رابطه با جرایم کیفری و پرونده های مرتبط با ان توضیح کلی داده شده است. همچنین در رابطه با شناسایی و انتخاب وکیل متخصص کیفری به شما خواهیم گفت. لازم است بدانید متاسفانه حرفه ای وکالت در ایران انچنان که لازم است به صورت استاندارد ممیزی نمیگردد. لذا زحمت ان گردن مراجعین می باشد. با مطالعه متن زیر راه های انتخاب وکیل متخصص امور کیفری را به شما میگوییم. همچنین با مراجعه به صفحه وکیل در مشهد میتوانید به صورت مستقیم با وکلای دما در ارتباط باشید. 

وکیل متخصص امور کیفری

نکته اول اینکه وکلا از دو نهاد مختلف پروانه وکالت دریافت میکنند. کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضائیه . کار اموزان، پس از گذراندن دوره ای مشخص که معمولا دو سال می باشد و یکسری ازمونهای حقوقی پروانه پایه یک دریافت میکنند. اما در بحث تخصص خاصی در این دوره مطرح نمی باشد. در واقع وکلا پس از دریافت پروانه وکالت با توجه به شرایط و علایق خود حوزه مشخصی را انتخاب میکنند. به عنوان مثال به وکلایی که پرونده های طلاق و مهریه را انجام میدهند وکلای خانواده گفته میشود. در این بین برخی از وکلا با توجه به روحیات و یا کسب تجربه در همکاری با سایر وکلا و موسسات حقوقی، پرونده های کیفری انجام میدهند. که به انها وکلای متخصص امور کیفری گفته میشود. 

وکیل کیفری به چه وکیلی گفته میشود

وکیلی که  به صورت تخصصی در امور کیفری فعالیت دارد گفته میشود. این امور از کیفری دو، گرفته مانند ضرب جرح ، تهمت ، تهدید ، تخریب و غیره تا کیفری یک مانند قطل همه این موارد را شامل میگردد. همچنین یکسری وکلا به صورت تخصصی در حوزه مواد مخدر فعالیت میکنند . فعالیت تخصصی این افراد پیرو اشنایی کامل به قوانین مرتبط و دسترسی به متهمین چنین جرایمی می باشد. 

حق الوکاله وکیل کیفری

روابط مالی وکیل دادگستری (دعاوی) و موکل تابع قرارداد فی مابین است. ماده ۱ آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری اینگونه بیان میکند: « قرارداد حق‌الوکاله طبق ماده ۱۹ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصـوب سـال ۱۳۳۳ بین وکیـل و موکل معتبر است. در تعیین حـق‌الوکالـه در صورتیکه قرارداد در بین نباشد، در مورد محکوم علیه، مالیات و سهم تعاون این تعرفه معتبر خواهد بود چنانچه قرارداد حق‌الوکاله کمتر از میزان تعرفه وکالتی باشد در مورد محکوم علیه مبلغ کمتر ملاک خواهد بود" .

در پایان جهت جستجوی وکیل کیفری خوب میتوانید به صفحه وکلای دادیاران به نشانی مراجعه کرده و یا با تماس با وبسایت دادیاران و درخواست مشاوره بدهید .

بهترین وکلای کیفری در شرق کشور

دادیاران با همکاری وکلای متخصص امور کیفری با راه اندازی دفاتر کیفری تخصصی در مشهد و شهرستان های همجوار امادگی پاسخگویی به مراجعین محترم می باشد. در صورتی که دچار مشکل کیفری شده اید و یا اینکه از شما شکایت کیفری صورت گرفته است حتما به وکلای و کارشناسان ما مراجعه و مشاوره اولیه دریافت کنید.

پرونده های دیات

انواع دیات در قوانین ایران به صورت زیر می باشد:

دیه قتل: دیه کامل یک نفس ، معادل یک مرد مسلمان .

دیه اعضای بدن: دیه ای که به دلیل از بین رفتن یکی از اعضای بدن مطالبه میشود . اگر از آن عضو فقط یکی وجود داشته باشد دیه کامل و اگر دو عضو وجود داشته باشد به صورت نصف دیه کامل برای هر کدام قابل مطالبه است .

دیه منافع اعضا: هرگاه عضوی از بین نرود اما فرد برخی از حواس خود را از دست دهد مانند شنوایی دیه آن باید پرداخت شود . دیه منافع شامل مواردی همچون دیه عقل ، دیه شنوایی ، دیه بینایی ، دیه بویایی و دیه صوت و گویایی است .

