کد خبر : 23847 / /
/

سارا خوئینی ها یک خواهر و سه برادر دارد و خودش فرزند سوم خانواده می باشد. سارا خوئینی ها سال 1369 وقتی تنها 16 سال داشت با چنگیز وثوقی ازدواج و سپس بار دوم با یوسف مرادیان ازدواج کرد.

سارا خوئینی ها از همسر اولش چنگیز وثوقی یک دختر بنام غنچه و یک پسر بنام شایان نیز از همسر دوم خود یوسف مرادیان دارد. سارا خوئینی ها متولد 3 خرداد 1353 در تهران است. سارا خوئینی ها فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک تابحال دو ازدواج منجر به طلاق داشته و دو فرزند نیز دارد. سارا خوئینی ها یک خواهر و سه برادر دارد و خودش فرزند سوم خانواده می باشد. سارا خوئینی ها سال 1369 وقتی تنها 16 سال داشت با چنگیز وثوقی ازدواج و سپس بار دوم با یوسف مرادیان ازدواج کرد.

سارا خوئینی ها

سارا خوئینی ها

سارا خوئینی ها

سارا خوئینی ها

نام:سارا

نام خانوادگی:خوئینی ها(وثوقی)

تاریخ تولد:1353/3/3

محل تولد:تهران

تحصیلات:فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک 

---------------------------------------------------

سارا خوئینی ها کیست؟

سارا خوئینی ها یا سارا وثوقی متولد 3 خرداد 1353 در تهران میباشد. این بازیگر توانمند عرصه هنر به همراه یک خواهر و سه برادر سومین فرزند خانواده محسوب می شود.

سارا خوئینی ها که با نام مستعار سارا وثوقی نیز بازی کرده است، فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. زندگی مشترک وی با چنگیز وثوقی کمتر از دو سال به طول انجامید و منجر به جدایی شد.

سارا خوئینی ها

سارا خوئینی ها همسر سابق چنگیز وثوقی (برادر بهروز وثوقی) است و نام هنری سارا وثوقی که در دو سال اول فعالیت هنری استفاده می کرد، برگرفته از نام فامیل همسرش بود. وی بازیگری را برای اولین بار در سال 1369 با بازی در فیلم ویدئویی صبحگاه خونین ساخته فرامرز باصری تجربه کرد که با همسرش همبازی بود.

سارا خوئینی ها

 او در سال 1370 با فیلم سینمایی گل ها و گلوله ها ساخته ناصر مهدی پور به سینما آمد. سپس در فیلم تلویزیونی طالع عشق به نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام ظاهر شد. در این سه فیلم که با چنگیز وثوقی همبازی بود از نام سارا وثوقی استفاده کرد.

پس از چند سال دوری از سینما، او دور جدید بازیگری خود را با فیلم دوستان ساخته علی شاه حاتمی در سال 1378 و با نام واقعی خود یعنی سارا خوئینی ها آغاز کرد. او در این فیلم با مهناز افشار و یوسف مرادیان همبازی بود. سپس در فیلم بالای شهر پایین شهر در نقش اصلی، همبازی محمدرضا گلزار شد.

و در سال 1383 در نقش اصلی فیلم سینمایی نقاب در کنار محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و پارسا پیروزفر درخشید و در همان سال در فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه با بازی و کارگردانی رامبد جوان نقش اصلی را ایفا کرد.

سارا خوئینی ها، با بازی درخشان مقابل امین تارخ در سریال معصومیت از دست رفته شبکه اول ایران در نقش تاثیرگذار حمیرا (زن دلفریب و عشوه گر عرب) برای اهالی تلویزیون شناخته شد. او برای بازی در این سریال، در جشنواره برنامه های تلویزیون سال 83 و 84 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن مورد تقدیر قرار گرفت.

بعد از بازی در کارهای سینمایی، دعوت مهدی فخیم زاده را برای بازی در فیلم هایش پذیرفت و در سریال تلویزیونی بی صدا فریاد کن به عنوان نقش اول جلوی دوربین رفت. او در فیلم سینمایی یکی از ما دو نفر با بازی بهرام رادان و کارگردانی تهمینه میلانی، بازیگر و دستیار کارگردان بود.

در سال 1390 در تئاتر عشق اتفاقی نیست که بیفتد به روی صحنهٔ تالار وحدت رفت.این نمایش مورد استقبال هنرمندان بنام سینما و تئاتر واقع شد که موفقیت این نمایش و استقبال بیش از انتظار مردم باعث دو اجرایی شدن نوبت نمایش آن شد.

