کد خبر : 18995 / /
/

 

اکثر مستاجران هر ساله از اردیبهشت تا شهریور ماه به دنبال فایل مناسب برای جا به جایی هستند، اما نرخ‌ بالای اجاره خانه توسط برخی از مالکان و کمبود فایل مناسب، یافتن آپارتمان ایده آل را برای آنها دشوار کرده است. اما راه حل چیست؟ ما یک خبر خوب برای مستاجران داریم! 

این روزها از هر سمتی که به وضعیت بازار اجاره خانه نگاه می‌کنیم به اعداد و ارقام باورنکردنی و نگران‌کننده می‌رسیم. از آنجایی که فصل بهار و تابستان فصل نقل‌وانتقالات در بازار مسکن است، نگرانی مستأجران به‌ لطف تورم‌های سرسام‌آور، دوچندان می شود. تا جایی که با مراجعه به بنگاه های املاک می توان نگاه بهت زده مستاجران از نرخ های جدید را نظاره گر بود .

البته برای جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ اجاره توسط برخی از مالکان، دولت به بنگاه های املاک دستور العملی صادر کرده که بر اساس آن بنگاه های املاک از قراردادهایی که سقف مجاز افزایش ۲۵ درصدی در آن رعایت نشده، خودداری کنند. اما این دستورالعمل یک جای سوال باقی می گذارد که آیا با توجه به تورم ۴۰ درصدی و تغییرات قیمت کالاهای اساسی می‌توان بازار اجاره را که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، کنترل کرد؟

اکثر مستاجران هر ساله از اردیبهشت تا شهریور ماه به دنبال فایل مناسب برای جا به جایی هستند، اما نرخ‌ بالای اجاره خانه توسط برخی از مالکان و کمبود فایل مناسب، یافتن آپارتمان ایده آل را برای آنها دشوار کرده است. اما یک خبر خوب برای مستاجران! 

با آقای املاک در سریعترین زمان ؛خونه مورد علاقتو پیدا کن!

وب‌سایت و سوپر اپلیکیشن آقای املاک که در همان ابتدای فعالیت خود توانست عنوان کاملترین و تخصصی ترین وبسایت ملکی را از سوی اتحادیه املاک کسب کند، با امکانات متنوع و بسیار پیشرفته خود، به جستجوکنندگان ملک این امکان را در اختیار قرار داده تا در سریعترین زمان ممکن، خانه ایده‌آل خود را به راحتی پیدا کنند.

شما به کمک وبسایت آقای املاک می‌توانید بدون هیچ دردسری ملک مورد نظر خود را در سراسر کشور چه برای خرید و فروش چه برای رهن و اجاره پیدا کنید. این اپلیکیشن ملکی با خدمات منحصر به فرد خود توانست دید مردم را نسبت به خرید، رهن و اجاره خانه وسیع تر کند و به نوعی دغدغه پیدا کردن ملک برای متقاضیان را از میان بردارد.

آقای املاک که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد با هدف کاهش اتلاف وقت و ارائه پیشنهادهای خاص در دسته بندی های متنوع برای متقاضیان پا در صنعت ساختمان گذاشت. با اینکه زمان زیادی از فعالیت این وبسایت و سوپراپلیکیشن ملکی نمی گذرد ، اما با خدمات به روز و متنوع خود توانست درصد قابل توجهی از بار مشکلات فعالان این حوزه بردارد و با ارائه خدمات ویژه نظر بسیاری از مردم و همچنین آژانس های املاک را به خود جلب کند و محیطی امن و مناسب برای متقاضیان و فعالیت آژانس‌های املاک فراهم کند.

افرادی که در جستجوی رهن و اجاره خانه هستند می توانند با ورود به صفحه اصلی وبسایت آقای املاک و کلیک بروی عنوان ( جستجو ) و سپس کلیک بر روی عنوان رهن و اجاره ، آگهی های مربوط به رهن و اجاره آپارتمان در کل شهر های کشور مانند (تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، چالوس، تبریز، رشت، کیش، اهواز و... )را مشاهده نمایند.

 همچنین جهت مشاهده آگهی های شهر یا محله مورد نظر باید در سمت راست صفحه مکان (شهر و یا محله) خود را انتخاب و نوع کاربردی مانند (مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی) مشخص نمائید، در مرحله بعدی با کلیک بر روی عنوان نوع ملک و تعیین انتخاب فیلتر ( آپارتمان، کلنگی، برج، ویلا، پنت هاوس، سوئیت ، زمین و مستغلات )، می توانید تمام آگهی ها را مشاهده کنید.

