کد خبر : 18142 / /
/

خیابان غذا (گذر اجتماعی) در غرب پایتخت افتتاح شد. این گذر که در بخشی از خیابان بدرالزمان قریب در منطقه ۹ ایجاد شده، شامل ۲۰ غرفه تهیه غذا و صنایع دستی می باشد.

فارس نوشت: بزرگترین خیابان غذا در غرب پایتخت در منطقه ۹ افتتاح شد.

خیابان غذا (گذر اجتماعی) در غرب پایتخت افتتاح شد. این گذر که در بخشی از خیابان بدرالزمان قریب در منطقه ۹ ایجاد شده، شامل ۲۰ غرفه تهیه غذا و صنایع دستی می باشد.

این گذر اجتماعی با حضور قدرت الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ افتتاح شد.

محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ در مراسم افتتاح گذر اجتماعی این منطقه و جشن میلاد امام رضا (ع) گفت: از زیر شاخه های طرح های فرهنگی و اجتماعی اقدامات مربوط به گردشگری است. تهران نیز در زمره شهرهای گردشگری قرار دارد و مدیریت شهری نیز وظیفه خود می داند که به این موضوع توجه داشته باشد.

وی افزود: این گذر یک طرح جدید در منطقه است که در خیابان بدرالزمان قریب ایجادشده و بزرگترین خیابان غذا در غرب تهران است و حتی می توان گفت که از خیابان سی تیر نیز بزرگتر است. این خیابان موجب رونق کسب و کار در منطقه خواهد شد؛ خیابانی که با توسعه شهری از بن بست خارج شد اما یکی از نقاط کور منطقه بود که با این طرح روشنایی در آن ایجاد شده است.

مرتضوی عنوان کرد: بخشی از مشکلات ترافیکی مرتبط با این خیابان حل شده است و بعد از این افتتاح، مشکلات باقی مانده را احصا و برطرف خواهیم کرد.

همچنین قدرت‌الله محمدی در این مراسم اظهار کرد: طرح جدیدی را از سال گذشته در تهران آغاز کردیم مبنی بر شناسایی نقاط خاموش در شهر تهران و استفاده از آنها برای ایجاد سرزندگی

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: نکته دیگر این است که تلاش کردیم با کمک این طرح در نقاط محروم تر شهر گردشگران داخلی و خارجی را جذب کنیم؛ یکی از این نقاط محدوده رها شده و بلاتکلیفی بود که در خیابان اجتماعی منطقه ۹ وجود داشت و هیچ استفاده ای از آن نمی شد. این طرح حداقل برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و موجب سرزندگی و رونق در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه با این اقدام تا حدودی توازن فضاهای گردشگری در شرق و غرب و نقاط شمالی و جنوبی ایجاد شده است، ادامه داد: این طرح با الگو برداری از خیابان سی تیر و باب همایون در چند نقطه دیگر شهر که شاید بعضا نقاط حادثه خیر، کور و محل تجمع معتادان باشد اجرا می شود تا این سرزندگی را در شهر رونق دهیم. یکی از این نقاط شناسایی شده دره فرحزاد است که در حال ساماندهی است و در آینده تبدیل به نقطه گردشگری خواهد شد تا علاوه بر رفع معضلات اجتماعی آن رونق فرهنگی، اشتغال و گردشگری در آن به وجود آید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.