کد خبر : 18598 / /
/

گزارش عملکرد استارتاپ گردشگری علی‌بابا در سال ۱۴۰۰، علاوه‌بر اینکه نشان می‌دهد میزان استقبال عموم جامعه از خدمات گردشگری اینترنتی، به‌ویژه درخرید و رزرو بلیط آنلاین افزایش یافته‌است، آمارهای جالبی را نیز ارائه می‌دهد.

براساس گزارشی که استارتاپ گردشگردی علی‌بابا منتشر کرده است، به نظر می‌رسد که تمایل افراد پس از فروکش کردن پاندمی کرونا، به خرید بلیط آنلاین و سفر افزایش یافته‌ است.

گزارش عملکرد استارتاپ گردشگری علی‌بابا در سال ۱۴۰۰، علاوه‌بر اینکه نشان می‌دهد میزان استقبال عموم جامعه از خدمات گردشگری اینترنتی، به‌ویژه  درخرید و رزرو بلیط آنلاین افزایش یافته‌است، آمارهای جالبی را نیز ارائه می‌دهد.

طبق اعداد و ارقامی کلی که در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ علی‌بابا ذکر شده، تمایل افراد به خرید بلیط آنلاین و سفر کردن، پس از اینکه کشور پاندمی کرونا را پشت سر گذاشته، افزایش یافته‌است. چرا که عموم مردم در دو سالی که جهان با شیوع کرونا و قرنطینه مواجه شد، اغلب فعالیت‌های خود را از طریق بستر اینترنت انجام می‌دادند.

همچنین، تجارت‌نیوز در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با این موضوع یک نظر سنجی انجام داد. در این نظر سنجی ۶۰ درصد از کاربران برای رزرو اقامتگاه و هتل از طریق اپلیکیشن‌های آنلاین اقدام می‌کنند.

مردان بیشتر به مسافرت می‌روند؟

به نظر می‌رسد که مردان در سال ۱۴۰۰ نسبت به زنان تعداد سفرهای بیشتری را انجام دادند. چرا که در این گزارش عملکرد؛ تنها ۳۸ درصد از کاربرانی که از علی‌بابا بلیط آنلاین تهیه کردند، زنان هستند. ۶۸ درصد باقی مانده را مردان تشکیل می‌دهند.

با این حال، اگر شرایط اقتصادی نامناسب و نبود شغل مناسب در دیگر استان‌ها و شهرستان‌های کشور را در نظر گرفت، شاید یکی از عواملی که منجر می‌شود مردان بیشتر از زنان به کلان شهرها به‌ویژه تهران مسافرت کنند، کسب‌درآمد بیشتر و یافتن شغل مناسب باشد. البته عوامل دیگری نیز وجود دارند.

تهران جایگاه اول را برای مقصد بودن دارد

براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران، در سال ۱۴۰۰، شش میلیون نفر از مردم سراسر ایران سفر به تهران را تجربه کردند. این سیل مسافران، تهران را به مقصد اول گردشگری ایران تبدیل کرده‌است.

در گزارش عملکرد علی‌بابا نیز تهران رتبه اول را مقصد بودن را به‌دست آورده است. پس از آن استان‌های مشهد و شیراز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص می‌دهند.

این موضوع را شاید بتوان این طور تفسیر کرد که سفر به تهران بیشتر جنبه کاری، سلامتی، آموزشی، اداری و… دارد وگرنه سایر شهرها ظرفیت به مراتب بیشتری در جذب مسافر دارند.

افزایش ۱/۵ برابری خرید بلیط آنلاین پروازهای خارجی

طبق این گزارش، میزان مسافرت با وسایل حمل‌ونقل عمومی، یعنی قطار و اتوبوس با وجود اینکه نسبت به دو سال قبل با افزایش روبه رو بوده است، اما تغییر زیادی نداشته‌است.

این در حالی است که مقیاس فروش بلیط‌ پروازهای خارجی نسبت به سال ۹۸ و ۹۹ با افزایش ۱/۵ برابری مواجه شده‌است. دلیل این افزایش میل به مسافرت به خارج از کشور مشخص نیست. همچنین، در این گزارش اینکه چه درصدی از افراد برای مهاجرت بلیط پرواز خارجی تهیه کردند یا برای تورهای مسافرتی اعلام نشده‌است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.