کد خبر : 20024 / /
/

قیمت خودرو | تغییرات قیمت خودرو | وضعیت قیمت خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.

قیمت خودرو دچار رکود است. قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو داخلی رو به کاهش است. قیمت خودرو صفر داخلی با تغییراتی همراه شده است. برای اطلاع از قیمت خودرو با خبر روز همراه باشید.

قیمت خودرو

امید قالیباف در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: آیین‌نامه واردات خودرو سه گروه را شامل می‌شود که پس از ارسال درخواست در مهلت مقرر یاد شده که ۱۹ شهریور ماه در نظر گرفته شده است، حداکثر تا آخر شهریور ماه اسامی شرکت‌های منتخب اعلام خواهد شد. پس از تایید و اعلام شرکت‌هایی که الزامات آیین‌نامه واردات خودرو را با امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند، واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

سخنگوی وزارت صمت سه گروه واردکنندگان خودروی اقتصادی، سرمایه‌گذاران خارجی متقاضی ایجاد خط تولید و متقاضیان واردات خودروی برقی به مناطق آزاد را اولویت نخست مشمول آیین‌نامه واردات خودرو برشمرد

سخنگوی وزارت صمت سه گروه واردکنندگان خودروی اقتصادی، سرمایه‌گذاران خارجی متقاضی ایجاد خط تولید و متقاضیان واردات خودروی برقی به مناطق آزاد را  اولویت نخست مشمول آیین‌نامه واردات خودرو برشمرد و در رابطه با متقاضیان واردات خودروی اقتصادی تاکید کرد: شرط لازم برای این دسته، الزام به انتقال فناوری و ارائه خدمات بعد از فروش است؛ اما اگر علاوه‌بر این موارد برنامه داخلی‌سازی نیز داشته باشند، امتیاز مضاعف محسوب می‌شود.

تغییرات قیمت خودرو

 گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ در حدود ۵ میلیون تومان ریخته است و هم‌اکنون در بازار ۳۳۵ میلیون تومان قیمت دارد. مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز با کاهش ۵ میلیون تومانی قیمت، در حال حاضر ۳۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته بازار خودرو تقریبا روزهای کم نوسانی را سپری کرد و اکثر خودروها بدون تغییر قیمتی بودند.

بر همین اساس، سمند LX ساده مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۳۱۰ میلیون تومان، پژوپارس LXمدل ۱۴۰۱ حدود ۳۷۴ میلیون تومان، پزپژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۲۹۹ میلیون تومان و پژو ۲چ۶ تیپ ۵ به قیمت ۳۶۴ میلیون تومان به فروش رفت.

رنو تندر پلاس اتوماتیک نیز در بازار ۶۴۰ میلیون تومان، تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ حدود ۵۹۰ میلیون تومان و دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ حدود ۴۰۱ میلیون تومان قیمت داشت.

مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۹۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۱ ۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (LX ) ۱۴۰۱ ۳۷۴.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۹۲.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۱ ۲۹۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۳۶۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v۸(۱۴۰۰ ۳۷۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۱۴۰۰) ۶۰۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۳۹۵.۰۰۰.۰۰۰
تندر۹۰ E۲ ۴۹۵.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۶۴۰.۰۰۰.۰۰۰
تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۱) ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۸۵.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی ۱۴۰۱ ۴۰۳.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۱۴۰۰ ۴۹۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو پلاس ۹۷۰.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۲۰۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۲۰۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۲۰۲.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۲۰۵.۰۰۰.۰۰۰
شاهینG (۱۴۰۱) ۳۶۴.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۴۰۱ ۲۰۷.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال) ۱.۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک ۴۸۵.۰۰۰.۰۰۰۰

ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت (۱۴۰۰)

۴۹۵.۰۰۰.۰۰۰

مبلغ پیش پرداخت برای این خودرو 143.973.000 تومان می باشد که قیمت نهایی در زمان تحویل و تسویه حساب خودرو مشخص خواهد شد.

از آنجا که دلالان تا حدودی از این بازار عقب‌نشینی کرده اند، بهتر است که مردم هم با خریدهای هیجانی، باعث تشویق و برگشت این گروه به بازار خودرو نشوند. کسانی که اکنون خودرو دارند و عجله‌ای هم برای تعویض خودرو ندارند، بهتر است که خرید از کارخانه را پیگیری کنند.

افرادی هم که خودرو ندارند بهتر است حداقل دو ماه صبر کنند تا بازار به صورت کامل به آرامش برسد و اگر هم می‌توانند وارد فرایند ثبت نام خودروسازان شوند تا با قیمت مناسب خودرو را خریداری کنند.

