کد خبر : 6292 / /
/

بوژیدار رادوشویچ یکی از فوتبالیست های حرفه ای اهل کرواسی بوده که در حال حاضر دروازه بان تیم پرسپولیس تهران میباشد وی عضو تیم ملی فوتبال کرواسی نیز میباشد.

این دروازه بان در 4 اوریل 1989 در شهر اسپلیت کرواسسی متولد شده و با قد 1.87 به عنوان یک دروازه بان بلند قامت موفق محسوب میشود که با درخشش در تیم پرسپولیس به محبوبیت زیادی در نزد هواداران این تیم دست یافته اس.

رادوشویچ

سوابق بوژیدار رادوشویچ

او تاکنون در تیم هایی چون هایدوک اسپلیت و ژلیزنیچار سارایوو (قرضی) و کوپر, دبرسنی و تیم ملی زیر ۱۷ سال کرواسی، زیر ۱۹ سال کرواسی عضو بوده است.

اما بیشتر درخشش او و اوج دوران فوتبالی اش در پرسپولیس تهران است که موفق شد هر بازی که در درون دروازه می ایستد کلین شیت کرده و نگذارد دروازه اش باز شود.

رادوشویچ

 شروع فوتبال

بوژیدار رادوشویچ فوتبالش را در شهر محل زادگاه آغاز کرد و با عضویت در آکادمی هایدوک اسپلیت موفق شد که استعداد خود را به مربیان فوتبال نشان بدهد و به سرعت مسیر موفقیت را طی کند.

در سال 2007 با عضوت در جوانان تیم هایدوک اسپلیت به عنوان دروازه بان با استعداد مورد توجه قرار گرفت و تیم های بزرگ کرواسی به او پیشنهاد دادند و به سرعت او را جذب کردند بطور حرفه ای فوتبال خود را باشگاه بزرگ و مطرحی چون Hajduk Split که بیش از ۱۰۰ سال تاریخچه دارد استارت زده است.

همسر بوژیدار رادوشویچ

وی متاهل است و ازدواج کرده و دارای یک فرزند پسر می باشد.

رادوشویچ

رادوشویچ

بوژیدار رادوشویچ دروازه بان دوم پرسپولیس

او در سال 2016 به واسطه ارتباط با برانکو ایوانکوویچ موفق شد به پرسپولیس تهران راه پیدا کند اما به دلیل امادگی علیرضا بیرانوند او به عنوان دروازه بان دوم کار خود را ادامه داد.

از شانس او بیرانوند از آمادگی بسیار خوبی برخوردار بوده و عملکرد خیره کننده ای را از خود به نمایش گذاشت و همین باعث شدکه بوژیدار رادوشویچ نیمکت نشین شود.

رادوشویچ

بعد از مصدومیت علیرضا بیرانوند نوبت به عرض اندام بوژیدار رادوشویچ رسید و او با بازیهایی که انجام داد توانست دروازه را بسته نگه دارد و کلین شیت کند.

او از لیگ برتر مجارستان به تیم پرسپولیس پیوسته و سابق بر این دروازه‌بان تیم مجارستانی دبرسن بود و با این تیم قرارداد داشت، اما وقتی با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس مواجه شد قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد.

رادوشویچ

شروع فوتبال حرفه ای از ۱۶ سالگی

من فوتبالم را از یکی از بزرگترین باشگاه‌های کرواسی یعنی «هایدوک اشپلیت» آغاز کردم.

آن زمان ۱۶، ۱۷ سال داشتم و به مرور موفق شدم به تیم بزرگسالان راه پیدا کنم.

۱۵، ۲۰ بازی برای تیم بزرگسالان هایدوک انجام دادم

سپس در سال ۲۰۱۱ و پس از حدود ۴ سال حضور در هایدوک به یکی از بهترین باشگاه‌های کشور مونته‌نگرو به نام «بودوکنوست پودگوریکا» پیوستم.

سال بعدش را در سولین کرواسی بازی کردم و بعد از حضور در باشگاه‌های ایسترا ۱۹۶۱ (کرواسی)، شی بنیک (کرواسی)، اینتر زاپرسیچ (کرواسی)، کوپر (اسلوونی)، بالمازوج واروس (مجارستان) و دبرسین (مجارستان) به پرسپولیس ملحق شدم و در حال حاضر در خدمت این تیم هستم.

شناخت کامل از تیم پرسپولیس

من پرسپولیس را از قبل می‌شناختم و می‌دانستم بزرگترین باشگاه فوتبال ایران است و همچنین می‌دانستم یکی از مطرح‌ترین مربیان کرواسی یعنی استانکو پوکله‌پوویچ بیست و چند سال قبل سرمربی این تیم بوده و با پرسپولیس قهرمان ایران شده است.

استانکو مربی من در هایدوک اشپلیت بود و به شخصه علاقه زیادی به او دارم.

رادوشویچ

دروازه بان ذخیره پرسپولیس

می‌دانستم برای به دست آوردن جایگاه در پرسپولیس باید خیلی تلاش کنم

چرا که از قبل در جریان بودم علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران، گلر پرسپولیس است.

من از قبل آماده این شرایط بودم و الان هم همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم باز هم در پرسپولیس بازی کنم و مثمرثمر باشم.

بیوگرافی بوژیدار رادوشویچ دروازه بان کروات پرسپولیس +همسرش

سابقه تیم ملی کرواسی

من برای تیم نوجوانان کرواسی ۱۴ بازی انجام داده‌ام و در تیم جوانان هم بازی کرده‌ام.

یادگیری زبان فارسی

من فعلاً فقط یکسری از کلمات ساده و محاوره را یاد گرفته‌ام. مثل سلام، خوبی، خداحافظ و…

واژه‌های فوتبالی هم چندتایی بلدم مثل چپ، راست، شوت، تیر یک، تیر دو و…

رادوشویچ

علاقه به شماره پیراهن 24

همسرم متولد ۲۴ مارس است و من به این دلیل این عدد را دوست دارم.

افتخارات

پرسپولیس

لیگ برتر

قهرمانی در لیگ برتر: ۱۷–۲۰۱۶، ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸

جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی: ۱۹–۲۰۱۸

سوپر جام

قهرمانی در سوپر جام: ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹

لیگ قهرمانان آسیا

نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷

نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.