کد خبر : 3163 / /
/

اولین عکس از امیر جعفری که بازیگر نقش میرزا آقاخان نوری، صدراعظم ناصرالدین شاه در سریال «جیران» شده است، منتشر شد.

امیر جعفری در شهریور ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. امیر جعفری دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه است. امیر جعفری بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان آموخت. امیر جعفری تا به حال پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده‌است. امیر جعفری بازیگری در سینما را در سال ۱۳۸۰ و با بازی در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» آغاز کرد. اولین حضور  امیر جعفری در تلویزیون بازی در مجموعه بدون شرح (مهدی مظلومی، ۱۳۸۰) بود. زوج او و فتحعلی اویسی در دو مجموعه بدون شرح و کمربندها را ببندیم (مهدی مظلومی، ۱۳۸۳) با استقبال فراوان مخاطبین مواجه شد.

امیر جعفری در نقش آقا خان نوری

اولین عکس از امیر جعفری که بازیگر نقش میرزا آقاخان نوری، صدراعظم ناصرالدین شاه در سریال «جیران» شده است، منتشر شد.

امیر جعفری امیر جعفری، بازیگر نقش میرزا آقاخان نوری، صدراعظم بدنام دوره ناصری، در سریال «جیران» شد. این مجموعه تلویزیونی را حسن فتحی برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌کند.

بهرام رادان، پری‌ناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، کتانه افشاری‌نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل‌کاشی، هومن برق‌نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن‌پور، فاطمه مسعودی‌فر،بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی و ... از جمله بازیگران این سریال تاریخی هستند. 

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…»

امیر جعفری

سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی احسان جوانمرد و حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه، قرار است سال ۱۴۰۰ در شبکه نمایش خانگی پخش شود. 

بیوگرافی امیر جعفری و همسرش و پسرش 

موضوع :بازیگران مرد ایرانی ، بازیگران و همسرانشان ، بیوگرافی بازیگران مرد

امیر جعفری بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر متولد 10 شهریور ماه سال 1353 در تهران می باشد و 43 سال سن دارد و اصالتا اهل ملایر است.

تحصیلات : وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان آموخت و او تا به حال پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده است.

وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1380 با حضور در فیلم نان عشق موتور هزار شروع نمود.

اما حضور او در تلویزیون با مجموعه بدون شرح در سال 1380 آغاز شده که از همان ابتدا با اولین سریال خود توانست به خوبی دیده شود و شناخته شود .البته او در این سریال دارای نقش طنز بود . وی با واسطه حضور در سریال میوه ممنوعه به کارگردانی حسن فتحی در سال 896 توانست جایزه بهترین بازیگری را از نگاه مردم بگیرد.

ازدواج و همسرش

امیر جعفری متاهل است و حدود 16 سال است که با ریما رامین فر که او هم از بازیگران زن سینما و تلویزیون است ازدواج کرده است و این زوج یک فرزند پسر نیز به نام آیین دارند که 10 سال سن دارد و در سال 86 متولد شد.

امیر جعفری

این زوج در یکی از تئاترهایشان با یکدیگر اشنا شدند و بعد از ان در سال 83 در سریال من یک مستاجرم با هم در آن مجموعه همبازی بودند. به گفته امیر جعفری دوره نامزدی شان حدود 8 سال طول کشیده است و دلیلش هم این بوده که وی از پس مخارج ازدواج در آن زمان بر نیامده بوده است.

بیوگرافی ریما رامین فر

ریما رامین فر متولد 1349 در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی تئاتر می باشد. از سال 71 در رشته تئاتر وارد دانشگاه شد.

امیر جعفری

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.