کد خبر : 23774 / /
/

طبق اعلام فیس بوک متا 265 میلیون یورو توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلندی جریمه شد.

متا؛ شرکتی که فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را در اختیار دارد، توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) 265 میلیون یورو (228 میلیون پوند) جریمه شده است.

  طبق اعلام فیس بوک متا 265 میلیون یورو توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلندی جریمه شد.

متا، شرکتی که فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را در اختیار دارد، توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) 265 میلیون یورو (228 میلیون پوند) جریمه شده است.

چرا متا جریمه شد؟

این جریمه به دلیل نقض اطلاعات است که باعث شد اطلاعات شخصی صدها میلیون کاربر فیس‌بوک به صورت آنلاین منتشر شود.

شماره تلفن و آدرس ایمیل حداکثر 533 میلیون کاربر در یک انجمن هک آنلاین ظاهر شد. DPC در آوریل 2021 تحقیقاتی را آغاز کرد.

فیس‌بوک در آن زمان اعلام کرد که این اطلاعات، که برخی از آن‌ها چندین سال پیش به صورت آنلاین فاش شده بودند، توسط عوامل مخربی که از طریق آسیب‌پذیری در ابزارهایش قبل از سپتامبر 2019 ایجاد شده بودند، فاش شد. Scraping” از نرم‌افزار خودکار برای برداشتن اطلاعات عمومی از اینترنت استفاده می‌کند که در نهایت می‌تواند در انجمن‌های آنلاین توزیع شود.

چه خطراتی وجود دارد؟

با این حال، DPC دریافت که متا ماده 25 مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) را نقض کرده است.

هلن دیکسون، کمیسر حفاظت از داده‌ها گفت: «از آنجایی که این مجموعه داده‌ها بسیار بزرگ بود و در آن مسائل می‌توانستند به‌موقع شناسایی شوند، ما در نهایت تحریم‌های قابل‌توجهی را اعمال کردیم.»

این خطرات برای افراد شامل کلاهبرداری، ارسال هرزنامه، ضربه زدن، فیشینگ و از دست دادن کنترل بر اطلاعات شخصی آنها است، بنابراین ما در مجموع 265 میلیون یورو جریمه اعمال کردیم.

علاوه بر جریمه، برای متا توبیخ و دستوری صادر شده است که از آن می‌خواهد با انجام طیف وسیعی از اقدامات اصلاحی مشخص شده در یک بازه زمانی خاص، پردازش خود را مطابقت دهد.

سخنگوی این شرکت گفت: حفاظت از حریم خصوصی و امنیت داده‌های افراد برای نحوه عملکرد کسب و کار ما اساسی است. به همین دلیل است که ما به طور کامل با کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند در مورد این موضوع مهم همکاری کردیم.

ما تغییراتی را در سیستم‌های خود در مدت زمان مورد بحث ایجاد کردیم.

حذف غیرمجاز داده‌ها غیرقابل قبول و برخلاف قوانین ما است و ما به کار با همتایان خود در این چالش صنعتی ادامه خواهیم داد. در ضمن، ما این تصمیم را به دقت بررسی می‌کنیم.

در ماه سپتامبر، متا در دادگاه عالی علیه جریمه بی‌سابقه 405 میلیون یورویی که توسط DPC در اینستاگرام اعمال شده بود، درخواست تجدید نظر کرد.

این بزرگترین جریمه‌ای بود که تا به حال توسط سازمان دیده‌بان داده ایرلندی صادر شده است. این جریمه به دلیل تخلفات مربوط به پردازش داده‌های کودکان صادر شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.