کد خبر : 10439 / /
/

صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص ثبت نام وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

وام بازنشستگان 12 میلیون است. زمان ثبت نام وام بازنشستگان مشخص شده است. وام بازنشستگان با اقساط 36 ماهه است. وام بازنشستگان به مدت 30 روز انجام خواهد شد. آخرین اخبار درباره وام بازنشستگان را در خبر روز بخوانید.

 براساس اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری، مهلت ثبت نام وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ است.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص ثبت نام وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری در آخرین اطلاعیه خود درباره وام ۱۲ میلیون تومانی صندوق بازنشستگی جزئیاتی را اعلام کرد که به شرح ذیل است:

در پی آغاز ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری از اول آبان ماه، به اطلاع می‌رساند ثبت نام این تسهیلات صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قابل استفاده از طریق تلفن همراه) به نشانی sabasrm.ir و به صورت کاملاً رایگان با مهلت یک ماهه (تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰) است.

از بازنشستگان و وظیفه بگیران تقاضا می‌شود ضمن مراجعه تدریجی در بازه زمانی یک ماهه، از ارائه اطلاعات بازنشستگی خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.ق از روز شنبه اول آبان‌ماه به مدت ۳۰روز و فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

وام بازنشستگان و زمان ثبت نام

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه‌‌‌بگیران این صندوق از اول آبان‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

وام بازنشستگان

به نقل از دنیای اقتصاد محمود مرتضایی‌فرد، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری مرحله اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از روز شنبه اول آبان‌ماه به مدت ۳۰روز و فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

مبلغ وام بازنشستگان

او با بیان اینکه این تسهیلات به مبلغ ۱۲میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و با کارمزد ۴درصد ارائه می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی اعلام‌شده به این سایت اینترنتی مراجعه و با وارد کردن اطلاعات سه‌گانه «دفترکل، کد ملی و شماره حساب» درخواست خود را برای دریافت وام ثبت کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری متذکر شد که ثبت درخواست فرد متقاضی به معنی پرداخت تسهیلات نخواهد بود. مرتضایی‌فرد توضیح داد: پس از اتمام مهلت یک‌ماهه ثبت‌نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و… بررسی می‌شود و با اولویت‌بندی و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی از سوی بانک صادرات و تعداد تسهیلات که ۳۰۰هزار فقره است، «واجدین شرایط» تعیین می‌شوند و اسامی آنها از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق اعلام خواهد شد.

خبری مهم در مورد پرداخت بدهی دولت به بازنشستگان

ظاهراً قرار است در پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی تسریع شود.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر کرد ضمن سرعت بخشیدن به بازپرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، ‌اقدامات لازم برای بازپرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران به عمل آید.

در جلسه، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست‌ آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری برگزار شد، درباره ساماندهی و بهبود وضعیت مالی بانک رفاه کارگران بحث و تصمیم گیری شد.

خبر مهم برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران

در این گزارش نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است.

در دوران کرونا انجام کار‌های اداری به صورت غیرحضوری می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد در این گزارش نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق (گواهی کسر اقساط معوق ) سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است.

نحوه ورود به سامانه:

برای این منظور مطابق شکل زیر، ابتدا در بروزر آدرس خدمات غیر حضـوری سازمـان ir.tamin.eservices را وارد کرده و دکمه ورود به سامانه را انتخاب کنید. سپس درصورت فعال سازی حساب کاربری، نام کـــاربری و رمز عبـــور (همان کلمه عبور پیامک شده به شماره موبایل ) خود را تایپ کرده و دکمه ورود را انتخاب کنید.

منوی درخواست گواهی:

جهت درخواست گواهی کسر از حقوق (کسر اقساط معوق)، همان طور که در شکل زیر مشخص است، کافیست از منوی مستمری بگیران/ درخواست گواهی گزینه درخواست گواهی کسر اقساط معوق را انتخاب کنید.فرم درخواست گواهی کسر  از حقوق (گواهی کسر اقساط معوق):

به منظور دریافت گواهی کسر اقساط معوق جهت ارائه به بانک مورد نظر کافیست اطلاعات لازم را در قسمت ثبت اطلاعات وام مشخص کرده و سپس دکمه تایید نهایی و ثبت درخواست را انتخاب کنید.با زدن دکمه تایید نهایی و ثبت درخواست پیغامی مطابق شکل زیر به کاربر نمایش داده می شود:

با زدن دکمه تایید نهایی و ثبت درخواست پیغامی مطابق شکل زیر به کاربر نمایش داده می شود:

چگونه در سازمان تامین اجتماعی گواهی کسر از حقوق را بگیریم؟

با تایید اطلاعات وارد شده و انتخاب دکمه بلی فرم موافقتنامه به شکل زیر مشاهده خواهد شد:

چگونه در سازمان تامین اجتماعی گواهی کسر از حقوق را بگیریم؟

در این قسمت پس از تایید اطلاعات روی دکمه موافقم کلیک کنید، چنانچه حائز شرایط دریافت گواهی باشید کد رهگیری نمایش داده می شود و پیامکی حاوی کد رمز به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد.

چگونه در سازمان تامین اجتماعی گواهی کسر از حقوق را بگیریم؟

در این جلسه پس از گزارش وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی در زمینه عملیاتی کردن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی امور بانک رفاه کارگران، مقرر شد ضمن سرعت بخشیدن به بازپرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور، ‌اقدامات لازم برای بازپرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران نیز به عمل آید. البته زمانی برای این پرداخت مشخص نشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.