کد خبر : 5348 / /
/

سپند امیرسلیمانی فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری می باشد عاشق نوازندگی و موسیقی است ، پدرش و خواهرش از چهره های بنام سینما و تلویزیون هستند و ازهمسرش جدا شده و حالا مجرد است.

سپند امیرسلیمانی در سال ۱۳۵۶ متولد شد. پدر سپند امیرسلیمانی سعید امیرسلیمانی بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما است. خواهر سپند امیرسلیمانی کمند امیرسلیمانی نیز به حرفه بازیگری اشتغال دارد. سپند امیرسلیمانی در دوران کودکی در خانه‌ای اجاره‌ای در نزدیکی میدان توحید زندگی می‌کردند. سپند امیرسلیمانی بازیگری را از سنین کم و در آثار پدرش آغاز کرد و از جمله در نقش کوتاهی در فیلم چون ابر در بهاران (۱۳۶۹) ظاهر شد. 

کمند امیرسلیمانی می‌گوید، حال برادرش که پس از تزریق داروهای کرونا، به دلدرد شدیدی دچار و دوباره راهی بیمارستان شده بود، خوب است.

کمند امر سلیمانی ـ بازیگر  ـ درباره وضعیت سلامتی برادرش ـ سپند امیرسلیمانی ـ که یک عمل جراحی را پشت سر گذاشته است، گفت: برادرم عمل کرد و پس از چند ساعت، عملش موفقیت آمیز بوده و به بخش منتقل شده است. من خودم به دیدنش رفتم.

امیرسلیمانی درباره علت جراحی شدن برادرش توضیح داد: برادرم به کرونا مبتلا شده بود، وقتی ریه‌اش درگیر بیماری شد شروع به تزریق داروهای کرونا کردند. شامگاه گذشته دل درد خیلی عجیبی گرفت به نحوی که دوباره او را به بیمارستان بردیم. سیتی اسکن کردند و گفتند یک تکه از روده‌اش پاره شده است. البته من هنوز دکترش را ندیده‌ام که ببینم همین بوده است یا نه. گفته‌اند احتمال دارد عوارض ناشی از آمپول‌ها و یا مسکن‌های زیاد باشد.

عکسی که کمند امیرسلیمانی از سپند امیرسلیمانی در فضای مجازی منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است، «خدا رو شکر به بخش منتقل شد.»

امیرسلیمانی به این نکته اشاره کرد به محضِ اعلام ابتلایم در فضای مجازی با موجی از محبتِ مردم که همیشه نسبت به من در طول این سال‌ها داشتند، مواجه شدم؛ جالب است که این بار دوستان تازه‌‌ام یعنی کودکان و نوجوانان هم به من لطف داشتند؛ حتی با گریه برایم در دایرکت پیام می‌گذاشتند. برای بیماری‌ام گریه کردند و انرژی خیلی اساسی در من ایجاد کردند. 

بازیگر سریال "مرد دو هزار چهره" در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شد به عوامل و هنرمندان مجموعه‌ها و برنامه‌های در حال ساختِ تلویزیون، واکسن زده می‌شود، مگر این اتفاق برای شما نیفتاده، تأکید کرد: قرار بود این اتفاق بیفتد واکسن بزنیم اما نشد! طی یک فرآیند عجیب و غریب خیلی مردم اعتراض کردند به این ماجرا، چرا باید بازیگران در اولویت باشند؟ البته من نمی‌خواهم بگویم در مورد اینکه مردم حق داشتند این اعتراض را بکنند و یا حق نداشتند. رویِ صحبت من با یکسری از همکاران خودم است که واکسن‌زدن‌شان را نمایش می‌دهند. ما با پاندمی سروکار داریم که خیلی از آدم‌ها را درگیر و خیلی از خانواده‌ها را داغدار کرده است. 

خانواده و قاجار

سپند در یک خانواده چهار نفره در تهران بدنیا آمد ، پدرش سعید امیر سلیمانی و خواهرش کمند امیر سلیمانی از بازیگران مشهور تلویزیون می باشد و مادرش خانه دار است و ضمنا از نوادگان شاهان قاجار است.

سپند امیر سلیمانی و خواهرش کمند امیرسلیمانی

سپند امیرسلیمانی

از موسیقی تا رشته بازیگری!

