کد خبر : 14051 / /
/

تزریق ژل به بینی،‌ روشی برای اصلاح فرم بینی است که این روش، کاملا غیر جراحی بوده و یکی از رایج ترین راه های اصلاح فرم و عیوب بینی در ایران است. بینی یکی از اصلی ترین اجزای صورت است که خوش فرمی آن، نقش مهمی در جذابیت چهره فرد ایفا می کند.

اصلاح فرم بینی بدون جراحی چیست؟

از تزریق ژل به بینی ، برای تغییر شکل و زاویه سازی در بینی استفاده می شود و این عمل زیبایی که به آن رینوپلاستی می گویند، از طریق بی حسی موضعی و در مطب پزشک، در حالی که شما کاملا بهوش هستید انجام می شود.

در رینوپلاستی بدون جراحی معمولا از ژل هیالورونیک اسید برای ایجاد تغییرات کوچک جهت اصلاح فرم بینی استفاده می شود. از رینوپلاستی میتوان برای اصلاح قوزهای بینی، لیفت افتادگی نوک بینی و برای زاویه سازی استفاده کرد.

عمل اصلاح فرم بینی بدون جراحی، چه مزیتی نسبت به عمل جراحی بینی دارد؟

از عمل جراحی برای ایجاد تغییرات گسترده تر در بینی استفاده می شود. اما در هر دو روش جراحی و غیر جراحی، میتوان عدم قرینگی و قوز بینی را اصلاح کرد و همچنین افتادگی نوک بینی را نیز لیفت کرد. با این حال، تغییراتی که در روش اصلاح فرم بینی با تزریق ژل میتوان صورت داد، نسبت به تغییرات عمده ای که میتوان با عمل جراحی ایجاد کرد محدودتر است.

 در روش اصلاح فرم بینی با تزریق ژل، میتوان قوز بینی را اصلاح کرد اما نمیتوان آن را بطور کامل از بین برد و اندازه ی بینی را کوچکتر کرد. در روش های جراحی می توان اندازه و فرم بینی و اندازه ی سوراخ های بینی را نیز تغییر داد، مشکلات تنفسی (که باعث خروپف کردن میشوند) را اصلاح کرد و آسیب های وارده به بینی را نیز درمان کرد.

اما از طرفی باید بدانید که روش های جراحی بینی دردناک هستند و علاوه بر خطرات و عوارض جانبی متعدد، دوره نقاهت طولانی تری نیز دارند. عمل جراحی، روشی دائمی است، به این معنی که این روش باعث ایجاد تغییرات دائمی میشود که دیگر هر چند سال یکبار نیازی به تکرار درمان ندارند، اما از طرفی، هیچ تضمینی نیز وجود ندارد که شما از نتایج جراحی بینی خود راضی باشید.

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل می تواند نتایج مشابه با عمل جراحی بینی را با خطرات و عوارض جانبی بسیار کمتر و دوره نقاهت کوتاه تر نسبت به این روش، ایجاد کند. ژل های تزریقی برای اصلاح فرم بینی نیز درست مانند ژل هایی که برای حجم دهی به لب تزریق میشوند، غیر دائمی و تجزیه پذیر هستند.

به همین دلیل مراجعین می توانند قبل از اقدام برای تزریق ژل دائمی، بصورت آزمایشی تزریقی جهت اصلاح فرم بینی دریافت کنند تا درصورت رضایت از نتایج، نسبت به انتخاب این رویکرد غیر جراحی جهت اصلاح فرم بینی خود اقدام کنند.

 با انجام معاینات و ارزیابی های کاملی که جراح از بیمار انجام می دهد، می تواند توصیه کند که آیا رینوپلاستی با جراحی برای وی مناسب‌تر است یا رینوپلاستی بدون جراحی. شما نیز باید نیازها و اهداف مد نظرتان را بطور مفصل با پزشک خود در میان بگذارید و انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از نتایج قابل دسترسی از این روش داشته باشید.

رویه انجام این عمل شامل چه مواردی می شود؟

پزشک ابتدا بینی و ناحیه ی اطراف آن را با مایعی استریل، ضد عفونی کرده و سپس ناحیه را با استفاده از بی حس کننده ی موضعی، بی حس می کند (در این مرحله، بیمار احساسی مانند ایجاد یک خراش تیز بر روی بینی خود حس میکند و از نظر بسیاری از مراجعین، دردناک ترین قسمت عمل نیز همین مرحله است).

 بعد از تاثیر داروی بی حسی شما دیگر دردی حس نخواهید کرد، فیلر(ژل) در مقادیر بسیار کم و دقیقا در محل مورد نیاز بروی خط بینی تزریق می شود. پزشک اجازه میدهد که ژل بروی بافت بنشیند تا از یکنواختی و صافی فرم بینی مطمئن شود. سپس پزشک ناحیه تزریق را به آرامی ماساژ میدهد تا فیلر بطور کامل صاف و یکنواخت شود.

