کد خبر : 20351 / /
/

ایران خودرو | فروش فوری ایران خودرو | نتایج قرعه کشی ایران خودرو

قرعه‌کشی خودرو را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز شد.

با پایان یافتن مهلت ثبت نام طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو،قرعه کشی ایران خودرو انجام می شود.مراسم قرعه کشی ایران خودرو یکشنبه 13 تیرماه برگزار شد.قرعه کشی ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار شد. قرعه‌کشی ایران خودرو مرداد به اتمام رسید. آخرین اخبار مرتبط با طرح جدید ایران خودرو را در سایت خبر روز مشاهده کنید.

ایران خودرو

 قرعه کشی خودرو در نیمه اول شهریور انجام می‌شود. شرکت های خودروساز اعم از نیمه دولتی و خصوصی در مجموع حول و حوش ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه از محصولات تولیدی خود را در قالب طرح های متنوع فروش از مسیر سامانه صمت در به مشتریان واگذار کردند. فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بار دیگر در دستورکار سیاست گذار خودرویی قرار گرفت.

جزئیات قرعه کشی جدید ایران خودرو

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی گفت: زمان سومین مرحله ثبت‌نام و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو قرار بود در نیمه اول شهریور‌ باشد، اما زمان دقیق آن در هفته آینده اعلام می‌شود.براساس اعلام عبدالله توکلی لایجانی مجوزها داده شده و ساز و کارها برای برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو از طریق سامانه یاد شده در حال انجام است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت درباره تعداد عرضه در دور جدید فروش از مسیر سامانه یکپارچه گفت در دور جدید عرضه خودرو در سامانه یاد شده مانند دو دوره قبل، تعداد محصولات عرضه شده شرکت های خودروساز قابل توجه خواهد بود، البته این مساله بستگی به برنامه های خودروسازان برای عرضه در دور جدید فروش خودرو نیز دارد. توکلی لاهیجانی تاکید کرد در مجموع الان نمی‌توان تعداد عرضه را به طور دقیق اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت تولید در شرکت های خودروساز می گوید تولید خودرو در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و یکی از خودروسازی‌های بزرگ کشور نه تنها در سال جاری خودروی کامل بیشتری تولید کرده است، بلکه از تولید سال گذشته پیشی گرفته است.

توکلی لاهیجانی معتقد است با این روند افزایش تولید، در نیمه دوم سال جاری شاهد افزایش عرضه به بازار خواهیم بود.

مدیرکل صنایع خودرویی صمت تاکید می کند همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به هدف‌گذاری تولید یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خودرو در سال جاری دست یابیم.

بررسی آمار شرکت کنندگان برای خرید خودرو به قیمت کارخانه از مسیر سامانه یاد شده نشان می دهد در مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای در اختیار گرفتن محصولات تولیدی شرکت های خودروساز ثبت نام کردند. شرکت های خودروساز اعم از نیمه دولتی و خصوصی در مجموع حول و حوش ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه از محصولات تولیدی خود را در قالب طرح های متنوع فروش از مسیر سامانه صمت در به مشتریان واگذار کردند. دو دور پیشین فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برخی از محصولات تولیید شرکت های خودروساز به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت تقاضا از چرخه قرعه کشی خارج شدند و متقاضیان این خودروها می توانند بی دغدغه برای خرید آنها اقدام کنند.

کدام خودروهای ایران خودرو و سایپا مشمول فروش بدون قرعه‌کشی هستند؟

محصولات سایپا

سایپا اکنون پنج محصول خودرو را در قالب طرح‌های مختلف و بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه می‌کند. این محصولات شامل، ساینا S، شاهین، کوییک S، کوییک با رینگ فولادی و کوییک R دو رنگ می‌شود. این خودروها در قالب پیش فروش عادی و طرج جوانی جمعیت، مشارکت در تولید و فروش فوق‌العاده عرضه شده‌اند

ساینا S

متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در طرح‌های فروش سایپا، از امکان خرید ساینا S برخوردارند. این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از اردیبهشت تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۴ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۹ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

شاهین.جی

شاهینG نیز یکی از خودروهایی است که در این دور از طرح‌های فروش سایپا، عرضه می‌شود. این محصول در دو طرح فروش فوری و پیش‌فروش (تحویل از آبان تا دی ۱۴۰۱) عرضه می‌شود.

خریداران (در طرح‌های پیش‌فروش) باید به صورت علی‌الحساب ۱۷۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۳۴۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۳۶۱ میلیون تومان است.

کوییک S

متقاضیان از میان خودروهای سایپا، امکان خرید کوییک S را نیز دارند. این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از اسفند ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۹۲ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۸۴ میلیون و ۶۶۲ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۲۲۱ میلیون تومان است.

کوییک با گیربکس معمولی

همچنین افراد در هنگام ثبت‌نام در طرح‌های فروش سایپا، از امکان خرید کوئیک با گیربکس معمولی (کوییک با رینگ فولادی) نیز برخوردارند. این خودرو در انواع طرح‌های فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید (با تاریخ‌های تحویل متفاوت- از بهمن ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران (در طرح‌های یکساله) باید به صورت علی‌الحساب ۸۴ میلیون و ۳۷ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۸ میلیون و ۷۴ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۱۹۵ میلیون تومان است.