4

در قسمت پایین با انتخاب فیلتر مبلغ اجاره و رهن کامل، متراژ، سال ساخت، تعداد خواب ، نوع آگهی دهنده ( شخصی، مشاور، آژانس املاک ) و چینش بر اساس قیمت و در پایان با انتخاب گزینه اجاره روزانه ، اجاره مبله ، لینک دارها و داغ ترین ها خانه مورد نظر حودتون رو انتخاب کنید.

5

در کنار فیلترینگ دقیق وبسایت آقای املاک می‌توان به تنوع ابزارهای جستجو و سرچ ساده هوشمند آن نیز اشاره کرد. به گونه ای که اگر کاربر با هر میزان آگاهی یا به هر شکلی در سایت عبارت مورد نظر خود را تایپ کند سرچ به صورت هوشمند بهترین گزینه را به او معرفی خواهد کرد. حتی اگر فردی قادر به استفاده از فیلترهایی مانند تعداد اتاق خواب، متراژ نباشد با استفاده از جستجوی هوشمند این وبسایت می تواند به نتیجه‌ دلخواه خود برسد.

پلتفرم آقای املاک یک وبسایت تخصصی و پیشرفته در حوزه ملک است که می‌توانید در آن آگهی خرید و رهن و اجاره خانه خود را به‌صورت کاملا رایگان به ثبت برسانید. با آقای املاک دیگر نگران معامله با واسطه‌های غیرقانونی ملک را نخواهید داشت در این پلتفرم این امکان برای شما فراهم شده تا با کمک مشاوران معتبر و با سابقه خانه ایده آل خود را به سرعت پیدا کنید.

وضعیت نرخ اجاره بها در مناطق مختلف تهران 

متاسفانه در حال حاضر اجاره-آپارتمان-در-تهران تبدیل به یک معضل بزرگ برای مستاجران به ویژه اقشار متوسط و پایین جامعه شده است چرا که حقوق‌های دریافتی این اقشار کفاف مخارج زندگی را نمی دهد. این در حالی است که در برخی از محله های شمال تهران نرخ اجاره ماهانه یک خانه های ویلایی از درآمد چند ساله اکثر کارگران و کارمندان بیشتر است. به طور کلی قیمت نامتعارف مسکن با سیر صعودی خود ، باعث کاهش توان خرید مردم شده است.

این افرایش اجاره بها فقط مختص به مناطق شمالی پایتخت نیست، در برخی از مناطق غربی و شمال غربی نیز شاهد افرایش نرخ نجومی اجاره هستیم به عنوان مثال در منطقه ۲ شهرداری تهران اجاره-آپارتمان-در-سعادت-آباد بالاتر از میدان کاج، یک واحد مسکونی ۱۷۰ متری ۷ سال ساخت با یک میلیارد تومان رهن و ۶۰ میلیون تومان اجاره ماهانه معامله می‌شود. این در حالی است که در مهر ماه سال ۱۴۰۰ یک واحد مسکونی ۱۷۰ متری نوساز واقع در سعادت آباد با یک میلیارد تومان ودیعه و ۳۲ میلیون تومان اجاره معامله می‌شد.

همچنین در حال حاضر در مناطق غربی پایتخت برای اجاره-آپارتمان-در-بلوار-فردوس (شرق) ،باید برای یک واحد مسکونی ۱۱۰ متری با عمر بنای ۷ سال ۲۰۰ میلیون ودیعه و ۱۵میلیون تومان اجاره ماهانه پرداخت کرد.

کلام آخر:

امروزه بازار اجاره خانه در شرایط بسیار نابه سامان قرار گرفته است و از آنجایی که بازار مسکن مهم‌ترین بخش اقتصاد کشور به شمار می رود، اما متاسفانه هر سال با چالش‌های بیشتری رو به رو می‌شود که این خود باعث ناراحتی قشر بسیار گسترده جامعه از جمله مستاجران شده است. اما افزایش قیمت مسکن به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد که یکی از مهم ترین دلیل آن کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن است. البته برای کاهش آمار اجاره نشینی برخی از کارشناسان و فعالان بازار مسکن معتقدند افزایش تولید مسکن موجب به تعادل کشاندن بخش اجاره نشینی خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.