کد خبر : 11242 / /
/

یکی از مشکلاتی که در برخی از افراد بزرگسال و کودکان دیده می شود لکنت زبان است. یکی از موثر ترین روش ها برای درمان این مشکل، گفتار درمانی می باشد. این روش در کلینیک ها و مراکز معتبر توانبخشی انجام می گیرد. لکنت زبان در کودکان اگر درمان نشود ممکن است تا بزرگسالی همراه آنها باشد و باعث تضعیف اعتماد به نفس و برقراری ارتباط  آنها با دیگران در جامعه شود. گفتار درمانی به راحتی می تواند باعث درمان گرفتگی زبان شود. گفتار درمانگر به کمک سخن گفتن با کودکان سعی دارد به آنها برای بیان کلمات به صورت درست کمک کند. ما به شما توصیه می کنیم اگر در کودک خود لکنت زبان مشاهده کردید، فورا برای درمان وی اقدام کرده و به مرکز تخصصی درمان لکنت زبان جهت گفتار درمانی مراجعه کنید.

 

بهترین دکتر گفتاردرمانی تهران

 

لکنت زبان در کودکان

لکنت زبان یا گرفتگی زبان یک اختلال در صحبت کردن است و کودک شما به درستی و پیوسته نمی تواند کلمات را بیان کند. کودکان دچار لکنت زبان کلمات را با تکرار و طولانی ادا می کنند. لکنت زبان در کودکانی که در حال یادگیری حرف زدن هستند یک امر عادی تلقی می شود و جای نگرانی نیست؛ اما در برخی از مواقع ممکن است بر اثر وقوع یک حادثه صحبت کردن فرزند شما دچار اختلال شود در این صورت کودک شما دچار لکنت زبان شده و فورا باید برای درمان آن اقدام کنید.

لکنت زبان در کودکان ممکن است بر اثر وقوع یک حادثه مانند تصادف، یا تولید یک فرزند دیگر، از دست دادن پدر و مادر و... ایجاد شود. در برخی از موارد وجود اختلال در ژنتیک می توانید باعث گرفتگی زبان شود. در هر صورت لکنت زبان کودک نباید نادیده گرفته شود و باید برای درمان آن به کلینیک های گفتار درمانی مراجعه کنید.

 

بهبود سخن گفتن با گفتار درمانی !

گفتار درمانگر با بررسی های لازم و تشخیص نوع درمان سعی به بهبود تکلم فرزند شما شود. لکنت زبان یکی از مشکلات برای برقرای ارتباط افراد با یکدیگر است و وجود ان مانع از برقراری درست ارتباط افراد در جامعه با یکدیگر می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته تنها ۵ درصد از کودکان دچار لکنت زبان می شوند و با گفتار درمانی به راحتی درمان می شوند.

در لکنت زبان فر برای صحبت کردن به صورت طبیعی دچار مشکل می شود. گفتار درمانگر با بررسی علت به وجود آمدن لکنت زبان و آموزش افراد برای بهتر صحبت کردن سعی در درمان آنها دارد. در ادامه به بررسی بهتر گفتار درمانی برای لکنت زبان کودکان می پردازیم اما قبل از آن بهتر است علت های به وجود آمدن لکنت زبان را بررسی کنیم.

 

بهترین مرکز گفتاردرمانی لکنت زبان تهران

 

دلایل لکنت زبان در کودکان

همانطور که گفتیم لکنت زبان در کودکان ممکن است به دلایل مختلفی مانند موارد زیر ایجاد شود:

  • داشتن سابقه خانوادگی در لکنت زبان
  • رشد نامناسب کودک
  • از دست دادن عزیز
  • آسیب های مغزی
  • آسیب های احساسی
  • وجود مشکل در ژنتیک
  • قرار گرفتن در شرایط چالش برانگیز مانند سخن گفتن در جمعیت

برای تشخیص بهتر لکنت زبان کودک باید علائم این مشکل را بدانید تا با آگاهی کامل کودک خود را جهت درمان به کلینیک های درمانی ببرید.

