کد خبر : 13500 / /
/

بایرلورکوزن از تیم‌های خوب آلمان و از باشگاه‌های منظمی‌است که همیشه رقیبی جدی برای بایرن‌مونیخ و تیم‌های مطرح بوندس لیگا بوده است.

بازیکن اسبق لورکوزن گفت: سردار آزمون برای موفقیت در یکی از چهار لیگ برتر اروپا باید تلاشش را دو برابر کند وگرنه شکست میخورد.

پیرو انتشار بیماری کرونا بین بازیکنان استقلال همچنین نزدیک شدن دیدار حساس تیم ملی فوتبال مقابل عراق خبری درباره پیوستن سردار آزمون، مهاجم تیم ملی کشورمان به باشگاه بایرلورکوزن آلمان که پیش از این تعدادی از بازیکنان استقلال نیز در این تیم توپ می‌زدند خبرساز شد. علی موسوی مهاجم اسبق استقلال و بایرن لورکوزن در گفتگو با خبرورزشی، درباره انتقال سردار آزمون به یکی از تیم‌های بوندس لیگایی و شرایط استقلال همچنین حضور تماشاگران خانم در حاشیه دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق سخن گفت:

حضور سردار آزمون در لورکوزن همه را به یاد شما انداخت. کمی‌درباره آن زمان صحبت می‌کنید؟

بایرلورکوزن از تیم‌های خوب آلمان و از باشگاه‌های منظمی‌است که همیشه رقیبی جدی برای بایرن‌مونیخ و تیم‌های مطرح بوندس لیگا بوده است. متاسفانه آن زمان که من در فورتناکلن به صورت قرضی بازی می‌کردم وقتی به لورکوزن برگشتم قبل از شروع فصل اتفاق بدی برایم رخ داد.

بله به یاد داریم. کمی‌درباره‌اش توضیح می‌دهید؟

پیش از شروع فصل دو اردوی تدارکاتی در سوئیس و انگلیس داشتیم. من در اردوی سوئیس خیلی گل زدم و در اوج آمادگی بودم ولی وقتی به انگلیس رفتیم در بازی مقابل دربی کانتی عضلات شکمم پاره شد و ۶ ماه دور از میادین بودم. بعد هم که برگشتم دوباره از همان ناحیه آسیب دیدم و در نهایت مجبور شدم با بایرلورکوزن خداحافظی کنم. آن زمان تیم لورکوزن واقعاً تیم منتخب دنیا بود. ستاره‌های بزرگی مثل روبرتو کواچ یا زی روبرتو و خیلی‌های دیگر کنار هم بودند و در آن فصل ما تنها با تفاضل گل نسبت به بایرن مونیخ قهرمان نشدیم. رودی فولر و کریستوف دام حسابی مرا قبول داشتند ولی متاسفانه پارگی شکمم نگذاشت آن طور که باید و شاید در آلمان بدرخشم.

حضور سردار آزمون در این تیم چه پیامی‌دارد و باید در این تیم چه کار کند؟

ما باید حضور سردار آزمون را به فال نیک بگیریم ولی او باید بداند آلمان فوتبالش زمین تا آسمان با روسیه فرق دارد. آنجا حرکات بازیکنان را به شدت آنالیز می‌کنند. من خودم وقتی شروع به بازی کردم گل اول را زدم، گل دوم را زدم و این گلها تا گل ششم پیش رفتند اما بعد از آن و در بازی هفتم دیدم یک نفر دائم در دفاع حریف به من چسبیده و چپ چپ نگاهم می‌کند. البته من بعد از آن یازده گل با گل‌های جام حذفی برای لورکوزن زدم ولی به طور کلی در فوتبال آلمان وقتی شما را به عنوان یک مهاجم گلزن بشناسند به شدت از شما مراقبت می‌کنند و اصطلاحاً مهاجم را می‌بندند.

