کد خبر : 5381 / /
/

در این ویدئو، هاشمی ادعای شورای نگهبان در ناتوانی جسمی و کهولت سن برای ریاست جمهوری که بهانه احراز نشدن صلاحیت اعلام شده بود را در عمل به چالش می‌کشد.

سخنان حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دوم احمدی نژاد درباره نقش او در تصمیم شورای نگهبان در تایید نشدن هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بار دیگر بحث نقش نهادهای بیرون از شورای نگهبان را در تصمیم آنان در اعلام عدم احراز صلاحیت تازه کرده است.

در این ویدیو که یک روز پس از آن تصمیم ضبط شده هاشمی رفسنجانی در آستانه 80 سالگی در حال ورزش و تن درست دیده می شود و ادعای شورای نگهبان در ناتوانی جسمی و کهولت سن برای ریاست جمهوری را که بهانه احراز نشدن صلاحیت اعلام شده بود در عمل به چالش می کشد.

هاشمی رفسنجانی اما در دقایق پایانی و روی همین نقاله، دلیل واقعی عدم احراز صلاحیت را موضوعی دیگر می داند و.به نیروهای نظامی و امنیتی نسبت می دهد و تصمیم شورای نگهبان را متأثر از اراده آنها توصیف می کند.

او می گوید گزارش های دریافتی وزارت اطلاعات که حاکی از پیروزی در مرحله اول با کسب بیش از 70 درصد آرا بود سبب شد این تصمیم را بگیرند.

هاشمی رفسنجانی در آن انتخابات با صبری تاریخی از واکنش مستقیم و افشای این موضوع در سطح عموم یا برخورد احساسی پرهیز کرد و زمینه پیروزی حسن روحانی را فراهم آورد هر چند دو سال بعد و در پی موفقیت در توافق برجام ماجرا را توضیح داد.

فیلم دیده نشده از واکنش آیت‌الله هاشمی به ردصلاحیتش در سال ۹۲

در این ویدیو که یک روز پس از تصمیم شورای نگهبان در رد صلاحیت هاشمی ضبط شده، او در آستانه ۸۰ سالگی در حال ورزش و تندرست دیده می‌شود.

در این ویدئو، هاشمی ادعای شورای نگهبان در ناتوانی جسمی و کهولت سن برای ریاست جمهوری که بهانه احراز نشدن صلاحیت اعلام شده بود را در عمل به چالش می‌کشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.