 

علائم لکنت زبان در کودکان

برای تشخیص لکنت زبان کودک نیاز به اقدام خاصی نیست و تنها با بررسی علائمی که در ادامه خواهیم گفت، متوجه لکنت زبان کودک خود می شوید. همچنین گفتار درمانگر با بررسی های لازم متوجه میزان لکنت زبان کودک خواهد شد. برخی از علائم شایع لکنت زبان کودکان به شرح زیر هستند:

  • کودک به درستی نمی توان کلمات و هجاها را بیان کند.
  • مکث در هنگام سخن گفتن
  • بیان کلمات به صورت ناپیوسته
  • تیک عصبی
  • پلک زدن شدید
  • لرزش در دست و سر
  • مشت کردن دست ها
  • امتناع از صحبت کردن با دیگران

اگر علائمی مانند علائم بالا را در صحبت کردن فرزند خود مشاهده کردید بهتر است فورا برای درمان اقدام کنید زیرا درمان نشدن لکنت زبان به مرور زمان باعث تضعیف روحیه و اعتماد به نفس فرزند می شود.

 

درمان گرفتگی زبان از طریق گفتار درمانی چگونه است؟

گفتار درمانی یکی از روش های بسیار موثر برای بهبود بخشیدن ارتباط شفاهی، کلامی و اجتماعی افراد مبتلا به لکنت زبان است. به کمک این روش درمان افراد به راحتی می توانند مشکل خود را برطرف و با دیگران ارتباط برقرار کنند. هنگامی که به کلینیک های درمانی مراجعه می کنید، گفتار درمانگر طبق یک برنامه گفتار درمانی نقاط قوت و نقاط ضعف فرد در برقراری ارتباط با دیگران را مورد بررسی قرار می دهد.

در گفتار درمانی هدف هایی مانند بهبود گفتار فرد، تقویت مهارت های غیرکلامی مثل نشانه ها و حرکات، برقراری ارتباط با دیگران و... مورد بحث قرار می گیرند. گفتار درمانگر بر اساس سن افراد درمان های مختلفی را تجویز می کند و هیچگاه درمان دو فرد مشابه یکدیگر نیست.

گفتار درمانگر با درمان افراد مبتلا به لکنت زبان سعی در بهبود سخن گفتن آنها، ارتباط برقرار کردن با دیگران و داشتن اعتماد به نفس برای سخنرانی در جمع، را دارد. کودک با مراجعه به کلینیک های درمانی اعتماد به نفس مورد نیاز برای برخورد با مشکل گفتاری و جسارت لازم برای درمان را به دست می آورد. هر فردی که به لکنت زبان دچار است بر اساس توانایی هایی که دارد، نتیجه متفاوتی کسب می کند. درمان لکنت زبان به کمک گفتار درمانی زمان مشخصی ندارد و بسته به توانایی های فرد بیمار زمان درمان متفاوت است. اگر به سلامتی کودک خود اهمیت می دهید بهتر است گفتار درمانی را از سنین کودکی آغاز کنید تا کودک دچار لکنت زبان و سایر مشکلات گفتاری نشود.

 

دکتر متخصص گفتاردرمانی لکنت زبان

 

بهترین مراکز گفتار درمانی تهران

پیش از بردن کودک خود به مراکز درمانی بهتر است کلینیک گفتار درمانی مناسبی را بیابید. برای یافتن یک کلینیک خوب تنها نیاز است به سایت های معتبر مراجعه کنید. یکی از مراکز معتبر در جهت معرفی بهترین کلینیک های گفتاردرمانی تهران می توانید به مرکز دکتر حسینی سیانکی مراجعه فرمایید. مرکز مورد نظر یکی از بهترین کلینیک های گفتاردرمانی در تهران را معرفی می کند. این کلینیک با دارا بودن سابقه درخشان در درمان بیماری هایی مانند تاخیر گفتاری، اوتیسم، لکنت زبان و... توانسته اعتماد بسیاری از مردم را به خود جلب کند. در این کلینیک کادری مجرب و حرفه ای در زمینه درمان لکنت زبانم، افسردگی، اوتیسم و.... وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این کلینیک می توانید با شماره های ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲  با ما تماس حاصل فرمایید و بررسی های لازم را انجام دهید. 

 

منبع: بهترین کلینیک کاردرمانی و مرکز گفتاردرمانی تهران

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.