کد خبر : 5422 / /
/

تصویری از همسر و دختر علی پروین را با استایل ورزشی ببینید.

 

علی پروین اسطوره فوتبال ایران و متولد سال ۱۳۲۵ در تهران می باشد. او تا کنون مربی گری تیم پرسپولیس و تیم ملی را برعهده داشته است. او در تیم پرسپولیس دومین نفری است که تعداد گل زیادی زده است.او که در خانواده ای پرجمعیت به دنیا امده است از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت . در پرشین وی همسر و دختر علی پروین را ببینید.

علی پروین

درباره زندگی علی پروین بیشتر بدانید

علی پروین در روز بیست و نهم شهریور ۱۳۲۵ در تهران، محله بازار، کوچه غریبان به دنیا آمد. او پنجمین فرزند از یک خانواده پرجمعیت ده نفره است. علاقه علی پروین به فوتبال از سال‌های کودکی در وی شکل گرفت. در همان سال‌ها خانواده‌اش به محله دولاب (خیابان عارف) نقل مکان کردند.

علی پروین

این جابجایی در افزایش علاقه او به فوتبال تأثیر بسزایی داشت زیرا محله دولاب به خاطر داشتن زمین‌های خاکی فراوان مثل زمین نادر، زمین منبع، زمین عارف و … مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال بود. علی پروین پس از بازی در تیم‌های کیان و پیکان به مدت ۱۸ سال به عنوان بازیکن در باشگاه پرسپولیس به میدان رفت، و به مدت ۱۷ سال سرمربیگری این تیم را در سه مقطع جداگانه به عهده داشت. او پس از فرشاد پیوس بیشترین گل زده برای پرسپولیس را در کارنامه دارد.

علی پروین

به بهانه عکس دختر علی پروین تصویر او را در کنار بازیگران معروف بینید.

علی پروین در ۷۶ بازی ملی ۸ گل به ثمر رساند و سه بار قهرمانی در آسیا را با تیم ملی تجربه کرد. او در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ که در ایران برگزار شد، بهترین بازیکن این تورنمنت انتخاب شد و در بازی فینال نیز گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند. او در مسابقات جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین کاپیتان تیم ملی ایران بود.

 

علی پروین که از پرافتخار‌‌‌ترین مربیان پرسپولیس به شمار می‌رود؛ از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ نیز به مدت ۴ سال، هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و در سال ۱۹۹۰ همراه با تیم ملی، قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن را به دست آورد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.