کد خبر : 1305 / /
/

عکس جنجالی از تولد سگ ماهور الوند را می توانید در سایت خبر روز مشاهده فرمائید

ماهور الوند دختر سیروس الوند کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. ماهور الوند در فیلم سینمایی دختر بازی کرد و بعد با فیلم های «ملی و راه های نرفتهاش» و «چهار راه استانبول» خوش درخشید. ماهور الوند در جشنواره تئاتر دانشجویی در زمینه تئاتر  فعالیت‌هایی داشته‌است به گونه‌ای که ۲ سال در این جشنواره شرکت کرده و هر دو بار کارهایش به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند. ماهور الوند در سال 1373 در تهران به دنیا آمد.   ماهور الوند فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است.

عکس جنجالی ماهور الوند 

ماهور الوند در «حرفه ای»

تصویربرداری سریال شبکه نمایش خانگی «حرفه‌ای» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی از هفته قبل در لوکیشن‌های پر شمار آغاز شده است.

به نقل از روابط عمومی سریال «حرفه‌ای»، سارا بهرامی، سیروان خسروی، ماهور الوند، زانیار خسروی و علی مصفا بازیگران این سریال هستند و به زودی چند چهره دیگر به جمع آن‌ها اضافه خواهند شد.

همچنین از دیگر بازیگران سریال «حرفه‌ای» می‌توان به مزدک میرعابدینی، المیرا دهقانی، مرتضی تقی‌زاده، اسما رمضانی اشاره کرد.

عوامل سریال عبارتند از؛ مدیرفیلمبرداری: مرتضی غفوری، مجری طرح: حسام فرهمند، طراح صحنه: آیدین ظریف، طراح گریم: سودابه خسروی، تدوین: عماد خدابخش، صدابردار: منصور شهبازی، برنامه ریز: کاوه صباغ زاده، طراح لباس: آرام موسوی، مدیر تولید: امید قربانی، طراح لوگو: محمد روح الامین، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، موسیقی: پیام آزادی، مدیر تبلیغات: محمدحسین هوشمندی، طراح موشن گرافیک: سوگل ضامنی ، اجرای موشن گرافیک : بهزاد مهردادی، جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، جلوه های ویژه بصری: پریسا اخلاقی، تصحیح رنگ : استدیو فام ، منشی صحنه: دنیا راد، دستیار اول کارگردان: مهدی فهیمی، دستیار اول فیلمبردار: سید میلاد حسینی دستیار اول صحنه: رضا عسگر خانی، تصویر بردار پشت صحنه: علی شهریاری، مدیر مالی: مهدی شمشیری، عکاس: امیرعلی نصیری

سریال «حرفه‌ای» با سرمایه گذاری پلتفرم نماوا و برای پخش به صورت انحصاری از اواسط تابستان ۱۴۰۰ آماده می‌شود.

سایر عوامل این سریال: گروه صحنه: شاهین صدیقی، بنامین ولی پور، گروه فیلمبرداری: احسان خدارحمی، سام شند آبادی ، محسن بجنوردی ، اسماعیل برجلو ، حمید مرادی ، گروه کارگردانی: محمد رضا جبلی ، مازیار قنبری، دستیار برنامه ریز: پریسا زیبا گروه صدا: نیما مهدی زاده ، مصطفی لطفی ،گروه لباس: مرضیه بامداد ماسوله ، هانا جابری نیا ، گروه گریم: لیدا ایرانی، فریبا مجیدی، هامین مرادی، گروه تدارکات: علیرضا یارمحمدی، پدرام دسکره ، عرفان  صفری ، وحید سیرجانی ، گروه حمل و نقل: محمود میرزائی ، علی مختاریان ، حمید مرادی ،حسن سخی ، عباس فرومدی ، حمید حاج رفیع ،رمضانعلی فطرتی ، علی اصغر امیری ، محمد رضا سرلک ، علی خشنود ، محسن صابر ، امیر صابر

عکس بچگی ماهور الوند

ماهور الوند

در خانواده هنرمند به دنیا آمده و پدرش سیروس الوند کارگردان قدیمی سینمای ایران میباشد او همچنین دارای یک خواهر بوده که آهو نام دارد.

معنی اسم ماهور : دو معنی دارد هم نام یکی از دستگاه های موسیقی است مانند شور و همایون و  … و هم به معنی دشت هم هست مانند اینکه می گویند تپه ماهور …

به دلیل اینکه در یک خانواده هنرمند بزرگ شده و پدرش کارگردان بوده به بازیگری علاقه زیادی پیدا کرد .