بخاطر پدرش از 4 سالگی وارد تئاتر شد و شروع به نمایشنامه خوانی کرد بعدا به سمت موسیقی رفت و بصورت جدی تنبک و دف می نواخت.

مدتی گیتار می زدم و چند سالی مدرس موسیقی هم بود تا اینکه می گوید در دانشگاه رشته موسیقی انتخاب کردم اما نمی دانم چرا جواب کنکور قبولی در گرایش بازیگری بود.

سپند امیرسلیمانی و مادرش

سپند امیرسلیمانی

ماجرای ورود به سینما

از کودکی در تئاتر های مختلف به همراه خواهرش بازی میکرده ولی اولین بار به صورت حرفه ای در سال 1370 وقتی 14 ساله بود نقش کوتاهی با پدرش در سریال دندان طلا ایفا کرد و در سال 1380 با فیلم نان ، عشق ، موتور 1000 پایش به سینما با شد.

سپند امیر سلیمانی در فیلم دندون طلا

سپند امیرسلیمانی

می گوید با ابوالحسن داوودی کارگردان فیلم سال ها قبل در تله تئاتری همکاری کرده بودیم که روزی از من خواست تا برای بازی در فیلم حدیدش تست بدهم.

متنی داد و گفت بخون ، چند خطی که فیلمنامه را خواندم گفت بس است ، با خودم گفتم که حتما در تست رد شده ام ، اما دو روز بعد برای بستن قرار داد با من تماس گرفتند.

سپند امیر سلیمانی ، امیرعلی نبویان و بهار نورروزپور

سپند امیرسلیمانی

نخستین سریال

در سال 77 تجربه کوتاهی را با سریال بگذار آفتاب برآید ، بدست آورد سپس در سریال آسمان همیشه ابری نیست سال 89 ایفای نقش کرد و در شب های برره سال 84 نیز حضور داشت.

سپند امیر سلیمانی و رضا داوودنژاد

سپند امیرسلیمانی

وضعیت ازدواج و همسر سپند امیرسلیمانی

سپند امیر سلیمانی در سال 1385 در یک جمع دوستان بواسطه دوستان قدیمی اش با مارال آراسته آشنا شد . مهریه همسرش 7 سکه بود و بعد از دو سال آشنایی و با عشق در سال 87 با یکدیگر ازدواج کردند.

روحیات من و همسرم

روحیات ما خیلی به هم شبیه است مواقعی که کنار هم هستیم خیلی کم پیش می آید حوصله مان سر برود یا حرفی برای گفتن نداشته باشیم.

همیشه از کنار هم بودن لذت می بردیم و با شوخی ها و بگو بخندها بهترین لحظه ها را با هم داریم ، هم من و هم مارال اهل فیلم دیدن هستیم و هر دو سریع با محیط اطرافمان ارتباط برقرار می کنیم.

علت جدایی سپند امیرسلیمانی و همسرش مارال آراسته

سپند امیرسلیمانی

خبر طلاق و جدایی

سپند امیر سلیمانی در 25 مهر 1397 در برنامه علی ضیا گفت 4 ساله از همسرش مارال آراسته جدا شده و تنها زندگی می کند ، یعنی در سال 94 بعد از 7 سال زندگی مشترک جدا شده است.

علت جدایی سپند امیرسلیمانی از همسرش

اعتقاد دارم همه باید ازدواج کنند. اینکه دو نفر نتوانند زندگی مشترکشان را ادامه دهند و زندگی شان جایی به پایان برسند به این معنی نیست که ازدواج بد است یا کسی بد است.ما با عشق شروع کردیم و به خاطر اختلاف سلیقه های شدید ، تصمیم گرفتیم به سالهایی که با هم بودیم احترام بگذاریم و جدا بشویم چون آدم ها اصلا حق ندارند که به هم بی احترامی کنند.

سپند امیرسلیمانی و خواهرش کمند و خواهرزاده اش ایلیا

سپند امیرسلیمانی

بیماری و رستوران

سپند دچار بیماری میگرن است و هر چند گاهی این درد به سراغ او می آید ، او در کنار بازیگری رستوران دارد و بعنوان شغل دوم آنرا اداره می کند.