سارا خوئینی ها

فیلم شناسی سارا خوئینی ها

سینما

     شاباش (فیلم) (1391)[16]

    دل بی قرار (1391)

    در امتداد شهر (1389)

    یکی از ما دو نفر (1389)

    بیداری رویاها (1388)

    لج و لج بازی (1388)

    دوستی از جنس آتش (1388)

    پسر تهرانی (1387)

    سوپر استار (فیلم) (1387)

    دعوت (1387)

    گیس بریده (1385)

    اسپاگتی در هشت دقیقه (1384)

    نقاب (1383)

    بالای شهر پایین شهر(1380)

    دوستان (1378)

    طالع عشق (1371)

    گل ها و گلوله ها (1370)

مجموعه تلویزیونی

     اولین انتخاب (1392)

    شب شیشه ای (1392)

    کلاه پهلوی (1386 - 1391) 

    خاطرات مرد ناتمام (1390-1391)

    بچه ها نگاه می کنند (نوروز 1390)

    یک روز قبل (1389)

    بی صدا فریاد کن (1386)

    روزهای اعتراض (1384)

    راه شب (1383)

    معصومیت از دست رفته (1381)

    سفر سبز (1380)

    مادر (1378)

فیلم تلویزیونی

    فصل زندگی (1391)

    اوباش  (1390)

    فراموشی  (1389)

    تلواسه (1388)

   صبحگاه خونین (1369)

تئاتر

    عشق اتفاقی نیست که بیفتد (1390)

بیوگرافی سارا خوئینی ها

سارا خوئینی ها یا سارا وثوقی بازیگر سیما، تئاتر و تلوزیون ایران و زاده 3 خرداد ماه سال 1353 در شهر تهران است. سارا خوئینی یک خواهر و سه برادر دارد دارد و سومین فرزند خانواده است.

سارا خوئینی با نام مستعاد سارا وثوقی هم ایفای نقش کرده است، او فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

شروع بازیگری

او نخستین بار در سال 1369 با بازی در فیلم ویدیویی صبحگاه خونین ساخته فرامرز باصری وارد دنیای بازیگر شد و با همسرش در این فیلم همبازی شد.

سارا خوئینی ها

ازدواج با چنگیز وثوقی و نام مستعاد سارا وثوقی

سارا همسر سابق چنگیز وثوقی (برادر بهروز وثوقی) است و نام هنری سارا وثوقی را در دو سال اول فعالیت هنری اش استفاده می کرد، این نام برگرفته از فامیل همسرش بود.

نخستین فیلم او

این بازیگر در سال 1370 با فیلم گل ها و گلوله ها ساخته ناصر مهدی پور وارد سینما شد. سپس در فیلم تلوزیونی طالع عشق در نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام ایفای نقش کرد.

او در این سه فیلم با چنگیز وثوقی همبازی شد و از نام سارا وثوقی استفاده کرد.

جدایی از چنگیز وثوقی

زندگی مشترک چنگیز وثوقی و سارا خوئینی ها فقط 2 سال به طول انجامید و به جدایی رسید.

بعد از چند سال دوری از سینما، او دور جدیدی از بازیگری خود را با فیلم دوستان ساخته علی شاه حاتمی در سال 78 و با نام واقعی اش شروع کرد. در این فیلم با مهناز افشار و یوسف مرادیان همبازی شد.

بازی در نقش اصلی

او در فیلم بالای شهر پایین شهر در نقش اصلی، همبازی محمدرضا گلزار شد.

سارا در سال 83 در نقش اصلی فیلم نقاب در کنار محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و پارسا پیروزفر بازی کرد و در همان سال هم در فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه با رامبد جوان همبازی شد.

سریالی که باعث شد بیشتر معروف شود

او با بازی در سریال معصومیت از دست رفته در مقابل امین تارخ بازی کرد و در این سریال که از شبکه سوم پخش شد در نقش حمیرا برای اهالی تلویزیون شناخته شد و به دلیل بازی در این سریال در جشنواره برنامه های تلویزیون سال 83 و 8 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن مورد تقدیر قرار گرفت.

سارا خوئینی ها

ازدواج دوم سارا خوئینی ها

سارا پس از جدایی از چنگیز وثوق مدت ها در سینما و تلویزیون دیده نشد و درد سال 87 در فیلم دوستان در کنار یوسف مردایان به ایفای نقش پرداخت که این فیلم باعث آشنایی آنها و در نهایت ازدواج آنها شد که پس از مدتی به طلاق ختم شد.

فرزندان سارا

سارا از همسر اولش چنگیز وثوقی فقط یک دختر به نام غنچه دارد. او از یوسف مردایان فرزندی ندارد ولی گویا یک پسر به نام شایان دارد که احتمالا از یکی دیگر از همسران او است که از او هم جدا شده است.

شناگر حرفه ای

او از 5 سالگی به صورت حرفه ای شنا می کند و به عنوان نجات غریق هم کار کرده است. اسکی روی آب و ورزش های رزمی را هم در مقطعی انجام داده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.