کوییک R با گیربکس معمولی

یکی دیگر از خودروهای موجود در در این دور از فروش سایپا، کوییک R با گیربکس معمولی (کوییک دو رنگ Quik_R) است. این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از دی ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۹ میلیون و ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت این خودروی سایپا در کارخانه، ۱۷۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۰۲ میلیون تومان قیمت دارد.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار خودروهای سایپا

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام خرید خودروهای سایپا نشان می‌دهد.

خریداران، برای ساینا S حدود ۴۰ و برای شاهین.جی، حدود ۱۶ میلیون تومان بیشتر از کارخانه می‌پردازند.

کوییک S در بازار حدود ۳۶ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه فروخته می‌شود. همچنین خریداران باید کوییک با گیربکس معمولی را ۲۷ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه خریداری کنند.

فروشندگان، کوییک R با گیربکس معمولی را حدود ۲۴ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش می‌رسانند.

محصولات مدیران خودرو

مدیران خودرو نیز برخی از خودروهای پرطرفدار خود را بدون قرعه‌کشی در سامانه به فروش می‌رساند. این محصولات در قالب طرح‌های فروش فوق‌العاده و فروش فوری، عرضه می‌شوند.

MVM X۲۲

قیمت MVMX۲۲ MT Sport Luxury در کارخانه، ۴۸۷ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان است و مشابه این خودرو در بازار، ۵۰۳ میلیون تومان قیمت دارد.

MVM X۲۲ PRO

قیمت X۲۲ Pro IE Turbo در کارخانه، ۶۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۶۹۵ میلیون تومان قیمت دارد.

MVM X۳۳

قیمت این محصول در کارخانه، ۷۲۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۷۲۲ میلیون تومان قیمت دارد.

MVM X۵۵

قیمت X۵۵ Pro Excellent (اکسلنت) در کارخانه، ۹۳۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین X۵۵ Pro Excellent Sport (اکسلنت اسپرت)، در کارخانه ۹۵۳ میلیون و ۶۸۰ هزار و در بازار، ۹۷۳ میلیون تومان است.

آریزو ۵ توربو

قیمت ARRIZO ۵ Turbo IE در کارخانه، ۷۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۷۶۸ میلیون تومان قیمت دارد.

تیگو ۷ (IE)

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو که یکی از سیاست‌های وزارتخانه و مورد تاکید وزیر صمت است، به‌تدریج در حال انجام است و تاکنون ۱۱ خودرو از شمول قرعه‌کشی خارج شده است.

در بند (۵) از فرمان هشت ماده‌ای رییس‌جمهور در حوزه خودرو درخصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به‌منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم آمده است:‌ ضمن حذف تدریجی روند قرعه‌کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه‌کشی) فوراً اصلاح و شفاف‌سازی لازم در آن انجام شود.

در این زمینه «امید قالیباف» سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو است که وزیر صمت بارها و بارها آن را مطرح کرده است.

وی بیان‌داشت: بررسی روند قرعه‌کشی خودرو در سال جاری حاکی از آن است که در هر مرحله تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شده اند که این مهم به دلیل افزایش تولید خودروی کامل بوده است.

قالیباف ادامه‌داد: اکنون در گروه خودروسازی سایپا به‌جز خودروهای کوئیک اس و ساینا اس که هنوز در فرآیند قرعه‌کشی هستند، بقیه خودروها از قرعه‌کشی خارج شده و به صورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند.

وی گفت: در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز تاکنون چهار خودروی تارا با دنده اتوماتیک، تارا دبا دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از قرعه‌کشی خارج شده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه‌کرد: امسال با در پیش گرفته شدن شیوه قرعه‌کشی یکپارچه، شاهد برقراری ثبات در بازار بودیم و رفتارهای هیجانی و تقاضاهای کاذب رو به کاهش گذاشت و در چند ماه اخیر قیمت‌ها در بازار روند کاهشی داشته است.

وی تصریح‌کرد: در قرعه‌کشی‌ها نیز شاهد کاهش تقاضای سفته‌بازی و واسطه‌گری بودیم و با مدیریتی که در عرضه اتفاق افتاد، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شدند.

قالیباف در پاسخ به اینکه چه زمانی شاهد حذف قرعه‌کشی‌ها در فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم بود، خاطرنشان‌کرد: این گام بعدی خواهد بود و با افزایش تولید می‌توان تعداد خودروهای بیشتری را از طریق فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج کرد.

وی یادآوری‌کرد: اکنون خودروهای کوئیک، کوئیک آر (دو رنگ)، وانت سایپا ۱۵۱ و همه محصولات زامیاد به صورت فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: در ایران‌خودرو، مساله کمی متفاوت است و این گروه صنعتی در گام نخست دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد.

وی افزود: در گام بعدی، خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی در راستای رشد تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر می‌شود.

قالیباف خاطرنشان‌کرد: اکنون گروه سایپا اعلام کرده که تولید خودروی ناقص را به صفر رسانده و این مهم به‌زودی در ایران‌خودرو نیز انجام می‌شود.

تاکنون خودروهای تارا با دنده اتوماتیک، تارا با دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از ایران‌خودرو، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوئیک با گیربکس معمولی از گروه سایپا، ایکس ۵۵ اکسلنت اسپورت، ایکس ۵۵ پرو اکسلنت اسپورت و تیگو ۸ پرو پرمیوم از مدیران خودرو در طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوق‌العاده و فروش فوری از قرعه‌کشی خارج شده اند.

وی همچنین از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.