انجام این روش چقدر طول می کشد؟

تزریق ژل برای اصلاح فرم بینی، در ۱۰ دقیقه انجام می شود و این روش کمترین میزان درد و عوارض جانبی را دارد و به هیچگونه دوره نقاهتی نیاز ندارد. احتمال بروز کبودی و تورم بسیار خفیفی نیز وجود دارد اما بیمار می تواند بلافاصله پس از اتمام تزریق به محل کار خود بازگردد.

نتایج تا چه مدت ماندگار خواهند بود؟

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل، روشی دائمی نیست و نتایج حاصل از آن بسته به آناتومی بینی و ضخامت پوست، بین ۹ الی ۱۸ ماه ماندگاری خواهند داشت. اما این بدان معنا نیست که تزریق باید هر ۹ الی ۱۸ ماه تکرار شود چرا که در اغلب موارد با گذشت این مدت زمان نیز، بینی فرد هنوز فرم و حالت خوبی دارد.

برخی از افراد بعد از گذشت حتی ۲ سال برای تزریق مجدد برمیگردند که در این مراجعه نیز به مقدار بسیار کمی از تزریق ژل نیاز دارند. برای افرادی با پوست نازک از ژل هایی با ویسکوزیته و غلظت کمتر استفاده می شود که ممکن است ماندگاری آنها تا حدودی کوتاه تر باشد اما برای پوست های ضخیم تر از ژل های سفت تر استفاده میشود که این امر منجر میشود نتایج حاصل از تزریق، ۱۲ الی ۱۸ ماه ماندگاری داشته باشند. بطور کلی ۲ الی ۳ جلسه درمانی بخصوص در موارد استفاده از ژل های روانتر، برای دستیابی به نتایج مطلوب، نیاز است.

اقدامات مراقبتی بعد از فرم دهی بینی کدامند؟

این روش به حداقل اقدامات مراقبتی نیاز دارد. علاوه بر توصیه های کلی که در مورد فیلرهای هیالورونیک اسید میشود(مانند رعایت بهداشت ناحیه و اجتناب از آرایش کردن به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق)، پزشک به شما توصیه خواهد کرد که تا ۴۸ ساعت از ورزش کردن، زدن عینک های سنگین و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

تا ۲ هفته نیز باید از قرار گرفتن در معرض گرما (سونا) یا اعمال فشار و ماساژ به ناحیه و ورزش کردن پرهیز کنید تا از خطر وارد شدن ضربه به بینی و بروز سایر عوارض جلوگیری شود.

این روش چه خطراتی دارد؟

این روش اگر توسط پزشک مجرب و کارآزموده انجام شود هیچ خطری ندارد و در اینصورت احتمال بروز عوارض جانبی نیز بسیار کاهش پیدا میکند. عوارض جانبی احتمالی این روش شامل عدم تقارن یا ناهمواری خط بینی، واکنش‌های آلرژیک به ژل (افرادی که سابقه آلرژی‌های شدید دارند نباید ژل تزریق کنند)، کبودی، خونریزی یا تورم در محل تزریق، آسیب به پوست و ایجاد زخم‌، تجمع توده‌های ژل در زیر پوست، نکروز پوست و عفونت است. به همین دلیل باید به پزشک مجرب و ماهری مراجعه کنید تا از بروز این عوارض جانبی احتمالی پیشگیری شود.

اگر از نتایج تزریق راضی نباشم چه می توان کرد؟

اگر از نتایج تزریق ژل راضی نباشید میتوان نتایج را مانند روش تخلیه ژل لب و یا همچنین با تزریق آنزیمی بنام هیالورونیداز معکوس کرد، انجام این کار توصیه نمیشود مگر در مواردی که واقعا ضروری باشد. توجه داشته باشید که مراجعه به پزشک متخصص ، خطر بروز عوارض را کاهش می دهد و موجب میشود نتایج مطلوب تری نیز از تزریق خود داشته باشید.

چگونه پزشک مناسبی را برای اصلاح فرم بینی با تزریق ژل انتخاب کنیم؟

برای انتخاب مناسب ترین پزشک باید خودتان از قبل تحقیق کنید. شما نه تنها باید از مجرب بودن پزشک مطمئن شوید بلکه باید ببینید پزشک تخصص لازم برای اصلاحات یا رفع هر گونه مشکلی را در صورت بروز مشکل دارد یا خیر. نتایج و عکس های قبل و بعد از عمل موجود در سایت را که توسط آن پزشک انجام شده را با هم مقایسه کنید. نظرات سایر مراجعین را بخوانید و صلاحیت پزشک برای تزریق ژل را بررسی کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.