کد خبر : 20393 / /
/

ایران خودرو | محصولات ایران خودرو | قیمت محصولات ایران خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و با اشاره به ورود خودروها به بورس گفت: خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد.

با پایان یافتن مهلت ثبت نام طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو،قرعه کشی ایران خودرو انجام می شود.مراسم قرعه کشی ایران خودرو یکشنبه 13 تیرماه برگزار شد.قرعه کشی ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد. قرعه‌کشی ایران خودرو ویژه تیرماه ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان نهادهای ناظر، دقایقی پیش آغاز شد.آخرین اخبار مرتبط با طرح جدید ایران خودرو را در سایت خبر روز مشاهده کنید.

ایران خودرو

تاکنون خودروهای تارا با دنده اتوماتیک، تارا با دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از ایران‌خودرو، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوئیک با گیربکس معمولی از گروه سایپا، ایکس 55 اکسلنت اسپورت، ایکس 55 پرو اکسلنت اسپورت و تیگو 8 پرو پرمیوم از مدیران خودرو در طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوق‌العاده و فروش فوری از قرعه‌کشی خارج شده اند.

وی همچنین از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

طرح جدید ایران خودرو چیست؟

ایران خودرو اعلام کرد دو عضو خانواده هایما یعنی هایما S7 و S5 را از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار خواهد داد.

آن طور که خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص اعلام کرده فروش این دو محصول نخستین گام برای عرضه از خودروهای تولیدی از مسیر بورس کالا است. بنابراین باید منتظر سایر محصولات ایران خودرویی ها در بورس کالا باشیم.  آبی جاده مخصوص این اقدام را در راستای حذف تدریجی قرعه کشی در دستور کار قرار دادند.

ایران خودرویی ها در اطلاعیه خود بر محاسن عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرده و گفتند این مسیر علاوه بر شفاف سازی فروش محصولات تولیدی شرکت های خودروساز، این امکان را فراهم کرده تا متقاضیان به راحتی به خودرو دسترسی پیدا کنند و دست واسطه ها و سوداگران نیز کوتاه خواهد شد.

پیش از ایران خودرو، بهمن موتور و سایپا دو خودروسازی بودند که برای عرضه محصولات خود در بورس کالا اعلام آمادگی کردند. بهمن موتوری ها علاوه بر زمان عرضه، مدل خودرو و تیراژ عرضه را نیز مشخص کردند.

بهمن موتوری ها قرار است سه محصول سواری خود یعنی دیگنیتی، فیدلیتی تیپ 1 (پنج نفره) و فیدلیتی تیپ 2 (هفت نفره) را روز 26 مردادماه در بورس کالا عرضه کنند. دیگنیتی با قیمت 821 میلیون و 500 هزار تومان، فیدلیتی تیپ 1 با قیمت پایه 758 میلیون و 500 هزار تومان و تیپ 2 همین خودرو با قیمت پایه 772 میلیون تومان در بورس کالا عرضه می شوند. البته به قیمت پایه این خودروها باید مالیات ارزش افزوده و سایر هزینه ها را نیز اضافه کرد.

سایپایی ها نیز برای عرضه شاهین در بورس کالا برنامه ریزی کردند.

همچنین با تفاهم میان «وزارت دفاع» و شرکت «امدادخودرو ایران»، از این پس دارندگان کارت حکمت می‌توانند علاوه بر فروشگاه‌های طرف قرارداد، از خدمات امدادخودروایران در هر ساعت از شبانه روز استفاده کنند.

مدیرعامل امدادخودرو ایران از فصل جدید همکاری مشترک میان سازمان پشتیبانی نیروهای مسلح و امدادخودرو ایران، به منظور دریافت خدمات اعتباری کارکنان هر دو سازمان از طریق «کارت حکمت» خبر داد.

به گزارش ارتباطات امدادخودروایران، سیدعباس میرحسینی با اعلام این همکاری مشترک افزود: هدف شرکت امدادخودرو ایران ارایه خدمات خودرویی در سراسر کشور است و دارندگان کارت حکمت می‌توانند بدون نگرانی از نقص فنی و توقف خودرو، در هر ساعت از شبانه‌روز از خدمات استاندارد خودرویی شرکت امدادخودروایران استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت دو سازمان برای ارایه خدمات اقساطی به مشتریان و امکان خرید اعتباری خدمات و قطعات خودرویی اصل با تخفیفات و تسهیلات ویژه گفت: با تفاهم صورت گرفته امیدواریم با هم‌افزایی دو مجموعه بتوانیم هم از نظر هزینه خدمات ارایه شده و هم برای پرداخت مدت‌دار این هزینه‌ها شرایط ویژه‌ای برای دارندگان کارت حکمت در نظر بگیریم که موجب رضایت بیشتر این عزیزان به جهت خدمات دریافتی باشد.