چه توصیه جدی به آزمون دارید؟

باید بداند فوتبال آلمان فوتبال آنالیز و تاکتیک است. روسیه نیست که راحت برود و گل بزند. این نیست که یک سبک را در بازی‌های بعدی تکرار کند. آزمون حالا در یکی از چهار لیگ برتر اروپا یعنی آلمان، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا حضور دارد. هر کسی نمی‌تواند در این ۴ لیگ بازی کند. شاید خیلی از فوتبالیستهای ایرانی بتوانند با یک منیجر خوب در لیگ‌های یونان، بلژیک یا پرتغال توپ بزنند ولی ورود به این ۴ لیگ کار هرکسی نیست. چون شرایطشان خیلی فرق می‌کند. به خاطر همین سردار آزمون باید ۱۰۰ درصد تلاشش را دوچندان کند. چون آنجا حسابی تحت فشار مدافعین است. اگر یک بار به یک مدل دریبل بزند دیگر نمی‌تواند آن را تکرار کند و روی حرکاتش برنامه‌ریزی می‌کنند.

به نظر شما چه شد که سردار آزمون را انتخاب کردند؟

قطعاً مسئولان لورکوزن بازی‌های او را به شدت آنالیز کردند و می‌دانند که چطور می‌خواهند از سردار استفاده کنند. امیدوارم سردار بدشانسی‌های مرا در لورکوزن تجربه نکند و بتواند آنجا بدرخشد.

از شرایط تیم استقلال و کرونایی شدن بازیکنانش تعجب کردید؟

در این دوره و زمانه دیگر اتفاقات اینچنینی باعث تعجب آدم نمی‌شود. ولی این را می‌دانم که بیماری امیکرون واگیر سریع دارد. ممکن است یکی از بازیکنان امیکرون گرفته و خیلی سریع آن را به سایر هم تیمی‌هایش منتقل کرده ولی نباید این همه هجمه روی استقلال درست می‌کردند. حتماً سازمان لیگ و مسئولان فدراسیون از همه چیز مطمئن بودند که بازی استقلال با پیکان را لغو کردند.

شرایط استقلال را چطور می‌بینید؟

استقلال بهترین فرصت را برای قهرمانی دارد. شرایطش خیلی خوب است. فکر می‌کنم در جام حذفی هم اگر بازی می‌کرد مشکلی نداشت ولی بدشانسی آورد و این سرما خوردگی زمان بدی برای بچه‌های تیم اتفاق افتاد. با توجه به اینکه پرسپولیس شرایط خوب فصل‌های اخیرش را ندارد و سپاهان هم تیم متزلزلی نشان داده امسال بهترین فرصت است که استقلال قهرمان شود.

بازی تیم ملی مقابل عراق را چطور می‌بینید؟

بازی ما با عراق همیشه یک فوتبال جذاب بوده. چون بازیکنان هر دو تیم به یک شکل بازی می‌کنند. عراقی‌ها قدرت بدنی و تکنیک خوبی دارند که خیلی شبیه به بازیکنان ایرانی است. یک غفلت می‌تواند باعث مشکل ساز شدن عراق برای ما شود. ولی ما در بازی رفت توانستیم این تیم را ببریم که فکر می‌کنم دلیلش به خاطر شرایط داخلی عراق باشد. امیدوارم بتوانیم این بازی را در استادیوم آزادی ببریم تا خیال مان بابت صعود راحت شود. ما در این دوره شرایط خیلی راحتی برای صعود به جام جهانی داشتیم که فکر می‌کنم پیش از این، چنین وضعیتی برای ما رقم نخورده باشد. شاید در گروه مان فقط کره جنوبی بتواند کمی‌ما را اذیت کند، در غیر این صورت با این همه لژیونر مطرح، راحت ترین صعود را تجربه خواهیم کرد.

ورود بانوان به آزادی در حاشیه دیدار ایران و عراق را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به قوانین فیفا ما هم باید کم کم به سمتی برویم که پای خانم‌ها به ورزشگاه باز شود. باید این موضوع را بپذیریم که خانمها می‌توانند به لحاظ روحی انرژی مضاعفی به بازیکنان تیم ملی بدهند. خیلی از خانم‌ها را می‌بینیم که عشق و علاقه زیادی به تیم ملی نشان می‌دهند. قطعا حضور آنها در استادیوم به لحاظ فرهنگی هم می‌تواند فضای ورزشگاه را بهتر کند. چون در آن صورت آقایان که همیشه مقابل خانم‌ها مؤدب هستند از به کار بردن خیلی از الفاظ خودداری می‌کنند. به شخصه حضور بانوان در استادیوم را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم این پیروزی در حضور خانم‌ها اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.