مجری ادابازی

سپند امیر سلیمانی پس از ممنوع التصویری احسان کرمی جایگزین او در برنامه خندوانه و مسابقه ادابازی شد که اتفاقا اجرای بسیار خوبی هم داشت.

سپند امیرسلیمانی و رامبد جوان در خندوانه

سپند امیرسلیمانی

سیگاری

آقای بازیگر از هنرمندان سیگاری بوده ، او در برنامه اکسیر فرزاد حسنی در تلویزیون با درآوردن پاکت سیگار جلوی بینندگان شبکه از عزم جدی خود برای ترک سیگار سخن گفت.او چند سالی است سیگار را ترک کرده است.

سپند امیر سلیمانی و سالار عقیلی

سپند امیرسلیمانی

خوانندگی

سپند بصورت حرفه ای وارد عرصه خوانندگی نیز شده است او قطعه بنام پاییز رو منتشر داده و می گوید برنامه جدی برای ادامه فعالیت در این رشته را دارد.

کباب سلطانی و نوشابه

عاشق نوشابه ام با این که تلویزیون نشان می دهد که نوشابه حالت اسیدی دارد اما باز هم می خورم ، کباب سلطانی و باقلا پلو با گوشت هم غذای مورد علاقه ام است.

سپند امیرسلیمانی

فیلم شناسی

فیلم های سینمایی

پیاده (فیلم کوتاه) (1397)

هزارپا(1397)

خوب ، بد ، جلف (1395)

ثبت با سند برابر است

چک (1390)

مردان مریخی و زنان ونوسی (1389)

اخراجی ها 3 (مسعود ده نمکی1389)

اخراجی ها 2 (مسعود ده نمکی1387)

مظفرنامه (1386)

اخراجی ها (مسعود ده نمکی1385)

نان ، عشق و موتور هزار (1380)

دندان طلا (1370)

 

مجموعه های تلویزیونی

من یک مستاجرم

پدرخوانده

شبهای برره (مهران مدیری)

مرد دوهزارچهره (مهران مدیری)

خوش نشین ها

مسیر انحرافی

شبی از شبها

نرگس

پاورچین (مهران مدیری)

بگذار آفتاب برآید

آسمان همیشه ابری نیست (1389، سعید عالم زاده)

کلاه پهلوی

تبریز در مه

خروس(سعید آقاخانی)

معمای شاه

در حاشیه(مهران مدیری 1394)

همسایه ها (مهران غفوریان 1395)

شوخی کردم(مهران مدیری)

زوج یا فرد(علیرضا نجف زاده 1397)

فیلم های تلویزیونی

ماه از روی سکو

خاندان سیبیلیان

به رنگ آسمان

پروانه در آتش

اعتراف

کلاه گیس

این یک تصادف نیست

پنگوئن (کارگردان)

تبریز در مه

شرق بهشت

شبکه نمایش خانگی

قهوه تلخ (مهران مدیری)

شوخی کردم (مهران مدیری)

عطسه (مهران مدیری)

برنامه تلویزیونی

عید پیما ویژه برنامه عید 98 شبکه نسیم

حضور در خندوانه (ویژه نوروز 98) به عنوان داور مسابقات

پرسش و پاسخ

  • سپند امیرسلیمانی متاهل است؟
    الان خیر
  • سپند امیرسلیمانی همسر دارد؟
    فعلا خیر
  • نام همسر سپند امیرسلیمانی چیست؟
    سپند امیر سلیمانی در 25 مهر 1397 در برنامه علی ضیا گفت 4 ساله از همسرش مارال آراسته جدا شده و تنها زندگی می کند ، یعنی در سال 94 بعد از 7 سال زندگی مشترک جدا شده است. علت جدایی سپند امیرسلیمانی از همسرش اعتقاد دارم همه باید ازدواج کنند. اینکه دو نفر نتوانند زندگی مشترکشان را ادامه دهند و زندگی شان جایی به پایان برسند به این معنی نیست که ازدواج بد است یا کسی بد است.ما با عشق شروع کردیم و به خاطر اختلاف سلیقه های شدید ، تصمیم گرفتیم به سالهایی که با هم بودیم احترام بگذاریم و جدا بشویم چون آدم ها اصلا حق ندارند که به هم بی احترامی کنند.
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.