کد خبر : 9303 / /
/

درآمد ماهانه بسیاری از ما، مطابق با حقوق پایه وزارت کار است و مدیریت این مبلغ با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ تورم، کار بسیار سختی است.

 

داشتن حساب اعتباری می‌تواند در بسیاری از مواقع شما را از ورود به یک بحران مالی نجات دهد. به کمک خرید اعتباری می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید و هزینه آن را ماه بعد پرداخت کنید.

درآمد ماهانه بسیاری از ما، مطابق با حقوق پایه وزارت کار است و مدیریت این مبلغ با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ تورم، کار بسیار سختی است. در این شرایط، بسیار برای ما پیش می‌آید که چند روز آخر ماه را با سختی به پایان برسانیم. اما چگونه باید این مشکل را مدیریت کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با انجام راه‌حل‌های زیر بتوانیم تا اندازهای فراز و نشیب‌های مالی را مدیریت کنیم.

مراقب هزینه‌های دو هفته میانی ماه باشید!

در هفته اول ماه و زمانی که حقوق ماهانه را دریافت می‌کنیم، بخشی از این پول را معمولاً در همان روز یا در روزهای آتی به پرداخت اقساط، بدهی‌ها و خریدهای ضروری ماهانه اختصاص می‌دهیم. بدین شکل، هفته اول پس از دریافت حقوق ماهانه با پرداخت‌های ضروری به پایان می‌رسد. هفته آخر ماه نیز معمولاً در حساب بانکی‌مان مبلغی باقی نمانده است و همه هزینه‌ها، تا زمان دریافت حقوق بعدی به حداقل میزان ممکن می‌رسد. پس مهم‌ترین زمان در ماه برای مدیریت منابع مالی، دو هفته میانی ماه است. اگر بتوانید این دو هفته را خوب مدیریت کنید، هم فشار روانی هفته آخر را کمتر می‌کنید و هم می‌توانید بیشتر آماده شرایط اضطراری باشید. برای مدیریت این موضوع می‌توانید برای هفته‌های مختلف ماه، بودجه‌ای را در نظر بگیرید و بیشتر از آن بودجه در هفته هزینه نکنید. هزینه‌های اساسی را برای هفته اول در نظر بگیرید، برای دو هفته میانی هزینه‌های مربوط به رفت و آمد، خورد و خوراک و تفریح و سرگرمی‌هایتان را بودجه‌بندی کنید و خریدهای اینترنتی، خرید پوشاک، مسافرت، هدایا و دیگر هزینه‌های غیراساسی را به هفته آخر ماه موکول کنید. همچنین می‌توانید بخشی از هزینه‌هایتان را هم به صورت اعتباری پرداخت کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پس‌انداز کنید

مبلغی را، حتی اندک، ابتدای ماه در یک حساب جداگانه پس‌انداز کرده و تلاش کنید تا در طول ماه به آن دست نزنید. اگر بتوانید این موضوع را در ذهن خود جا بیندازید که این پس‌انداز نباید تا آخر ماه خرج شود، در انتهای هر ماه متوجه می‌شوید که توانسته‌اید مبلغی را روی مبلغ قبلی بگذارید و عدد قابل توجهی را بعد از چند ماه ذخیره کنید. این پس‌انداز می‌تواند در شرایطی که با یک بحران یا وضعیت اورژانسی مانند خرابی خودرو، بیماری، تعمیرات منزل، هدیه‌های تولد و عروسی و بسیاری موارد روبرو میشوید، به کمکتان بیاید. مبلغ پس‌انداز را حتماً در اولین روزهای پس از دریافت حقوق به حساب دیگری منتقل کنید و کارت آن حساب را نیز با خود حمل نکنید. همچنین می‌توانید این مبلغ را در یک حساب بلندمدت سپرده کنید تا به آن درصدی سود هم تعلق بگیرد.