دارندگان کارت حکمت می‌توانند از تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد از جمله فروشگاه اتکا، محصولات مورد نیاز خود را به صورت اقساطی خریداری کنند. 

این کارت برای کارمندان و بازنشستگان نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش و به تازگی نیز در اختیار کارکنان امدادخودروایران قرار گرفته که به راحتی قادر خواهند بود از تسهیلات امدادخودرویی، فروشگاه‌ها و همچنین سایر خدمات رفاهی-وزرشی و گردشگری ارایه شده در این طرح بهره ببرند.

 دارندگان کارت حکمت می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز از طریق شماره سراسری ۰۹۶۴۴۰،  وب سایت www.۰۹۶۴۴۰.com و همچنین اپلیکیشن‌های ایساکو و بسپر برای دریافت خدمات خودرویی خود تماس حاصل کنند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو

نتایج قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو چندی پیش اعلام شد. اما به نظر می‌رسد در این مرحله نیز برخی خودرو‌ها به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است و افراد برنده در این قرعه‌کشی اقدام به فروش حواله‌ها کردند. در این میان خرید و فروش حواله‌های ایران‌خودرو از سایر حواله‌ها بیشتر است. آیا این خرید و فروش حواله قانونی است؟

دومین مرحله قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد. نتایج این قرعه‌کشی نیز در یکم مرداد ماه اعلام شد.

پیش از این، وزارت صمت اعلام کرده بود هدف برگزاری قرعه‌کشی در این سامانه این است که خودرو‌ها به دست مصرف‌کننده‌های واقعی برسد و دست دلالان از این قرعه‌کشی‌ها کوتاه شود. اما به نظر می‌رسد این وعده وزارت صمت نیز مانند وعده‌های دیگر عملی نشد.

پس از اعلام قرعه‌کشی بازار خودروی کشور شاهد تبلیغات و آگهی‌های گسترده خرید یا فروش حواله‌های ایران‌خودرو بود. دلالان دوباره کار خود را شروع کرده و به سراغ برندگان قرعه‌کشی رفته‌اند. این اقدامات دلالان در آخر باعث ایجاد نوسان قیمتی در بازار خودروی کشور می‌شود.

نرخ حواله‌های ایران‌خودرو در فضای مجازی متفاوت است. این حواله‌ها بر اساس نوع و مدل خودرو در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش حواله قانونی است؟

اما آیا این خرید و فروش قانونی است و در مرحله تحویل خودرو مشکلی ایجاد نمی‌شود؟

تجارت‌نیوز از ایران‌خودرو پیگیری‌هایی کرد. این شرکت اعلام کرده بود که خرید و فروش حواله از نظر ایران‌خودرو قانونی نیست و مشکل دارد. این شرکت پیش از این نیز هشدار داد که ممکن است در فرایند خرید مشکلاتی ایجاد شود. اما دلالان راهی برای دور زدن شرایط پیدا می‌کنند. این افراد ممکن است در تحویل خودرو نیز با مشکل مواجه می‌شوند و عواقب این کار نیز برعهده فروشنده حواله است.

اما چندی پیش، یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: خرید و فروش حواله قانونی است و منعی ندارد. اما در این معاملات ممکن است طرفین یکدیگر را دچار مشکلاتی کنند.

محمدعلی ابراهیمی، توضیح داد: در این معملات فرد خریدار حواله خودرو را تحویل نمی‌گیرد، زیرا سندی به نام خریدار زده نمی‌شود. احتمال این وجود دارد که فرد فروشنده حواله، بعد از دریافت خودرو، آن را تحویل خریدار حواله ندهد. در این مورد طرفین معامله باید به دادگاه مراجعه کنند.

مراسم قرعه کشی طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه آغاز شده است.

مشخصات متقاضیان منتخب این طرح عصر امروز (یکشنبه) از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اعلام و همچنین پیامک اطلاع رسانی برای منتخبان ارسال خواهد شد.

 ایران خودرو همچنان پیشتاز شرکت های خودروسازی

 با مشارکت تام، راه آهن تهران-گرمسار برقی می‌شود

منتخبان به مدت پنج روز مهلت خواهند داشت تا به واریز، مبلغ پیش پرداخت براساس بخشنامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات فهرست ذخیره، جایگزین خواهند شد.

در طرح جدید فروش فوق العاده ایران خودرو، ۳ محصول پژو پارس TU۵ ، پارس سال و دنا پلاس اتوماتیک با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.