این روزنامه به نقل از یک کارشناس نوشت: کسانی که به هر دلیل در خرید خودرو عجله دارند، وارد بازار خودرو شوند اما سعی کنند که در دام واسطه‌ها و دلالان قرار نگیرند، چرا که دلالان با بهانه‌های مختلف قیمت خودرو را افزایش می‌دهند.

رجبی فعال بازار خودرو در پاسخ به این سؤال که برخی از مردم اعتقاد دارند که اگر اکنون خودرو خریداری نکنند، قیمت‌ها دوباره افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: احتمال افزایش قیمت خودرو بسیار کم و حتی محال است چرا که با افزایش تولید خودرو، رشد قیمت در بازار معنا ندارد، اما اگر قیمت کارخانه ای خودرو توسط دولت (ستاد تنظیم بازار) افزایش پیدا کند، ممکن است که قیمت خودرو در بازار هم افزایش پیدا کند اما با شرایط موجود کشور بسیار بعید است که در سال جاری قیمت‌ها دستخوش تغییر شود بخصوص در شرایطی که دولت سیزدهم موضوع واردات خودرو را پیگیری می‌کند.

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.« اقتصادنیوز » از آبان 1399 هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های 1350، 1360، 1370، 1380 و 1390 کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.

در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1352، 1362، 1372، 1382 و 1392 تقدیم مخاطبان می‌شود.

محسن نوربخش، رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد تورم داخلی اظهار کرد: تورم ریشه‌های مختلفی دارد که بعضی در اختیار سیستم پولی کشور و بعضی مربوط به سیاست مالی دولت است که عمدتا در چارچوب بودجه دولت شکل می‌گیرد و بعضی هم به مساله توزیع مربوط می‌شود.

در حال حاضر آن قسمت که مربوط به سیستم پولی و بانکی کشور است، اقدام شده و سعی کرده‌ایم سیستم پولی انقباضی را در اختیار بگیریم و تا یک ماه پیش میزان ذخیره قانونی بانک‌ها به میزان 10 درصد افزایش داشته است. این سیاست برای کنترل تورم و عرضه پول اجرا شده است.

وی همچنین افزود: نسبت ذخیره قانونی مربوط به سپرده‌های دیداری و غیردیداری از 15 درصد و 17 درصد به 25 و 27 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همزمان با این سیاست لازم است توزیع کالا نیز کنترل شود.

راه‌های توسعه روابط و همکاری‌های نفتی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در دیدار معاون اول نخست‌وزیر چین با وزیر نفت کشورمان بررسی شد.

در این دیدار آقای «لی هان چینگ» معاون نخست‌وزیر چین با اشاره به دستاوردهای پربار هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور، همکاری‌های نفتی و اقتصادی دوجانبه را عامل نیرومندی در جهت تقویت و تحکیم روابط دو کشور دانست.

وی همچنین با تشریح اوضاع اقتصادی و نفتی کشور متبوعش، خواستار همکاری‌های درازمدت در زمینه خرید نفت از ایران، استفاده از توانایی‌ها و تجربیات دو کشور در زمینه بهبود سیستم پالایشگاه‌های چین و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های موردعلاقه دو طرف شد.

وزیر نفت کشورمان نیز با تاکید بر نقش انرژی در روابط و همکاری‌های بین‌المللی و به‌ویژه نقش تعیین‌کننده آن در سال 2000 همکاری‌های درازمدت بین دو کشور را بااهمیت توصیف کرد.

هیاتی از صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، ایران در سه سال گذشته ضمن پذیرش فزاینده تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی، اصطلاحات اقتصادی و بهای پایدار نفت، یکی از بالاترین نرخ‌های رشد در خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا را داشته است.

هیاتی از صندوق بین‌المللی پول به سرپرستی «عبدالعی جبلی» معاون وزیر صندوق در بخش خاورمیانه، بررسی تحولات اقتصادی در ایران را به پایان رسانده است.

این هیات در گزارش خود وضعیت کلی اقتصادی ایران را در سال 3-2002 با توجه به برخورداری از رشد چشمگیر واقعی تولید ناخالص داخلی، کاهش میزان بیکاری برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر، کاهش بدهی‌ خارجی و رشد ذخایر بین‌المللی، مطلوب ارزیابی کرده است.

هیات مذکور از پیشرفت حاصله در اصلاحات اقتصادی در چندین زمینه ازجمله آزادسازی تجاری، تاسیس بانک‌های خصوصی، تصویب قانون سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، اصلاح قانون مالیات و آماده‌سازی اصلاحات در چند زمینه استقبال کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.