کد خبر : 7810 / /
/

اخبار کرونا| آمار کرونا| آخرین آمار کرونا| شمار مبتلایان به کرونا| آمار کرونای دلتا در کشور

​وزارت بهداشت آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در ایران را تا امروز بیست و هشتم شهریورماه اعلام کرد.

وزارت بهداشت آخرین آمار کرونا در ایران را تا امروز بیست و هشتم شهریورماه 1400 اعلام کرد. آمار کرونا در ایران با سرعت بخشیده شدن به واکسیناسیون روند کاهشی در میزان مرگ و میر داشته است.  با وجود کاهش آمار کرونا در ایران همچنان تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتیضروری است. آمار کرونا در ایران به شهروندان این اصل را تاکید می کند که همچنان وضعیت پاندمی کرونا خطرناک است.  آمار کرونا را می توانید در سایت خبر روز مشاهده فرمائید.

آمار کرونا

آمار کرونا در ایران

وزارت بهداشت اعلام کرد:تا کنون ۲۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۶۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۷۰۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۷۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۶۸ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۹۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۳۵ نفر رسید.

آمار کرونا « وضعیت کرونا در تهران »

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۷۶۴ هزار و ۹۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۷ هزار و ۱۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار کرونا / کرونا تیغش را از گلوی تهران برداشت/ آمار فوتی ها در تهران

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) گفت: آمار فوتی‌های کرونا در روزهای اخیر نسبت به ماه گذشته و روزهای سخت بهشت‌زهرا (س) کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

پیک پنجم کرونا یکی از سخت ترین و بحرانی ترین پیک های کرونا در ایران بود که موج ناشی از آن خانواده های زیادی را گرفتار کرد و قربانیان زیادی نسبت به پیک های قبلی بر جای گذشت. پیکی که اکنون از قله عبور کرده و به گفته مسوولان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا به روند نزولی رسیده است. سویه دلتای کرونا هم در این پیک جولان داد و به سرعت انتقال این بیماری دامن زد.

خوشبختانه طی روزهای اخیر سرعت واکسیناسیون در کشور بسیار افزایش یافته و گروه های سنی مختلف نوبت واکسیناسیون آنها رسیده است. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم اعلام کرد:  در روزهای اخیر شاهد کاهش تدریجی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم.

البته مسوولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان می گویند؛ واکسیناسیون تنها راه کنترل بیماری نیست، بلکه در کنار واکسیناسیون، مردم، صاحبان مشاغل و گروه‌ هایی که با این بیماری به نوعی سروکار دارند، باید رعایت شیوه‎ نامه‌های بهداشتی را مورد توجه جدی قرار دهند. اگر همه موارد با هم رعایت نشود، نمی توانیم شاهد کاهش جدی آمار ابتلا باشیم.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار کرونا / وضعیت کرونایی در تهران نارنجی

وضعیت تهران هم از دو روز پیش به حالت نارنجی درآمده و حتی فعالیت استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های استان تهران ازروز پیش مجدد آغاز شده است. البته به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران طبق آخرین رنگبندی اعلام شده تنها شهرستان استان تهران که هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد، شهرستان قدس است.

کاهش ۵۰ درصدی فوتی های کرونا در پایتخت

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) گفت: آمار فوتی‌های کرونا که تعدادشان در سازمان بهشت‌زهرا (س) تهران ثبت می‌شود در روزهای اخیر نسبت به ماه گذشته و روزهای سخت بهشت‌زهرا (س) کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

 آمار فوتی‌ها نزدیک به دو رقمی شدن است

وی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها نزدیک به دو رقمی شدن است، گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار ۱۰۰ نفر فوتی کرونا طی روزهای اخیر در بهشت‌زهرا (س) کفن و دفن آنها انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) خاطرنشان کرد: همچنین تعداد فوتی‌های غیرکرونایی حدود ۲۰۰ نفر بوده است.

وی بیان داشت آمار فوتی‌های کرونا در مرداد امسال متأسفانه رکورد زد و به گفته مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) عجیب‌ترین روزهای این سازمان را به خود اختصاص داد به طوری که آمار متوفیان به بیش از ۳۹۰ نفر در روز رسید که در طول ۵۱ فعالیت بهشت‌زهرا (س) بی‌سابقه بود.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه شاهد روند کاهشی فوتی ها در روزهای اخیر در پایتخت بوده ایم امیدواریم با سرعت واکسیناسیون و رعایت هر چه بیشتر پروتکل ها کرونا مهار شود.

وی افزود: مدیریت شهری همکاری جامع و کاملی با مجموعه وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا دارد و تلاش کرده ایم هماهنگی ها به بهترین نحو صورت گیرد. شهرداری زیرساخت های لازم را در اختیار مجموعه های مربوطه قرار داده و ظرفیت بیشتر هم در صورت نیاز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: سلامت شهروندان از موضوعات مهم و اولویت ها است و شهرداری، مدیرت شهری و شورای ششم در کنار مجموعه ها و دستگاه های دیگر در مقابله با کرونا و پیشگیری از این ویروس منحوس قرار دارد.

سویه دلتای کرونا نفس تهران را با جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون را در ماه گذشته بریده بود و هرچند کادر درمان با نیروی مضاعف و شبانه روزی تلاش کردند آمار مرگ را کاهش دهند، اما این کلانشهر رکورددار مرگ کرونایی شد. خوشبختانه اکنون کرونا تیغش را از گلوی تهران و بسیاری از شهرها برداشته و واکسیناسیون هم سرعت گرفته است. اما همچنان این ویروس منحوس در کمین است و هر نوع ساده انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند سبب موج دوباره آن شود. کارشناسان بهداشت و درمان می گویند؛ اینکه از یک پیک عبور می کنیم و تصور می‌کنیم همه خطرات رفع شده، تفکر گمراه کننده و اشتباهی است. اگر ما از قله پنجم عبور کنیم به این معنی نیست که از کنترل همه گیری عبور کرده ایم. لذا امیدواریم بزودی با اتمام واکسیناسیون و رعایت هر چه دقیق تر پروتکل ها شاهد تهرانی عاری از کرونا باشیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.