بیشتر از درآمد ماهانه‌تان قسط نپردازید

زمانی که وام دریافت می‌کنید مطمئن باشید که می‌توانید اقساط آن را پرداخت کنید. معمولاً اگر یک ماه هزینه‌های خود را رصد کنید، متوجه می‌شوید که برای سپری کردن ماه، بدون احتساب هزینه‌های مازاد و غیرضروری، به چه مقدار پول نیاز دارید. زمانی که وام می‌گیرید مطمئن شوید که پس از پرداخت قسط آن، امکان سپری کردن باقی ماه را دارید و قرار نیست از هزینه‌های روزمره خود بزنید. اشتباه دیگری که ممکن است انجام دهید این است که برای پرداخت اقساط وام قبلی، وام جدیدی دریافت کنید. این مسیری است که اگر در آن پا بگذارید، به صورت تضمینی چندین ماه آینده خود را به‌شدت سخت و طاقت‌فرسا کرده‌اید.

سلامت روان به اندازه سلامت بدن مهم است.

زمانی که فشار روانی ناشی از شرایط کاری، زندگی روزمره و دیگر مسائل به حدی زیاد می‌شود که ما از نظر روانی دیگر تاب و تحمل آن را نداریم، دست به انجام کارهایی می‌زنیم که برای ما خوشی‌های کوتاه‌مدت و آنی در بردارند؛ خوشی‌هایی مانند خریدهای هیجانی و بدون منطق. خرید خوراکی‌های گران‌قیمت، خرید پوشاکی که به آن نیاز نداریم، خرید لوازم جانبی لوکس و غیره در شرایطی که از پس هزینه‌های آن‌ها برنمی‌آییم. برای جلوگیری از وقوع چنین شرایطی، بخشی از زمان خود را به معاشرت با دوستان و خانواده صرف کنید، ورزش‌های سبک را در خانه امتحان کنید و مسائل کاری را با خود از محل کارتان به خانه نیاورید. اگر بتوانید خودتان را خوشحال نگه دارید، نیاز به خریدهای هیجانی را نیز از خود دور کرده‌اید.

خرید اعتباری؛ پرداخت هزینه‌ها در ماه بعد

داشتن حساب اعتباری می‌تواند در بسیاری از مواقع شما را از ورود به یک بحران مالی نجات دهد. به کمک خرید اعتباری می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید و هزینه آن را ماه بعد پرداخت کنید. مبلغی که به‌عنوان اعتبار و به صورت مجازی در اختیار دارید، باعث می‌شود تا از نظر روانی خیالتان راحت باشد که حتی اگر نیاز به پرداخت یک هزینه زیاد و پیش‌بینی‌نشده داشته باشید، از پس پرداخت آن برمی‌آیید و لازم نیست این مبلغ را از دیگران قرض بگیرید. از طرفی چون قرار است هزینه‌ای که کردید را ماه بعد پرداخت کنید، در واقع می‌توانید نیمی از آن هزینه را در این ماه کنار بگذارید و باقی آن را از حقوق ماه بعد خود پرداخت کنید. این امر باعث می‌شود که در عمل، هزینه‌هایتان را به دو بخش تقسیم کنید و فشار مالی زیادی احساس نکنید. دریافت حساب اعتباری همچنین معمولاً نیازی به چک، سفته و ضامن ندارد و به‌راحتی و به صورت آنلاین قابل دریافت است. یکی دیگر از مزایای خرید اعتباری این است که در صورت تسویه به‌موقع صورت‌حساب، کارمزدی به آن تعلق نمی‌گیرد و این مسئله آن را تبدیل به جایگزین مناسبی برای وام‌های بانکی نیز می‌کند. امروزه می‌توانید در فروشگاه‌های بسیار زیادی در سراسر ایران خرید اعتباری انجام دهید و هزینه آن را ماه بعد پرداخت کنید.

جمع‌بندی

در این روزهای سخت و در این شرایط نامطلوب اقتصادی، اگر حواستان به هزینه‌هایتان نباشد به طور دائمی در یک بحران قرار می‌گیرید. با انجام این چند تکنیک ساده و دریافت اعتبار، می‌توانید مدیریت منابع مالی خود را در دست بگیرید و خود را از مشکلات اقتصادی نجات دهید. فراموش نکنید که بعضی از مواقع، کنترل کردن همه چیز از توان ما خارج است و احتمال دارد که حتی با انجام همه این تکنیک‌ها نیز اندکی با مشکل روبرو شویم. در این شرایط خونسردی خود را حفظ کنید و از انجام این تکنیک‌ها ناامید نشوید. مدیریت بحران نیز به اندازه مدیریت منابع مالی می‌تواند به شما در پشت سر گذاشتن مشکلات کمک کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.