پدرش مهمترین استاد او در این زمینه بوده است که تاکتیک‌های هنر و بازیگری را به آموخت و در نتیجه او در دانشگاه رشته تئاتر انتخاب کرد تا مدرک تحصیلی معتبر این حرفه را به دست آورد.

زندگی خانوادگی ماهور الوند
ماهور الوند

تحصیلات

او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته بازیگری و کارگردانی دانشگاه آزاد تهران است.

کلاسهای بازیگری را به صورت تجربی سپری کرده و یکی از شاگردان استاد سمندریان می‌باشد و مدرک بازیگری را از این استاد دانشگاه دریافت کرده‌ است.

در دوران دانشجویی چند کار نمایشی را انجام داد و با همکاری مرحوم سمندریان چند نمایش را بازی کرد.

ازدواج و همسرش

ماهور الوند مجرد بوده و وارد زندگی زناشویی نشده است. او می‌گوید که تصمیم من برای ازدواج بسیار سرسختانه است و  میخواهم فعلا در عرصه بازیگری تمرکزم را قرار دهم.

عکس ماهور و سیروس الوند

شروع بازیگری

به صورت رسمی بازیگری را در سال ۱۳۹۴ در مقابل دوربین آغاز کرد فیلم سینمایی دختر به کارگردانی مهران کاشانی پا به عرصه سینما گذاشت.

در این فیلم سینمایی بازیگر نقش اول بود که در مقابل فرهاد اصلانی و مریلا زارعی به ایفای نقش می‌پرداخت.

او پیش از فیلم دختر جلوی دوربین نرفته بوده و برای بازی در این نقش هم از میان 400 نفری که برای تست بازیگری رفته اند، انتخاب می شود.

روزگاری که بازیگری را شروع کرده، بیشتر به تئاتر علاقه داشته، اما بعد از تجربه «دختر» می گوید به کارهای تصویری هم علاقه مند شده و می خواهد هر دوی این حوزه ها را با هم پیش ببرد.

فیلم دختر با بازی ماهور الوند برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته گشت و در ۷ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت سیمرغ بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد.

ماهور الوند

دختر جایزه گئورگ طلایی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرهاد اصلانی) در جشنواره بین‌ المللی فیلم مسکو ۲۰۱۶ را به دست آورد.

ماهور الوند به واسطه حضور در محیط‌های هنری از برگزاری تست‌های بازیگری خبر داشت و برای بازی در فیلم میرکریمی (کارگردان) به دفتر ایشان رفت و تست بازیگری داد و پس از مدتی کوتاه برای بازی در نقش اول فیلم دختر (فیلم_۱۳۹۴) انتخاب شد.

ماهور الوند

او دراین فیلم نقش ستاره را که دختری است که برای رسیدن به خواسته‌هایش دست به هر کاری می‌زند بازی می‌کند

فیلم ها

چهارراه استانبول (۱۳۹۶)

هت‌تریک (۱۳۹۶)

ملی و راه‌های نرفته‌اش (۱۳۹۵)

دختر (۱۳۹۴)

عکس و بیوگرافی ماهور الوند

افتخارات 

سال رده جشنواره کار نامزد شده نتیجه

۱۳۹۶ بهترین بازیگر نقش اول زن سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر چهارراه استانبول نامزد

۱۳۹۷ جایزه بهترین بازیگر زن سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر هت تریک برنده

زندگینامه ماهور الوند

فعالیت مستقل از پدر کارگردان

ماهور الوند

هم من و هم پدرم دوست داریم که اگر قرار است اتفاقی برای من در این سینما بیفتد از طرف خودم باشد و من بتوانم خودم به جایی برسم. دلیل آن هم همین است که من واقعا دوست دارم مستقل از پدرم بتوانم کار کنم و واقعا این تصور نباشد که پدر من چون کارگردان است من وارد سینما شده ام.

دوست دارم که کار خودم به صورت مستقل قضاوت بشود. رویای من این است که با همه کارگردان ها کار کنم.

او می‌گوید که یکی از آرزوهای من این است که با همه کارگردان های ایرانی همکاری داشته باشم و بتوانم فیلم هایی که بازی می کنم به جشنواره های بین المللی رفته و در نهایت سقف آرزوهای هم جایزه اسکار می باشد

رویای من این است که با کارگردان سخت گیر، منعطف، جوان، زن، باتجربه، فیلم اولی کار کنم که بعد از این بتوانم به شکل مشخص بگویم من در این زمینه یا از کار فلان کارگردان خوشم می آید. الان هیچ ایده ای ندارم

کریستوفر نولان را خیلی دوست دارم، شاید باورتان نشود ولی فیلم ممنتو  را ماهی یک بار می بینم و هنوز هم نکات تازه ای را در آن کشف می کنم و لذت میبرم

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.