 

دیه جراحات: به میزان جراحت در فرد مانند خراش ، پارگی ، تورم و کبودی.

همچنین  دیه به دو گروه دیه مقدر و دیه غیر مقدر یا ارش تقسیم می گردد:

  • دیه مقدر که میزان دقیق آن در تمام زمانها و مکان ها مشخص می باشد.
  • ارش دیه ای است که با در نظر گرفتن شرایط و با
  •  نظر کارشناس مربوطه تعیین می گردد.

 میزان دیه اقلیت های دینی بر طبق ماده ۵۵۴ قانون مجازات اسلامی، مانند دیه مسلمانان است. در صورت به نتیجه نرسیدن مطالبه دیه از طریق شکایت کیفری، طرح موضوع از طریق دادخواست حقوقی قابل پیگیری است. در هر شهرستان معمولا وکلای متخصص دیات حضور دارند که معمولا جهت دیه تصافدات و یا ضربی جرح فعالیت میکنند. در صورتی که نیاز به مشاوره کیفری دیه دارید با وکیل کیفری در مشهد تماس بگیرید. 

تهمت ، تهدید ، افترا

 تهدید به معنای ترساندن و بیم دادن می باشد و جرم ان مجبور ساختن دیگری به ارتکاب جرم یا گرفتن مال است. در این صورت چنانچه ترس از عاقبت فعل یا ترک فعل مذکور، فاعل را مطیع تهدیدکننده کرده باشد، جرم تهدید رخ می دهد. عناصر تهدید در قانون جزا جهت انجام جرم شامل چهار جزء می باشد.

  • شرایط تحقق تهدید به ویژگی های روحی و روانی طرفین بستگی دارد.
  • امری که در تهدید به انجام یا ترک آن دستور داده می شود  باید به ذاته مغایر قانون یا مخالف میل باطنی تهدید شونده باشد.
  • تهدید باید  از روی عمد انجام گردد.
  • فعل تهدید جان و مال و شرف و آبروی فرد تهدید شونده را مد نظر داشته باشد.

نسبت دادن جر‌‌می‌ به دیگری بدون توان در اثبات آن را در مسائل حقوقی، افتراء گویند.طبق ماده ۶۹۷  بخش تعزیرات قانون مجازات اسلا‌‌می‌، شخصی که به وسایل اوراق چاپی وخطی، چاپ در روزنامه و جراید، صحبت در مجامع عمو‌‌می‌ و سایر راه ها امری را به فردی دیگر نسبت دهد که نتواند ان را اثبات کند، مجازات خواهد شد. غیر از موارد حدی،  محکومیت ان بین ۱ ماه تا ۱ سال حبس و حداکثر تا ۷۴ ضربه شلاق و یا یکی از آنها محکوم می باشد. 

تجاوز ، رابطه نامشروع ، شرب خمر

تجاوز جنسی که در سیستم قضایی ایران" زنای به عنف " خوانده میشود، نزدیکی جنسی با فردی است که به این نزدیکی رضایت نداشته است. تجاوز جنسی از طریق چهار مرتبه اقرار، شهادت چهار مرد و علم قاضی قابل اثبات بوده و مجازات قانونی آن، اعدام می باشد. در رابطه با بحث تجاور باید بگوییم که شاکی قبل از هر ادعایی باید جوانب ان را بررسی کند. به دلیل حساسیت جرم و مجازات سنگین ان دادگاه سختی زیادی در اثبات و عدلع این جرم قائل می باشد. در رابطه با شکایات فوق لازم است که با متخصص حقوقی مشورت گردد. در این بین یک اقرار نااگاهانه و یا نادیده گرفتن برخی از شواهد کار را دشوار میکند. 

وکیل کیفری در مشهد

وکلای کیفری دادیاران

دادیاران یک مجموعه حقوقی در حوزه ارائه خدمات حقوقی می باشد. این خدمات شامل وکالت کلیه دعدوی از جمله خانواده ، امور جرایم ، املاک و اراضی و ... می باشد. همچنین ارائه مشاوره تخصصی به صورت اینترنتی و تلفنی ، انجام وکالتهای کاری و پیگیری اداری ، اجرائیات شامل جلب، تخلیه توقیف و انجام امور ثبتی می باشد. جهت ارتباط با وکلای کیفری دادیاران به ادرس dadyaran.ir  مراجعه کنید. 

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.