کد خبر : 22460 / /
/

بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری با چند شوک افزایشی همراه بود.

 

نرخ حواله درهم امروز با گپ مثبت باز شد و پیام صعود را به دلار تهران صادر کرد. از سوی دیگر قیمت دلار هرات و سلیمانیه امروز بر مدار صعود قرار گرفت.

بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری با چند شوک افزایشی همراه بود.

3 شوک صعودی به قیمت دلار

قیمت دلار در هرات که روز پنجشنبه گذشته به زیر مرز 32 هزار و 200 تومان رفته بود در بازار امروز آرایش صعودی به خود گرفت و بالای مرز مذکور قرار گرفت.

نرخ  دلار در بازار یاد شده امروز 32 هزار و 300 تومان بود که در مقایسه با دو روز قبل 150 تومان افزایش را نشان می دهد.از سوی دیگر بازیگران ارزی در سلیمانیه به سمت کانال 33 هزار تومان خیز برداشتند و توانستند کانال فوق را تصرف کنند. 

در کنار عوامل یاد شده نرخ حواله درهم نیز امروز با گپ مثبت باز شد و پیام صعود را به دلار تهران صادر کرد. قیمت درهم امروز تا 9 هزار و 80 تومان بالا رفت. نرخ برابری درهم به دلار امروز 33 هزار و 350 تومان بود. 

مجموع این عوامل به دلار تهران شوک صعودی وارد کرد و اسکناس آمریکایی در بازار ارز تهران را به سمت مرز حساس 32 هزار و 800 تومان هدایت کرد. نرخ دلار تهران امروز 32 هزار و 780 تومان بود . 

 مچ اندازی بازار ساز و سفته بازان

برخی از معامله گران با توجه با  مچ اندازی بازارساز و سفته بازان بر سر قیمت دلار در هفته گذشته می گفتند اگر سفته بازان مچ بازارساز را بخوابانند و دلار  بالای مرز 32 هزار و 800 تومان تثبیت شود احتمال ورود تقاضای جدید به بازار وجود خواهد داشت و به تبع آن قیمت دلار  به سمت مرز 33 هزار تومان حرکت خواهد کرد. با این حال عده ای دیگر می گفتند که عبور از خط قرمز بازارساز کار آسانی نخواهد بود . 

قیمت طلا و سکه پرواز کرد 

امروز بازار جهانی طلا شاهد پرواز قیمت طلا بود. هر اونس طلا امروز  در محدوده 1658 دلار به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دیروز 19 دلار رشد را نشان می دهد . 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار مانند قیمت اونس طلا پیشروی کرد. فلز زرد رنگ ایران امروز 17 هزار و100 تومان رشد کرد و تا محدوده 1 میلیون و357 هزار و 300 تومان بالا رفت. 

سکه بازان  امروز با سیگنال افزایش قیمت دلار به سمت کانال 15 میلیون تومان حرکت کردند و فلز گران بهای داخلی نزدیک به 100 هزار تومان گران شد . قیمت سکه در زمان نوشتن این گزارش 14 مییون و 980 هزار تومان بود حباب سکه امروز در محدوده 17 درصد بود و ارزش ذاتی سکه 12 میلیون و. 795 هزار تومان بدست آمد. 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.