کد خبر : 15192 / /
/

"فرانس ۲۴" نوشت: رئیس جمهور فرانسه در گفت وگو با خبرنگاران در کارزار انتخاباتی خود اعلام کرد که ناتو برای رسیدگی به تهاجم روسیه به اوکراین ضروری است.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که جنگ میان روسیه و اوکراین باعث ایجاد یک بحران غذایی شدید در آفریقا و خاورمیانه در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده خواهد شد.

 رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه همچنین اعلام کرد که تهاجم روسیه به اوکراین، به ناتو یک شوک وارد کرد. 

"فرانس ۲۴" نوشت: رئیس جمهور فرانسه در گفت وگو با خبرنگاران در کارزار انتخاباتی خود اعلام کرد که ناتو برای رسیدگی به تهاجم روسیه به اوکراین ضروری است. 

حدود دو سال پیش بود که مکرون در اظهاراتی متفاوت اعلام کرده بود ناتو دچار "مرگ مغزی" شده است. 

به گزارش ایرنا، نشریه پولیتیکو پیش از این در گزارشی با اشاره به جنگ در اوکراین که از دیرباز به عنوان "سبد نان اروپا" لقب گرفته، به پیامدهای جنگ در این کشور بر زنجیره تامین غذا در سراسر جهان پرداخته است. 

به نوشته پولیتیکو، اوکراین که تاکنون همچون یک نیروگاه کشاورزی برای اروپا عمل کرده، جنگ در آن موجی از شوک به بازار جهانی غذا وارد کرده است. این کشور از دیرباز به دلیل دارا بودن ۳۲.۵ میلیون هکتار اراضی قابل کشت که چیزی بیش از دو برابر کشور فرانسه است، به «سبد نان اروپا» شهرت دارد. 

براساس گزارش سازمان ملل، غذای بیش از نیمی از گرسنگان جهان در سال ۲۰۲۱ از اوکراین تامین شده است. 

به گزارش پولیتیکو، جنگ میان روسیه و اوکراین که هر دو به مثابه نیروگاه تولید مواد غذایی هستند، قیمت غلاتی همچون گندم را افزایش داده و دولت‌های اروپایی را به تلاش برای ثبات در بازارها واداشته است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.